Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@10:39:18 GMT

رقیب نتانیاهو کیست و چه مواضعی در قبال ایران دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۰۵۶۹

نتایج انتخابات در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند اکثریت لازم برای تشکیل دولت بعدی را کسب کند. بر اساس آراء شمارش شده، رقابت میان نتانیاهو و بنی گانتس آنچنان نزدیک و فشرده است که نتانیاهو احتمالا قادر به کسب اکثریت کرسی‌های کنست برای تشکیل دولت نخواهد بود.

اخبار سیاسی-​ نتایج اولیه از شعب اخذ رأی در سرزمین های اشغالی از ناکامی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در کسب اکثریت کرسی های کنست برای تشکیل دولت حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیری با بیشترین دوره حکومت در رژیم صهیونیستی است اما قدرت نتانیاهو در یکسال گذشته بطور قابل توجهی کاهش یافته است. اتهامات فساد مالی و اداری همچنین دست داشتن در تنش‌های سیاسی بویژه در موضوع خدمت نظام ارتدوکس‌ها آنهم در جامعه‌ای که در آن یهودیان ارتدوکس از قدرت زیادی برخوردارند، باعث کاهش نفوذ او شده است.
حامیان نتانیاهو، لفاظی‌های او علیه ایران ، فلسطینیان و مخالفان سیاسی را تحسین می‌کنند. در مقابل منتقدانش معتقدند که او تلاش‌ها برای برقراری صلح در خاورمیانه را بی‌نتیجه گذاشته است.
این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که همچنان اتهامات سنگینی مانند رشوه خواری، کلاهبرداری و سوء استفاده از قدرت متوجه بنیامین نتانیاهو است. قرار است او و دادستان کل رژیم صهیونیستی که این اتهامات را علیه او طرح کرده به زودی مقابل دادگاه حاضر شوند.
رقیب سرسخت ترین نتانیاهو، در این انتخابات یک ژنرال بازنشسته محبوب است که پیش از این نظرسنجی‌های منتشر شده از موقعیت قوی‌اش خبر دادند. البته نتانیاهو همچنان در مسیر تشکیل ائتلافی از جناح راست در پارلمان، مشابه ائتلاف کنونی اش، است.
بنی گانتس رئیس حزب آبی-سفید در انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی، در نخستین اظهار نظر خود پس از انتخابات تاکید کرد به نظر می‌رسد حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در این انتخابات شکست خورد. او گفت: به نظر می‌رسد ما ماموریت خود را انجام دادیم و بنیامین نتانیاهو در ماموریت خود شکست خورد.
رئیس حزب آبی-سفید در تجمع شماری از طرفداران خود افزود: تماس با احزاب را برای تشکیل کابینه وحدت آغاز کرده‌ام. منتظر اعلام نتیجه رسمی و نهایی انتخابات خواهیم ماند.
حزب آبی-سفید با اختلاف کمی از حزب لیکود پیش افتاده است. این سخنان در حالی بیان شده که نتانیاهو در اولین سخنرانی خود بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی سخنی از پیروزی یا شکست به میان نیاورد.

بنیامین (بنی) گانتس کیست

بنی گانتس که فرزند یکی از بازماندگان هولوکاست است در خانواده‌ای کشاورز بزرگ شد. او در طول ۳۸ سال خدمت در ارتش سمت‌های مهمی را در اختیار داشت.
بنی گانتس در سال ۱۹۷۷ میلادی به نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی پیوست. او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ میلادی، فرماندهی جبهه شمال، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی، فرمانده نیروی زمینی ارتش و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی، وابسته نظامی در سفارت رژیم صهیونیستی در واشینگتن بوده‌است. او هم‌چنین در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای مدتی به سمت معاون ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی منصوب شده بود.
گانتس در عرصه سیاست تازه وارد است. او ژنرالی بازنشسته است که ائتلاف «آبی و سفید» را در فوریه سال جاری به همراه یائیر لاپید، رهبر حزب میانه «یش عتید (آینده آنجاست)»، گبی اشکنازی، یکی دیگر از ژنرال‌های بازنشسته ارتش و موشه یعلون، وزیر سابق دفاع تشکیل داد.

مواضع بنی گانتس در مورد ایران

گانتس وعده داده که در صورت پیروزی به سیاست‌های دوگانه نتانیاهو پایان می دهد. او تلاش زیادی کرده که رای دهندگان راستگرا را از نتانیاهو دور کند و با لحنی تندتر درباره ایران و سیاست های نتانیاهو درباره مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان حرف می‌زند.
گانتس اشاره‌ای به راه حل ایجاد دو کشور مستقل نکرده و خروج یک جانبه از اراضی اشغالی کرانه باختری را رد می‌کند. او وعده افزایش خانه سازی یهودیان را در این اراضی داده و بر آزادی عمل ارتش رژیم صهیونیستی در تمام منطقه تاکید می‌کند.
این نظامی رژیم صهیونیستی مواضع تندی علیه ایران دارد و مدعی شده که رژیم صهیونیستی باید برای مهار کردن جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های منطقه‌ای در صورت لزوم از زور استفاده کند.
گانتس در یکی از سخنرانی های خود مدعی شده است: «به این دلیل است که من از این تریبون به رژیم ایران می‌گویم که ما هرگز اجازه نخواهیم داد که در سوریه به طور پایدار باقی بماند و به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. در زمان قدرت من شما به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل نخواهید شد و در صورتی که لازم باشد ما از زور استفاده خواهیم کرد.»
اگرچه از فاصله زیادی میان وعده های انتخاباتی و عمل سیاستمداران وجود دارد، اما به نظر می رسد در سرزمین های اشغالی تندروها یکی پس از دیگری به قدرت می رسند، سخنان تند رقیب نتانیاهو حاکی از آن است که همچنان نمی توان امیدوار بود که صلح خاورمیانه به نتیجه ای مطلوب برسد و قطعا ایران با جانشین احتمالی نتانیاهو چالش های بسیاری خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی ایران ایران بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میانه تنش‌ها بین دو طرف در مورد غزه، با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ سفید امروز دوشنبه اعلام کرد که بایدن با نتانیاهو در مورد تحولات اخیر در اسرائیل و غزه از جمله وضعیت رفح و تلاش‌ها برای افزایش کمک بشردوستانه به غزه گفتگو کردند.

این تماس تلفنی در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته چاک شومر رهبر اکثریت سنا و عالی رتبه ترین مقام یهود در تاریخ آمریکا خواستار برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی شد که این مساله واکنش‌های اعتراضی مقام‌های صهیونیست را در پی داشت.

شومر در صحن مجلس سنای آمریکا گفت که نتانیاهو یک مانع برای صلح در خاورمیانه است و با ارجحیت نهادن نجات سیاسی خود به جای منافع اسرائیل، مسیرش را گم کرده است.

هشدار سناتور آمریکایی به نتانیاهو: اسرائیل دوام نخواهد آورد

بایدن با تقدیر از صحبت‌های این سناتور ارشد، آن را یک سخنرانی خوب توصیف کرد. با اینحال کاخ سفید بعدا اعلان داشت که بایدن خواستار انتخابات جدید یا تغییر نتانیاهو نیست.

یکی از بزرگترین اختلاف نظرها بین بایدن و نتانیاهو در مورد سرنوشت رفح است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده قصد حمله به این شهر که بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن آن هستند را دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که قصد دارد کارزار نظامی علیه رفح را ادامه دهد، هرچند که ایالات متحده و دیگر متحدان اسرائیل از او خواسته‌اند که به این شهر در جنوب نوار غزه حمله نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیستی: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته شد
  • گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته شد
  • اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر انتصابات در ارتش
  • تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه
  • اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ غزه رخ نمی‌داد
  • گسترش منازعات در ماه معنوی رمضان/اقدامات بشردوستانه آمریکا در قبال غزه پوپولیستی است
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده
  • تشدید بحران در رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه امنیتی تهدید به استعفا کرد
  • عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کرد
  • نتانیاهو با مقامات رژیم صهیونیستی حرف نمی‌زند!