Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث ۱۵۰ خانه آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان با مشارکت کمک‌های مردم هندوستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال‌ برگزار شد. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث 150 خانه آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان با مشارکت کمک‌های مردم هندوستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارزش 30 میلیارد ریال‌ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد منازل در بخش شاوور شوش، روستاهای کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بخشی از اهواز ساخته می‌شوند که 30 واحد آن در شهرستان کارون از طریق کمک‌های مردمی هندوستان ساخته می‌شوند.

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث 150 خانه آسیب دیده از سیل استان خوزستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در هندوستان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم آسیب دیده از سیل برگزار شد.

در این مراسم مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار داشت: در جریان سیل اخیر علاوه بر‌محبت مردم ایران شاهد نوع دوستی و محبت دیگر کشورها از جمله مردم هندوستان بودیم.

وی با اشاره به مشارکت کشور هندوستان در بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل خوزستان، بیان کرد: در جریان این کمک‌رسانی طلاب هندوستانی مقیم ایران نیز حضور فیزیکی برای کمک‌رسانی به همراه داشتند.

بازدید نماینده ولی‌فقیه در هندوستان از مناطق سیل‌زده خوزستان + تصویراهواز| مردم هندوستان نسبت به مناطق سیل‌زده عنایت ویژه‌ای داشتنداستاندار گلستان: تکمیل سد نرماب خسارت‌های سیل را کاهش می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که ساخت 150 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در مناطق بخش شاوور شوش، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بخشی از اهواز انجام می‌شود، ادامه داد: این احداث با مشارکت و همدلی مردم هندوستان و نماینده ولی فقیه در این کشور انجام می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام قاسم خضیراوی امام جمعه کارون با اشاره به خسارت‌های گسترده این شهرستان براثر سیل اخیر خوزستان، از مردم هندوستان به پاس کمک‌های ارسال شده و طلاب مقیم این کشور در جهت حضور و کمک‌رسانی به مردم سیل‌‌زده در روند احداث منازل قدردانی کرد.

آسیب‌های قابل توجه سیل خوزستان به منازل مختلف شهرستان کارون

در ادامه معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون اظهار داشت: شهرستان کارون دچار آسیب‌های بسبار و جدی شده است و انتظار داریم که نسبت به مناطق سیل این شهرستان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به این‌ که 60 روستای شهرستان کارون به زیر آب رفته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به کم‌برخورداری مردم منطقه از دولت و خیرین انتظار داریم که عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی‌فقیه در هندوستان اظهار داشت: هر چند سیل در استان‌های کشور سبب خسارت‌های بسیاری شد اما شاهد همدلی و همراهی مردم در بخش‌های مختلف بودیم.

وی بیان کرد: با وجود آن که شیعیان هندی خود نیازمند بودند اما به دلیل علاقه به انقلاب اسلامی و اسلام اعلام‌ همبستگی و کمک‌‌های خود را ارسال کردند و این اتفاق براساس عشق و دلبستگی به انقلاب اسلامی و رهبری اتفاق افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با اشاره به این‌که پیام انقلاب اسلامی، تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: هر میزان که مبلغ کمک شده ناشی از عشق، علاقه و ارادت مردم است و دارای اثرگذاری معنوی است.

به گزارش تسنیم گروه 20 نفره از طلاب هندی مقیم ایران از تاریخ 24 شهریورماه سال جاری تا 28 در روستای کم‌برخوردار عطیش شهرستان کارون به فعالیت پرداختند. همچنین میزان مشارکت مردم هند و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای 150 واحد 30 میلیارد ریال‌ بوده است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به همشهری گفت: «از روز ۲۸ فروردین با صدور هشدار قرمز از سوی هواشناسی و آغاز بارندگی سیل‌آسا تا روز یکشنبه ۲ اردیبهشت به ۱۶۶ روستا از ۱۳ شهرستان از طریق راه زمینی، بالگرد هوایی و قایق‌های امداد و نجات، امدادرسانی شد. در این عملیات ۵۱۳ نفر از امدادگران در قالب ۱۰۵تیم عملیاتی حضور داشتند و به ۶۴۲۰ خانوار امدادرسانی کردند.»
سیدمحمد مهدی سجادی افزود: «بیش از ۹۰ درصد راه‌های روستایی باز است و تردد برقرار شده، اما به دلیل وجود راه‌های صعب‌العبور که همچنان گل و لای دارد، امدادرسانی با بالگرد و خودروهای هلال احمر انجام می‌شود.»
به گفته سجادی، زرآباد و کنارک دو شهرستانی هستند که بیشترین امدادرسانی در آن انجام شده‌ است و همچنان ادامه دارد. بالگردهای امداد و نجات نیز در این چند روز با ۸۶ سورت پرواز نه تنها امدادرسانی بلکه جابه‌جایی بیماران از مناطق آسیب دیده به پایگاه‌های بهداشت را هم بر عهده داشتند. آسیب‌دیدگان از سیل نیز در ۴۹۳ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره توزیع اقلام امدادی نیز گفت: «۳۵۴۱ تخته پتو، ۳۵۰۱ کیلوگرم نایلون، ۵۶۵۵ سبد غذایی، ۷۳۸۶ انواع کنسروجات، ۲۷۳۷۰ کیلوگرم برنج و حدود ۱۰ هزار بطری آب معدنی بین خانوارها توزیع شده‌است.»
علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان نیز از تداوم رگبارهای بهاری تا روز جمعه (۷ اردیبهشت) خبر داده‌است. با اعلام هواشناسی آماده‌باش نیروهای امدادی نیز همچنان ادامه دارد و به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، همه فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان در کنار بخشداران و دهیاران با تمام توان نسبت به رفع مشکلات مردم و آسیب‌های موجود پیگیری، کنترل و نظارت لازم را دارند. به گفته محمد کرمی، تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی تا مین آب آشامیدنی مورد نیاز را تامین می‌کنند. اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده، تامین اقلام ضروری و مواد غذایی، رفع مشکلات روستاهای آسیب دیده، بازگشایی راه‌های مسدود، رفع قطعی فیبر نوری نیز با جدیت دنبال می‌شود.
کرمی یادآور شد: «در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن‌ آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان‌سازی به‌زودی آغاز شود.»

بیشتر بخوانید:
ادامه امدادرسانی در مناطق سیل زده

کد خبر 846096 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان هلال احمر

دیگر خبرها

  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده