Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@09:58:14 GMT

ثبت ملی قرآن حسینی آستانه شاه نعمت‌الله ولی ماهان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۷۰۸

ثبت ملی قرآن حسینی آستانه شاه نعمت‌الله ولی ماهان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان امروز پنج‌شنبه، 28 شهریورگفت: شورای ملی ثبت آثار منقول دو اثر مهم از استان کرمان را واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داد، این دو اثر شامل قرآن خطی ترکان خاتون و قرآن خطی حسینی است که در گنجینه آستانه شاه نعمت‌الله ولی ماهان نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این دو اثر دارای ارزش فرهنگی و ‌تاریخی فوق‌العاده‌ای هستند به ویژه نسخه خطی ترکان خاتون که دارای اعتبار جهانی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: پرونده و مطالعات پژوهشی این دو اثر به همت دکتر هاشمی‌نژاد از اساتید برجسته و پژوهشگر حوزه نسخ خطی تدوین و به شورای ثبت میراث منقول ارائه شد که مورد تایید اعضای این شورا نیز قرار گرفت.
فعالی اظهارکرد: با توجه به وجود تعداد زیاد نسخ خطی ارزشمند در استان کرمان در آینده نزدیک شاهد ثبت تعداد بیشتری از این آثار در فهرست آثار ملی کشور خواهیم بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی فعالی میراث فرهنگی قرآن ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد