Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود رضایی عصر چهارشنبه در آیین عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه خسارت دیده از سیل در محل پل تخریب شده کاکارضا، اظهار داشت: کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در یک هزارو ۹۶۹ روستا و شهرهای خسارت دیده استان انجام شده و ارزیابی ۴۶ هزار و ۶۶۹ واحد نیز انجام شده که ۳۵ هزار و ۳۴۲ واحد از این مجموع خسارت دیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات و بلاعوض در دو مرحله به واحدهای مسکونی خسارت دیده، بیان کرد:  در این دو مرحله یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۳۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اتمام کار ارزیابی، معرفی به بانک و تشکیل پرونده این واحدها، اضافه کرد: به لحاظ تعاملی که در استان وجود داشت، امروز لرستان بعنوان استان پیشتاز بازسازی در کشور مطرح است.

وی با اشاره به تنگناهای مالی دولت افزود: خوشبختانه برغم این مشکلات، دولت بالغ بر ۲ هزار میلیارد تسهیلات و اعتبارات در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به دریافت سهمیه هفت هزار و واحد مسکن روستایی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان، ادامه داد: با این اعتبارات، از ۶۷ درصد مقاوم سازی روستایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحدی که در برنامه داریم به ۸۰ درصد می رسیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اتمام تسهیلات تعمیراتی،گفت: کار تعمیرات استان تمام شده و در بخش بازسازی نیز ۴۲ هزار واحد به بانک معرفی شده و ۳۳ هزار واحد نیز عقد قرارداد شده و ۳۳ هزار واحد دیگر نیز تسهیلات دریافت کرده و حدود ۱۶۰ میلیارد نیز بلاعوض دریافت کرده اند.

رضایی افزود: با مساعدت مدیریت بحران از محل ماده ۱۰ و ۱۲ که اخیرا ابلاغ شده مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰۴ پروژه هم اخیرا شروع شده است.

وی با اشاره به تغییر کاربری ها و جابجایی ها، ادامه داد: ۱۰۲ هکتار زمین روستایی تملک و واگذار شد به خسارت دیدگان و بالغ بر ۳۵۰ مورد تغییر کاربری و ۸۷۰ مورد جابجایی متقاضیان داشتیم و ۲ سایت هم در پلدختر و معمولان جابجا شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال کار بازسازی ها هم به اتمام برسد.

۷۲۶۵/۷۲۶۴/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی لرستان خسارات سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران