Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت که شامل ۵ فصل، ۷۷ ماده و تبصره‌های مربوطه از سوی قوه قضاییه به دولت ارسال گردید، با استقبال مسئولان، نمایندگان مجلس و کارشناسان و فعالان حوزه زن مواجه شده است. تاریخ انتشار: 09:34 - 28 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۶۷۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سخنگوی قوه قضاییه در دهمین نشست خبری خود در دوره تحول گفت: از اقدامات روز‌های اخیر نهایی شدن متن لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی گفت: در دوره جدید برای بررسی این لایحه اهتمام جدی انجام شد و متن پیشنهادی در حوزه معاونت‌های ذیربط در قوه قضاییه و با تشکیل کارگروه‌های مشترک فیمابین دولت، قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌های مجلس و کارگروه‌های تخصصی در معاونت حقوقی قوه قضاییه بررسی شد.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: براساس وعده زمان بندی شده‌ای که ریاست قوه اعلام کردند به این وعده عمل کردیم و متن نهایی این لایحه به دولت ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

متن لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت خبر خوش دستگاه قضا برای بانوان/ لایحه ۷۷ ماده‌ای صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت

این لایحه که شامل ۵ فصل، ۷۷ ماده و تبصره‌های مربوطه است با استقبال مسئولان، نمایندگان مجلس و کارشناسان و فعالان حوزه زن مواجه شده است که در ادامه مورد اشاره قرار می‌گیرد:

 

رئیس قوه قضائیه در کنار مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی از پیگیری حقوق زنان غافل نشد

احمد امیر آبادی فراهانی، نماینده مجلس در فضای مجازی چنین پستی را منتشر کرد:  «رئیس قوه قضائیه در کنار مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی که صدای اژد‌های هفت سر را در آورده، از پیگیری حقوق زنان غافل نشد و لایحه امنیت بانوان در برابر خشونت را ظرف ۶ ماه بررسی و به دولت فرستاد؛ این یعنی توجه واقعی به زنان.»

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

اقدام رئیس قوه قضائیه؛ گامی بزرگ برای تامین امنیت زنان و خشونت‌زدایی در خانواده

پروانه سلحشوری درباره لایحه نهایی ارسالی از سوی قوه قضائیه به عنوان «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» گفت: باید درباره این لایحه از آیت الله رئیسی تشکر کرد. این لایحه را می‌توان به عنوان مهمترین اولویت در اسرع وقت به مجلس ارسال کرد. امیدوارم مجلس کنونی بتواند این اقدام را به اتمام برساند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

تغییرات لایحه خشونت علیه زنان را در زمان تدوین ملاحظه کردم و دیدم که قضات چقدر عادلانه و منصفانه مشغول کار کردن بر روی این لایحه بودند

رئیس فراکسیون «خانواده» مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» می‌تواند در کاهش خشونت علیه زنان علی‌الخصوص خشونت خانوادگی که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده مؤثر واقع شود.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

اهتمام رئیس قوه قضائیه به تهیه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت قابل تقدیر است

کبری خزعلی، نماینده شورایعالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده گفت: اهتمام رئیس قوه قضائیه به تهیه لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت که طبق فرمان رهبری و احکام برنامه پنجم با همین تیتر در سال ۹۰ تهیه شده، قابل تقدیر است.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» می‌تواند نقش موثری ایفا کند

نعمت احمدی با اشاره به لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» که در ۴ فصل و ۷۷ ماده در قوه قضاییه تدوین شده و بر مواردی نظیر «پیشگیری از جرائم خشونت آمیز علیه زنان» و «حمایت از بانوان بزه دیده» تاکید دارد، گفت: لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» می‌تواند نقش موثری در فرهنگسازی برای ارتقاء امنیت زنان جامعه ایفا کند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

واکنش عضو فراکسیون زنان مجلس به ابلاغ لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت»

فاطمه ذوالقدر با اشاره به ارسال لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» از سوی قوه قضائیه به دولت و جنبه پیشگیرانه لایحه درباره خشونت علیه بانوان گفت: این لایحه سال‌ها در دست بررسی بود و بار‌ها در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی مجلس انجام شد.

وی افزود: با این وجود آیت‌الله رئیسی در زمینه تکمیل و ارسال آن به دولت در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس قول داد و به قولشان عمل کرد که البته این رویکرد جای تقدیر و تشکر دارد.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

خبر در حال تکمیل است....

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت لایحه صیانت از زنان قوه قضاییه آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت گفت: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است. در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

تکمیل می‌شود..


کد خبر 747169

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد