Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر علیخانی معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شرایط دریافت کارت بازرگانی، گفت: گاهی صحبت می‌شود چطور  یک کارت بازرگانی برای یک خانم ۸۰ ساله یا فرد روستایی صادر شده است؟ خانم بودن و روستایی بودن جرم نیست و تمام افراد اگر شرایط مقرر در آئین نامه را داشته باشند می‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران بیان کرد: در ماده ۱۰ قانون استتجارت اسنادی مثل اسناد هویتی، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه، دیپلم، داشتن حساب جاری و شروطی از این دست پیش بینی شده است که احراز این شروط سخت نیست.

علیخانی افزود: اگر بعد از ۶ ماه قانون گذار مشخص کرد که در کارت بازرگانی فرد اشکالی رخ داده  است طبیعتا به ابطال کارت بازرگانی اقدام خواهد کرد. عموما این سوء استفاده‌ها یا بر اساس مباحثی که تحت عنوان وکالت اتفاق می‌افتد در زمانی است که محیط قانونی کشور پیچیده، تکراری و متضاد است.

بیشتر بخوانید: کارت بازرگانی تحت عنوان"یکبار مصرف"ماهیت قانونی ندارد/ سودجویان مخترعان اصلی کارت بازرگانی یکبار مصرف

او  با بیان اینکه در کشور ۴۵ قانون ناظر بر تجارت فرامرزی وجود دارد، ادامه داد: گمرک مجری ۴۵ قانون، ۱۵ کنوانسیون بین المللی و ۱۲ رویه گمرکی است که طبیعتا اجرای این محیط قانونی برای مجریان و فعالان اقتصادی بلاتکلیفی به همراه دارد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تعرفه ملی در کشور

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران بیان کرد: در کشور ما بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تعرفه ملی وجود دارد. در نظام HS (نظام توصیف و طبقه بندی کالاها) حدود ۷ هزار ردیف HS تعریف شده است که در بسیاری از کشور‌ها به جهت ایجاد شفافیت حمایت صنایع داخلی ۴، ۶، ۸ یا حتی ۱۲ رقمی است.

علیخانی گفت: تعریف HS در ایران  ۸ رقمی است، اما متاسفانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف ملی تعریف کرده‌ایم که به عدم شفافیت، پیچیدگی و بلاتکلیفی‌ها دامن می‌زند.

او تشریح کرد: حدود ۳۰ دستگاه در کشور مجوز فنی صادر می کنند اما متاسفانه به طور موازی با هم فعالیت انجام می دهند که اتلاف زمان و هزینه زیادی به همراه دارد. بیش از ۱۴۰ گمرک اجرایی داریم که در مجموع منجر شده‌اند محیط نامناسب شود.

انتهای پیام/

بیش از ۱۴۰ گمرک اجرایی داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟

امیلیانو مارتینز یکی از قوانین فراموش شده فوتبال را زنده کرد.

در جریان دیدار برگشت لیل و استون ویلا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا ۲۰۲۳/۲۴، امیلیانو مارتینز دو کارت زرد از داور دریافت کرد اما از زمین اخراج نشد.

همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها

در نگاه اول به نظر می رسید که داور دچار اشتباه بزرگی شده است اما در واقع یکی از قوانین کمترشناخته شده فوتبال در مورد این دروازه بان آرژانتینی به اجرا درآمده است. مارتینز یک کارت زرد در جریان بازی دریافت کرد و کارت زرد دیگر به دلیل حرکات معروف او در ضربات پنالتی به ثبت رسید. به نقل از وبسایت گل؛ طبق قوانین فیفا در بازی هایی که به ضربات پنالتی می رود، کارت های زرد در دو بازه مجزا محاسبه می شود؛ بازه جریان مسابقه و بازه ضربات پنالتی. به این ترتیب اگر بازیکنی با کارت زرد در جریان بازی وارد ضربات پنالتی شود و در جریان ضربات پنالتی هم کارت زرد بگیرد، از بازی اخراج نمی شود اما هر دو کارت زرد در کارنامه انضباطی او برای دیدارهای بعدی ثبت خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • عکس‌العمل ژاوی پس از دریافت کارت قرمز از داور در جریان دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس