Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:30:16 GMT

۱۱۴ هزار مترمکعب نهر سنتی در خوی لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۲۳۸

۱۱۴ هزار مترمکعب نهر سنتی در خوی لایروبی شد

امیر تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خروج بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب رودخانه های الند و قطور از دسترس مدیریت شهرستان خوی افزود: احیا و لایروبی نهرهای سنتی مهمترین اولویت کاری دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از هدررفت‌ آب در این شهرستان است.

وی از بهره‌برداری کامل از سد انحرافی بویلاپوش خبر داد و اضافه کرد: این سد انحرافی بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب در خوی تاکنون سدی ساخته نشده و تنها طرح تغذیه فیرورق و آب بندهای قوروق و قطور وجود دارد که جوابگوی آب‌های سطحی در این شهرستان نیست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خوی ادامه داد: رفع موانع و تسریع در احداث سد غازان‌چای برای تامین آب شرب و کشاورزی در شهرستان از ضرورت‌های این شهرستان است.

دشت خوی با مشکل اضافه برداشت آب مواجه است به گونه‌ای که سالانه ۹ میلیون مترمکعب از حجم و ۳۰ سانتی متر از عمق آبخوان‌های این دشت کاسته می‌شود.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رئیسی با اشاره به فعالیت‌های اصلی مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اظهار کرد: بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات ساماندهی شامل بازگشایی، رفع تصرفات، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های استان به ترتیب اولویت مدیریت بحران مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی یا بسیج ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، افزود: بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و رفع خطرات جانی و مالی سیلاب رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده، ۱۲ کیلومتر از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و ۵ کیلومتر نیز از محل بسیج ماشین آلات بوده است.

رئیسی با اشاره به آمار ساماندهی رودخانه‌ها از سال ۹۰ تاکنون خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و سواحل شهرستان‌ها شامل رفع تصرفات غیرمجاز از بستر قانونی، بازگشایی و لایروبی ساماندهی شده که ۱۱۰ میلیون مترمربع از اراضی ملی حاصل شده است.

علی اخوندزاده، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه افزود: در این بخش برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مثبتی صورت گرفته که طبق آن در سال‌جاری نیز ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط مشخص شده ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 6085493

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • رونمایی از گواهینامه ثبت رویداد «بیل‌گردانی» در تقویم گردشگری