Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@18:30:36 GMT

انتقاد تندبولتون ازسیاست‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۶۸۰

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در جلسه‌ای خصوصی به انتقاد شدید از سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور پرداخت. ناطقان: نشریه پالیتیکو خبر داده که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اخراجی کاخ سفید در جریان یک ضیافت ناهار خصوصی، بدون نام آوردن از شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌شدت از سیاست‌های او انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس آنچه دو فرد حاضر در این ضیافت ناهار به پالیتیکو گفته‌اند، بولتون از دعوت گروه طالبان به کمپ دیوید به شدت انتقاد کرده و آن را به‌منزله توهین به قربانیان یازده سپتامبر تلقی کرده است؛ چرا که طالبان به القاعده، گروهی که گفته می‌شود عامل حادثه یازده سپتامبر بوده، پناه داده بود.

از سوی دیگر بولتون گفته است که مذاکره با ایران و کره شمالی محکوم به شکست است و این دو کشور تنها می‌خواهند از طریق مذاکره برای کمک به اقتصاد خود، تحریم‌ها را تسهیل کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در این جلسه خصوصی ادعا کرده که عدم پاسخگویی رئیس‌جمهور آمریکا به سرنگونی پهپاد این کشور توسط نیروهای مسلح ایران، باعث شده تا رفتار ایران تهاجمی‌تر شود.

پیش‌بینی بولتون از وضعیت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیز این بوده که اسرائیل دیر یا زود دولتی جدید را به خود خواهد دید، هرچند که او شخصا «بنیامین نتانیاهو» را ترجیح می‌دهد.

او همچنین ادعا کرده که بین 20 تا 25 هزار نیروی کوبایی در ونزوئلا حضور دارند و بلافاصله پس از اینکه این نیروها کوبا را ترک کرده و دست از حمایت از دولت «نیکلاس مادورو» بکشند، دولت مادورو سقوط خواهد کرد.

بولتون در خصوص احتمال نخست‌وزیر «جرمی کوربین» در بریتانیا هم هشدار داده و گفته که چنین احتمالی برای روابط ویژه آمریکا و بریتانیا خطرناک خواهد بود.

انتقادات بولتون که در رستورانی در منهتن ابراز شده‌اند، در شرایطی منتشر می‌شود که روز چهارشنبه، ترامپ جایگزین او را نیز معرفی کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «مفتخرم رابرت اوبرایان را که در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا نماینده ویژه‌ای بسیار موفق در امور گروگان‌هاست به عنوان مشاور امنیت ملی جدیدمان معرفی کنم. من مدت‌های مدید با رابرت کار کرده‌ام. او کارش را فوق‌العاده انجام خواهد داد.»

گفته می‌شود ترامپ اوبرایان را به پیشنهاد «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه‌اش برگزیده است. بولتون و پامپئو در روزهای آخر حضور بولتون در کاخ سفید دچار اختلاف بودند. منبع: فارس برچسب ها: انتقاد تند ، بولتون ، سیاست های ترامپ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انتقاد تند بولتون سیاست های ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد

رییس سازمان صدا و سیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین منصوب کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن حکم جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برای شیخ اکبری به این شرح است:

«بسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ ‏اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جناب‏عالی، به‏ موجب این حکم شما را به ‏عنوان "مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان" منصوب می‏‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‏‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسئول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه به ظرفیت­‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان­‌سازی رسانه‌ای و هم­‌افزایی ظرفیت­‌های سازمانی از مهم‏ترین وظایف شما است.

از خداوند متعال، موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مسألت دارم.

پیمان جبلی
رئیس  سازمان»

جزئیاتی از سنجش مخاطبان تلویزیون؛ "فضای مجازی" اضافه شد!

همچنین پیمان جبلی از زحمات خالصانه حجت‌ الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان، صمیمانه تشکر و قدردانی کرده است.

جواد شیخ‌اکبری متولد 1357 و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و الهیات گرایش فلسفه و کلام اسلامی است. وی سوابق  مختلفی از جمله  سردبیری برنامه‌های زنده خبری، مدیریت گروه اقتصاد و سیاسی شبکه خبر، عضو شورای طرح و برنامه شبکه سه و پنج سیما و ... را در کارنامه خود دارد.  شیخ اکبری پیش از این  مشاور معاون سیما و  مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین دبیر شورای معاف سیما بوده است.

مدیریت و نظارت بر تولید مستندهای شاخص و ارزشی همچون «راز آرماگدون»، «خط امام»، «پایانی بر پایان»، «اشغال»، «نهم دی انقلاب سوم»، «بحران در سوریه» و ... از دیگر سوابق حرفه‌ای وی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • سرمربی طلایی‌ها مشاور فنی تیم ملی شد
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد