Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@03:41:07 GMT

تمام مدارس باید از آتش نشانی تایید ایمنی دریافت کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۴۵۳

تمام مدارس باید از آتش نشانی تایید ایمنی دریافت کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام مدارس باید تایید ایمنی را از آتش نشانی دریافت کنند، گفت: در ساختمان‌های مسکونی که تبدیل به مدارس غیرانتفاعی شده، باید دقت و نظارت بیشتری در رعایت نکات ایمنی نسبت به ساختمان‌های احداث شده با کاربری مدرسه انجام شود.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لازم است آموزش و پرورش نظارت‌های خود را بر رعایت نکات ایمنی در مدارس افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از بهره‌برداری از ساختمان مدارس جدیدالاحداث باید تایید ایمنی آن از سازمان آتش نشانی دریافت شود، تصریح کرد: در تمام مدارس باید خاموش کننده‌های دستی پودر شش کیلویی و گاز کربنیک چهار کیلویی به تعداد لازم و با فاصله‌هایی که حداقل ۲۲ متر در یک واحد است، تعبیه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: قرقره‌های آتش نشانی متصل به آب شهر یا منبع ذخیره مجزا و پمپ مستقل در فواصل لازم بنا بر ضرورت و مساحت و بر اساس تشخیص کارشناسان آتش نشانی باید در مدارس قرار گیرد.

وی افزود: اگر در مدارس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌شود، باید حتی‌الامکان وسایل گرمازا در فاصله نیم متری از دودکش مربوطه نصب شود و بخاری‌ها در تماس با پرده‌ها و سایر اجسام قابل اشتعال قرار نگیرد؛ بخاری‌ها باید در سینی‌های مخصوص قرار گرفته و در سطح شیب‌دار نباشد.

گلابی تاکید کرد: لازم است شهروندان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز نسبت به ایمنی مدارس حساس بوده و اگر مواردی از نقص ایمنی را مشاهده می‌کنند، حتماً از مدیر مدرسه پاسخ خواسته و پیگیر این موضوع باشند.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید به وسایل و تجهیزات ایمنی و بهداشت عمومی مناسب مجهز و برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی اولیه مجهز باشد.

کد خبر 389920

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تجهیزات ایمنی کلانشهر سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان آتش نشاني مدارس آغاز سال تحصیلی جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

به گزارش خبرآنلاین ،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

مهر در خبری نوشت:جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898360

دیگر خبرها

  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران