Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌اپ، فیسبوک و پیام‌رسان فیسبوک در صدر سیاههٔ جهانی اپلیکیشن‌هایی هستند که بیش از همه دانلود شده‌ اند. دوبی مجموعه اپلیکیشن واحدی به نام «دوبی ناو» (Dubai Now) راه‌اندازی کرده که دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات ۲۲ نهاد دولتی را برای شهروندان فراهم می‌کند.

به کزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، مدیر خدمات هوشمند دوبی می‌گوید:‌ «وقتی یک شهر به سوی تحول دیجیتالی می‌رود، باید یک اپلیکیشن واحد داشته باشد که شهروندان بتوانند با دانلود و نصب کردن آن با شهر تعامل داشته باشند،‌ بنابراین باید به‌ جای مجموعه اپلیکیشن یک پلت‌فرم واحد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی و ساخت تعداد زیادی اپلیکیشن کوچک، هزینهٔ زیادی برای دولت دارد. بنابراین داشتن یک اپلیکیشن و یک پلت‌فرمِ واحد برای تمام خدمات دولتی یا شهری، واقعا هزینه‌های دولت را کم می‌کند.»


کاربران جهانی در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۹۴ میلیارد بار اپلیکیشن دانلود کرده‌اند و ۹۰ میلیارد یورو بابت آن پرداخته‌اند. با افزایش هزینه خرید و اشتراک، بازار اپلیکیشن‌ها داغتر از همیشه شده است.

در دوبی کسب و کارهای تازه‌ای پیرامون اپلیکیشن‌ها در حال شکل‌گیری است. یکی از تازه‌ترین اپلیکیشن‌های بازار دوبی دوبز (Dubz) نام دارد که ارائه خدمات فرودگاهی در منزل را ممکن می‌کند. می‌توانید بار و چمدان خود را از خانه یا هتل روانه کنترل پرواز کنید. با استفاده از این اپلیکیشن یکی از اعضای تیم خدماتی به آدرس شما می‌آيد. پاسپورت‌تان را بررسی کرده، چمدان‌تان را وزن می‌کند و برچسب می‌زند و بعد کارت ورود به هواپیما را صادر می‌کند. این تیم چمدان‌ شما را به فرودگاه می‌فرستد و در مقصد تحویل‌تان می‌دهد.

عمر ابو فرج، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل دوبز معتقد است که گرچه اپلیکیشن‌ها بر اقتصاد تأثیری سازنده دارند اما بدون ایجاد زیرساخت لازم در حوزهٔ فناوری برخورداری از نوآوری اقتصادی با اپلیکیشن‌ها ممکن نبوده است. امنیت نخستین اولویت این استارتآپ است.

عمر می‌گوید:‌ «امنیت یکی از شاخه‌های مهمی است که دوبز سرمایه‌گذاری زیادی روی آن دارد. این سرمایه‌گذاری و نیز همکاری‌ای که ما با مقامات فرودگاهی،‌ پلیس و گمرک دوبی داریم به ما امکان داده که بتوانیم امنیت محموله‌ها را تأمین کنیم و به مشتری‌ها در این زمینه اطمینان خاطر بدهیم.»

در بخش سوخت نیز در دوبی اپلیکیشن‌ها وارد کار شده‌اند. کافو (CAFU) یک اپلیکیشن تحویل سوخت در محل است و نوعی پمپ بنزین سیار به شمار می‌رود که هرجا باشید به کمکتان می‌آید.

آنتونیو الاسمر، مدیر عامل کافو می‌گوید: «راهی نیست که اقتصادمان پیشرفت کند مگر آنکه وارد عصر دیجیتال شویم. اپلیکیشن‌ها شیوهٔ زندگی ما را تغییر داده‌اند و فکر می‌کنم یکی از بخش‌های دست‌نخوردهٔ اقتصاد ما در این زمینه، بخش نفت و گاز است که هنوز برای بهبود و توسعهٔ این نوآوری‌ها جای زیادی دارد.»

حالا و با وجود ۵ میلیارد کاربر جهانی اپلیکیشن‌ها، انتظار می‌رود استفاده از آنها امسال هم رکورد تازه‌ای ثبت کند. اپلیکیشن‌هایی که قبلا به این اندازه برای زندگی و کسب و کار مهم نبودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اپلیکیشن دبی پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

جام جم آنلاین اصفهان؛ امید علی اصغری افزود: اجراي طرح برون سپاري و ارائه خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان در بستر الکترونیک از اوايل سال 94 از طريق دفاتر پيشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بيان اينكه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مديرپروژه شهرسازي الكترونيك معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها