Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پوپک بسامی»   نخستین ملی‌پوش ایرانی است که به روی تخته رفت. وی در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه ۶۴ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در حرکت دوم یک ضرب موفق به بالا بردن وزنه ۶۹ کیلوگرمی شد. ملی پوش دسته ۵۵ کیلوگرم در حرکت سه ضرب وزنه ۷۲ کیلوگرم را بالای سر برد. بنابراین بسامی با این رکورد در بین هشت وزنه بردار در گروه D  دسته ۵۵ کیلوگرم جایگاه ششم را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حرکت یک ضرب این دسته «ادل هایلی جانسون» از کانادا با مهار وزنه ۷۸ کیلوگرمی جایگاه نخست را از آن خود کرد.

اما شرایط در دوضرب برای این ملی‌پوش متفاوت بود. وی در حرکت نخست دوضرب پشت وزنه ۸۲ کیلوگرمی قرار گرفت و آن را با موفقیت بالای سر برد. بسامی در حالی حرکت دوم دوضرب وزنه ۸۶ کیلوگرمی را مهار کرد که در حرکت سوم دوضرب نتواست وزنه ۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در جایگاه پنجم این گروه قرار گرفت.

در حرکت دوضرب نیز «سورن سنها» از هند با مهار وزنه ۱۰۱ کیلوگرمی در جایگاه نخست این جدول قرار گرفت.

بسامی در مجموع ۱۵۸ کیلوگرم به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.

نفرات برتر دسته ۵۵ کیلوگرم:

ادل هایلی جانسون از کانادا ۷۸ یک ضرب، ۱۰۰ دوضرب و مجموع ۱۷۸ کیلوگرم به سه مدال طلا دست یافت.

سورن سنها از هند با ۷۲ یک ضرب، ۱۰۱ دوضرب و ۱۷۳ کیلوگرم در مجموع به یک مدال طلا در دوضرب و یک نقره در مجموع دست یافت.

«ابریشم ارجمندخواه» دومین نماینده ایران، اول مهر ماه در دسته ۷۱ کیلوگرم گروه B به روی تخته خواهد رفت.

مسابقات قهرمانی جهان تایلند از ۲۷ شهریور تا پنجم مهر در پاتایا در حال برگزاری است

این نخستین حضور تیم ملی وزنه برداری زنان در مسابقات جهانی تایلند است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزنه برداری زنان مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند پوپک بسامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد