Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@18:41:47 GMT

فرهنگ پویا نیازمند نگاه اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۳۲۹

فرهنگ پویا نیازمند نگاه اقتصادی است

صالحی گفت: فرهنگ پویا نیازمند نگاه اقتصادی است و باید برنامه ریزی های در راستای مقوله اقتصاد فرهنگی باشد تا شاهد رویدادهای نوین در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید عباس صالحی» شامگاه (27 شهریورماه) در دیدار با اصحاب و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان اردبیل گفت: مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر در برنامه ریزی برای پویایی حوزه اقتصادی این عرصه می تواند مهمترین گام و ابزار برای اجرای طرح های اقتصاد فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرهنگ پویا نیازمند نگاه اقتصادی است و باید برنامه ریزی های در راستای مقوله اقتصاد فرهنگی باشد تا شاهد رویدادهای نوین در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

 

این مقام مسئول افزود: دولت مصمم به حمایت از هنرمندان هست و گام های مهم و برنامه ریزی های مناسبی برای اقتصادی کردن عرصه فرهنگ و هنر فراهم شده است.

 

صالحی اذعان داشت: حمایت های دولت از هنرمندان همیشه مقطعی و گذار بوده و این نگاه در حوزه فرهنگ و هنر درست نیست و باید گام های موثری برای تحول اقتصادی در این عرصه را برای هنرمندان فراهم کنیم.

 

وی بیان کرد: البته معرفی جایگاه فرهنگ و هنر در سطح بین المللی نیز می تواند به افزایش درآمد زایی و اقتصادی کردن این عرصه کمک می کند و تاکنون نیز بسترهای مناسبی برای هنرمندان ایجاد شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان اردبیل از نظر جایگاه یکی از شهرهای تاریخی کشور است که فرهنگ و هنر چندین هزار ساله دارد و دوران صفویه تحول بسیار ارزشمندی را برای یکپارچگی ایران اسلامی رقم زده است.

 

دیدار با عسگر شاهی شاعر نامی اردبیلی، استاد حسن مردانه هنرمند پیشکسوت و خانواده موذن زاده اردبیلی از دیگر برنامه های وزیر ارشاد در اولین روز سفر به اردبیل بود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد فعالیت های مسجدی محرم حوزه فرهنگ و هنر سند توسعه فرهنگی اقتصاد فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد توسعه فرهنگی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز