Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی ۲۸ شهریورماه به شرح زیر است:

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روزنامه روزنامه های اقتصادی 28 شهریور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری خراسان جنوبی گفت: حداقل ۵ درصد از انرژی مورد نیاز شهرداری ها از انرژی تجدید پذیر تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضاصفری امروز - شنبه یکم فروردین- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۸۱ مصوبه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری با حضور ۴۴ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات گردهمایی شهرداران استان داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضی از مشکلات موجود در حوزه شهرداری‌ها رفع شده و پی گیری برای حل بقیه مشکلات در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه برتر استان در حوزه آموزش شهرداری‌ها افزود: برگزاری ۲۰ دوره آموزشی، برگزاری شش اردوی آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی بوستان‌های استان را تهیه کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی و پژوهش استان پیوست فرهنگی مصوب شده و اجرای چهار طرح پژوهشی از جمله مصوبات شورای پژوهشی است و در حوزه سرمایه گذاری شهرداری‌های استان از لحاظ ثبت اطلاعات فرصت‌های سرمایه گذاری رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم.

صفری گفت: شهرداری‌ها باید گزارش اقدامات خود را در راستای برگزاری گنگره دو هزار شهید استان به استانداری ارئه کنند و در خصوص اجرای طرح مسطورا هم شهرداری‌ها باید فضا سازی لازم را در فضای شهری ایجاد کنند تا گلایه مندی از شهرداری‌ها در این زمینه کاهش یابد.

وی با اشاره به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و تامین حداقل پنج درصد، افزایش ۲۰ درصدی آن را در مدت چهار سال خواستار شد و گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات جدی شهرداری‌های استان است و به دلیل اینکه که حقوق نیروها را شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند در صورت امکان شهرداری‌ها از فرایند جذب نیرو توسط دستگاه‌های دولتی مستثنی شوند.

حسین بلالی شهردار بشرویه گفت: از زمان تشکل استان خراسان جنوبی تاکنون شهردار این شهرستان بوده و از آن جایی که شهرداری‌ها در اجرای همه طرح‌ها پیش قدم هستند، دستگاه‌های اجرایی هم باید ملزم به عمل به وظایف خود در قبال شهرداری‌ها باشند.

وی با بیان اینکه در قانون ساماندهی بنیاد مسکن قانون ۱۰۱ شهرداری‌ها را رعایت نمی‌شود گفت: بر اساس ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۳۰ درصد درآمد مورد نظر باید به حساب شهرداری‌ها واریز شود که میزان آن در مقایسه با شهرهای دیگر کم است.

یداله غلامپور شهردار قاین خواستار واریز مالیات بر ارزش افزوده فولاد قاین شد و ادامه داد: دخالت‌های شوراها در امور شهرداری‌ها افزایش یافته که باید توجیه لازم در این خصوص انجام شود.

مرتضی صادق بختیاری شهردار نهبندان هم در ادامه گفت: با بازنشسته شدن ۳۰ نیرو هیج نیروی چانشین برای آنها نداریم و درخواست تامین نیروی آتش نشانی را داریم.

مجتبی شیخ زاده شهردار سربیشه هم تصریح کرد: شهرداری‌های استان در استقبال از نوروز عملکرد خوبی داشتند و در بحث جهش مسکن هم شهرداران آماده سازی بعضی از سایت هارا برعهده گرفته‌اند و تخفیفات خوبی هم برای همشهریان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: انتطار همکاری بیشتر از دستگاه‌های اجرایی را داریم و ضرورت دارد که تامین اجتماعی همکاری بیشتری با شهرداری‌ها انجام دهد تا از این طریق مشکل خیلی از همشهری‌ها حل شود.

علی یونسی معاون شهرداری بیرجند هم افزود: شوراها تنها می‌توانند پیشنهاد دهنده باشند که باید به این مورد در هیئت تطبیق توجه کافی شود و در صورت امکان استخدام نیرو در شهرداری‌ها به استانداران واگذار شود.

کد خبر 746378

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • پیشخوان روزنامه‌های فارس؛ ۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۲ اردیبهشت
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید