Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   موکب‌های دانشگاه پیام نور در سه پایانه مرزی برای زائران برپا می‌شود مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در مرز و مناطق اهواز، کرمانشاه و ایلام موکب دایر کرده و میزبان زائران امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور ، پیرامون برنامه‌های نهاد رهبری این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت: ازدواج دانشجویی امسال نیز طبق روال سال قبل برای دانشجویان و حتی برای کارمندان سازمان مرکزی نیز در دانشگاه پیام نور اجرا خواهد شد.

نبوی ادامه داد: امسال هم به مانند سال‌های قبل بعد از محرم و صفر و پس از آمدن ابلاغیه آن ثبت نام ازدواج دانشجویی آغاز خواهد شد و تاکنون برنامه تغییری با سال قبل نداشته است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور ادامه داد: علاوه بر ازدواج دانشجویی نهاد رهبری دانشگاه پیام نور برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه دانش افزایی برای اساتید را دارد که در هر ترم یک یا دو جلسه برنامه دانش افزایی اساتید را داریم طی این برنامه پنج موضوع بندی انجام شده است من جمله اندیشه سیاسی، اخلاق حرفه ای، تمدن اسلامی، تعلیم و تربیت و فلسفه علم که این‌ها هر کدام موضوعات زیر مجموعه دارند.

وی افزود: مکان برگزاری این دوره‌ها معمولا یا در مشهد مقدس است یا در شهر تهران خواهد بود و استان‌های دیگر نیز معمولا هر کدام در شهر خود این دوره را برگزار می‌کنند. این دوره دانش افزایی در طول سال در همه استان‌ها به طور معمول یک یا دو بار برگزار می‌شود.
نظارت بر حمل و نقل در دانشگاه علوم تحقیقات در اولویت معاونت فرهنگی
سعید رشیدی معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی گفت: ستاد استقبال از نو دانشجویان جهت تکریم دانشجویان ورودی جدید و خانواده‌های گرامی ایشان تشکیل می‌شود. در این ستاد معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فناوری، توسعه و مدیریت منابع، اداره کل حراست، اداره‌کل روابط عمومی و کلیه دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات همکاری دارند.

به گفته معاون فرهنگی، آئین معارفه نو دانشجویان نیز مطابق با سنوات گذشته در دو سطح واحد و دانشکده‌ها به منظور آشنایی دانشجویان با مسئوولان دانشگاه و دانشکده‌ها و قوانین آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و نیز قوانین عمومی دانشگاه در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
زمان خروج از کشور دانشجویان برای پیاده روی اربعین از ۷ مهر آغاز می‌شود
سازمان نظام وظیفه در نامه‌ای به ستاد اربعین دانشجویی با موضوع نحوه خروج از کشور مشمولان در ایام اربعین حسینی آغاز ثبت خروج کشور را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه ناجا زمان ثبت درخواست از ۷ مهر تا ۳ آبان خواهد بود.  
یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان کمبود اعتبار در بخش تغذیه دانشجویی داریم
مجتبی صدیقی در میزگرد تخصصی «بررسی مسائل جاری آموزش عالی در آغاز سال تحصیلی» که در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برگزار شد، اعلام کرد: شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در آن بر رعایت بیشتر حقوق دانشجویان تاکید شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها اظهار داشت: در بخش تغذیه اگر فقط فرض کنیم ۵۰ درصد دانشجویان روزانه از غذای دانشگاه استفاده کنند که در برخی از دانشگاه‌ها این آمار به ۸۰-۷۰ درصد می‌رسد؛ باید ۱۲۶ میلیون پرس غذا در ناهار و شام توزیع شود که ۱،۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرده‌ایم کسری بودجه تغذیه دانشجویی را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر توسعه رستوران‌های مکمل به جهت تنوع غذایی و رضایتمندی دانشجویان دانشگاه‌ها افزود: امسال یک افزایش حداقلی متوسط حدود ۳۰۰ تومان در هر پرس غذای دانشجویی صورت گرفته که تاثیر جدی در رفع کسری اعتبار ندارد. در این‌گونه موارد بهتر است که مسئولان دانشگاهی با شورای صنفی دانشگاه ارتباط بیشتری برقرار کنند و آنان را کاملاً شفاف در جریان امور قرار دهند.  
تاخیری در پرداخت وام دکتری نداریم
ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه وزارت علوم  با اشاره به عدم تاخیر در پرداخت وام دکتری گفت: تاکنون تاخیری در پرداخت وام‌ها نداشتیم و اگر موردی بوده نقص پرونده است.

وی افزود: تاکنون قدم به قدم پرداخت‌های بانک توسعه تعاون را پیگیری کردیم هماهنگی‌های لازم با این بانک صورت گرفته، اما تعدادی از پرونده‌ها به دلیل نقص پرونده هنوز وام‌های آن‌ها پرداخت نشده است.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: اعتبار به اندازه کافی هم در صندوق رفاه هم بانک توسعه تعاون برای پرداخت وام دکتری وجود دارد و اگر دانشجویی نتوانسته این وام را دریافت کند باید به صندوق رفاه مراجعه کند که تاخیر آن بررسی و رفع خواهد شد.
تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین
سجادی، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص پرداخت وام عتبات دانشجویی ویژه پیاده روی اربعین گفت: بخشنامه صندوق رفاه برای پرداخت وام عتبات دانشجویی که در بازه زمانی پیاده روی اربعین است به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: ثبت نام این وام‌ها از ۶ شهریور آغاز شد و تا پایان شهریور نیز سامانه باز است و دانشجویان می‌توانند علاوه بر ثبت درخواست جدید مستندات خود را برای دریافت این وام ارائه دهند.

سجادی اضافه کرد: تعدادی از کسانی که تاکنون درخواست این وام را ثبت کردند هنوز مدارک و مستندات شان که شامل تاییدیه ستاد عمره و عتبات یا تصویر گذرنامه است را ارائه نکردند کسانی که می‌خواهند به پیاده روی اربعین بروند تا پایان شهریور مهلت دارند تا برای این وام ثبت نام کنند.
جشنواره قرآنی وزارت علوم از ۱۰ مهر آغاز می‌شود
رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری مرحله کشوری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان وزارت علوم، گفت: این مسابقات طی روزهای دهم و یازدهم شهریورماه با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت‌کننده به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلایل برگزار نشدن این جشنواره در تاریخ از پیش اعلام شده، افزود: قرار بود این جشنواره اواسط شهریورماه برگزار شود، اما به دلیل اینکه این اعتقاد وجود داشت که برای فرهنگ‌سازی و اثرگذاری بیشتر، جشنواره در فضای دانشگاهی و در ایام تحصیل برگزار شود، لذا تصمیم گرفته شد تا این مسابقات اوایل مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی باشد.  
رؤسای ۳ دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شدند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این خبر گفت: در جلسه ۳۳ کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها که روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه جاری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ رؤسای ۳ دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شدند.

عاملی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، حسین کریم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، ارسلان سالاری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و محمدرضا نیکبخت به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند.  
زمان‌بندی ثبت نام و مبالغ انواع وام‌های دانشجویی اعلام شد
 صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای زمان بندی ثبت نام و مبالغ انواع وام‌های دانشجویی را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه آمده است: به منظور تسهیل در فرآیند پرداخت وام به ویژه دانشجویان کم بضاعت دانشگاه‌ها در بازه زمانی تعیین شده لیست درخواست را باید ارائه دهند.     شهریه دوره شبانه دانشگاه علامه اعلام شد
شهریه نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دانشجویان دوره‌های شبانه و پردیس خودگردان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اعلام شد.

بر همین اساس شهریه ثابت مقطع کارشناسی در دوره شبانه برای ورودی‌های ۹۸ در گروه علوم انسانی ۳ میلیون و ۳۳۵ میلیون ریال و سایر گروه‌ها ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال است.

شهریه ثابت نیز در مقطع ارشد برای دانشجویان دوره شبانه در گروه علوم انسانی ۷ میلیون و ۸۱۰ میلیون ریال و برای سایر گروه‌ها ۹ میلیون و ۲۴۰ میلیون ریال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی اربعین وامهای دانشجویی شهریه های نوبت دوم دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی یک دوره مسابقات ورزشی در راستای برنامه‌های وزارتی در ۹ رشته ورزشی با حضور ۳۸۹ دانشجوی دختر و پسر دانشگاه اردبیل برگزار شد. - اخبار استانها -

یونس پرواسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، با تشریح جزئیات فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اداره تربیت ‌بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اردبیل، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت ‌بدنی یک دوره مسابقات ورزشی در راستای برنامه‌های وزارتی در 9 رشته ورزشی برای پسران دانشجو و 6 رشته ورزشی برای دختران دانشجو از تاریخ 26 مهرماه لغایت 2 آبان ‌ماه به مدت یک هفته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی از مسابقات بسیار قابل توجه بود، تصریح کرد: 145 نفر از دانشجویان دختر و 244 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه در این مسابقات شرکت کردند که در مجموع مسابقات هفته تربیت‌ بدنی با مشارکت 389 نفر از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اردبیل گفت: این مسابقات در رشته‌های آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، پلانک، دارت، والیبال 2 نفره، طناب‌کشی، شطرنج سرعتی، روپایی، والیبال چهار نفره، فوتسال، بسکتبال سه نفر و بارفیکس برگزار شد.

پرواسی افزود: مسابقات هفته بسیج و روز دانشجو توسط اداره تربیت‌ بدنی و با مشارکت انجمن‌های ورزشی دانشجو به تفکیک در 2 بخش دختران و پسران دانشجو در چهار رشته ورزشی از تاریخ 12 الی 21 آذرماه برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استقبال دانشجویان نو ورود دانشگاه از این مسابقات قابل قبول بود که در رشته‌های شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون برگزار شد.

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل ‌و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یک دوره مسابقات ورزشی مابین دانشجویان خوابگاهی و دانشکده‌ای به تفکیک در 2 بخش دختران و پسران دانشجو در 6 رشته ورزشی برگزار شد.

پرواسی بیان کرد: این مسابقات با مشارکت انجمن‌های ورزشی دانشجویان از تاریخ 23 لغایت 28 بهمن‌ماه و به مدت یک هفته برگزار شد که در مجموع 228 نفر از دانشجویان دانشگاه در این مسابقات شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یادآور شد: در راستای ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان خوابگاهی و در مناسبت‌های مختلف 11 دوره مسابقات ورزشی در رشته‌های پلانگ، روپایی، طناب‌زنی، شطرنج، دارت، طناب‌کشی، آمادگی جسمانی، والیبال 2 نفره، بسکتبال سه نفره،‌ فوتبال ‌دستی، گل کوچک و بازی‌های بومی، محلی برگزار شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: در این مسابقات مجموعا 922 نفر از دانشجویان شرکت کردند که 317 نفر را دانشجویان دختر و 605 نفر را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه های دانشجویان تمدید شد
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • مهلت دانشجویان برای ثبت تقاضای وام‌های دانشجویی اعلام شد
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان