Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@08:46:17 GMT

کرایه‌هاوبلیت‌های اربعین گران میشود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۶۹۴

در حالی که صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه کرایه‌ها و بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس افزایش قیمتی نخواهد داشت و در صورت بالارفتن نرخ‌ها با متخلفان برخورد می‌کنیم، هنوز قیمت بلیت اتوبوس و قطار از سوی دستگاه‌های متولی اعلام نشده است و باید دید چه اتفاقی برای نرخ‌ها می‌افتد. ناطقان: عصر دیروز (چهارشنبه) محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نرخ کرایه و قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود و در صورت افزایش نرخ تخلف صورت گرفته و با متخلفان برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: هیچ یک از شقوق حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی برای ایام محرم و اربعین حسینی (ع) حق افزایش قیمت بلیت ندارند و افزایش قیمت در این ایام تخلف محسوب می‌شود و با کسانی که قصد سودجویی در این ایام دارند به طور قطع برخورد می‌شود.

اسلامی افزود: آماده‌سازی راه‌ها برای تردد زائران حسینی یک جریان فعال است اما بهسازی و ایمن سازی جاده‌های منتهی به مرزهای چهارگانه در دستور کار قرار دارند تا قبل از شدت یافتن سفرها به سر انجام برسند.

این اظهارات در حالی اتفاق افتاد که هنوز قیمت بلیت قطار و اتوبوس از مبادی مختلف به مقصد مرزهای غربی مشخص شده کشور برای انجام سفرهای عتبات عالیات از سوی دستگاه‌های متولی اعلام نشده است.

جالبتر اینکه روز گذشته احمدرضا عامری - رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری - در واکنش به احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای سفرهای زائران اربعین به سمت‌ مرزهای ایران و عراق، گفت: هنوز قیمت قطعی مشخص نشده و احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما هیچ مشکلی برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زائران نداریم.

البته مهران قربانی -معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - نیز روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد که نرخ کرایه حمل و نقل زائران اربعین تغییر نمی کند و برای کنترل، نظارت و خدمت‌رسانی بهتر در این ایام، زوار را به گروه های گوناگون در مرزهای مختلف تقسیم بندی کرده‌ایم. اما با توجه به اینکه هنوز نرخ‌نامه برای بلیت اتوبوس و قطار منتشر نشده، باید دید با وجود اظهارات وزیر راه و شهرسازی، قیمت بلیت اتوبوس و قطار برای ایام اربعین افزایش خواهد یافت یا بر اساس آخرین نرخ‌های مصوب‌شان به زائران بلیت می‌فروشند؟ منبع: ایسنا برچسب ها: کرایه ها ، اربعین ، بلیت ها ، گران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرایه ها اربعین بلیت ها گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند

عضو شورای شهر زنجان گفت: قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار رانندگان حق افزایش کرایه را ندارند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه قبل از عید نوروز نرخ‌های پیشنهادی از طریق سازمان و حمل نقل در شورا مطرح و مصوب شد، اظهار کرد: چند روز بعد نرخ‌ها با کمی تغییرات در کمیته تطبیق فرمانداری هم مصوب شد.

وی تصریح کرد: اما اجرای این مصوبه نیازمند تأیید ستاد تنظیم بازار استان است و تا زمانی که ابلاغ نشود؛ رانندگان تاکسی و اتوبوس حق افزایش آن را ندارند.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق پیشنهاد مطرح شده در سال جاری نرخ کرایه در پرداخت نقدی و کارتی یکسان بوده و تفاوتی باهم ندارد، افزود: بر این اساس نرخ کرایه تاکسی در مسیر اول ۴ هزار تومان، مسیر دوم ۷ هزار تومان، مسیر سوم ۱۰ هزار تومان و مسیر چهارم ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: همچنین طبق همین پیشنهاد نرخ اتوبوس درون شهری در مسیر ارتش، آزادی و سبزه میدان ۴ هزار تومان، خط ویژه ۲ هزار تومان و در (سایان و دیزج، سریع‌السیر جنوب و سریع‌السیر شمال) هم ۵ هزار تومان خواهد بود.

کد خبر 745323

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند