Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه مدعی شد «گزینه‌های بسیار زیادی» در خصوص ایران دارد.

ترامپ که در کنار مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید قرار داشت گفت: «تحریم‌های بسیار قابل‌توجهی علیه ایران وضع خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به اینکه این تحریم‌ها چه مواردی را شامل می‌شوند گفت: «این تحریم‌ها را ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»

ترامپ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا قصد دارد علیه ایران به استفاده از حمله نظامی متوسل شود گفت: «ببینیم چه پیش می‌آید.»

او درباره اینکه دولتش در حال بررسی چه گزینه‌هایی برای پاسخدهی به حملات انجام‌شده علیه تأسیسات نفت عربستان سعودی است گفت: «همان‌طور که می‌دانید گزینه‌های زیادی وجود دارند. گزینه نهایی را داریم و گزینه‌هایی هم هستند که بسیار خفیف‌تر از آن هستند. خواهیم دید چه می‌شود. ما در موقعیت بسیار قدرتمندی قرار داریم. در حال حاضر ما در موقعیت بسیار بسیار قدرتمندی قرار داریم.»

ترامپ به سوال خبرنگاری که منظور او درباره «گزینه نهایی» را پرسید و گفت که آیا منظور او از این گزینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است اینطور پاسخ داد: «منظورم از گزینه نهایی رفتن به جنگ است. نه، درباره آن گزینه نهایی (استفاده از سلاح هسته‌ای) صحبت نمی‌کنم.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش درباره اینکه آیا با توجه به احتمال شکست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات اسرائیل (فلسطین اشغالی) با او صحبت کرده گفت: «نه، صحبت نکرده‌ام. نتایج دارند می‌آیند. رقابت، تنگاتنگ است.»

وی سپس گفت: «همه می‌دانند که رقابت تنگاتنگ است. طرف رابطه ما اسرائیل است.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ تحریم های شدید تحریم علیه ایران جنگ ترامپ علیه ایران جنگ آمریکا با ایران تحریم آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند