Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@00:24:39 GMT

تا دو سال دیگر وارد کننده سوخت می‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۹۲۶

خرداد؛ قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با ادامه روند کنونی مصرف سوخت در کشور تا دو سال دیگر وارد کننده بنزین و گازوییل خواهیم شد.
حمید قاسمی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزارشد، افزود: سال گذشته مصرف روزانه گازوییل در کشور ٧٧ میلیون لیتر بود که امسال به ٨۵ میلیون لیتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این میزان افزایش نشان‌دهنده بالا رفتن سن فرسودگی خودروها است اظهارداشت: اگر به همین روند پیش رویم تا دو سال آینده وارد کننده سوخت خواهیم شد.
قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: بهتر است تمرکز را بر روی CNG  بگذاریم که در این راستا  با همکاری وزارت صنعت تفاهم نامه‌ای در دست تهیه داریم که بر اساس آن بتوانیم ١٠٠ هزار تریلی را دوگانه سوز کنیم، همچنین آماده تهاتر ١٨ هزار دستگاه اتوبوس و ٢۴٠ هزار دستگاه تاکسی هستیم.
وی گفت: با وجود تحریم ها به ١٠٠ درصد تعهدات خود در راستای توزیع سوخت یورو۴ در کلانشهرها و مبادی شهرها عمل کردیم. بر اساس تعهد صورت گرفته باید در ١۶٣ جایگاه عرضه سوخت، سوخت استاندارد توزیع می کردیم که اجرایی شده است.
قاسمی افزود: نگرانی ما از خودروهایی است که وظیفه حمل سوخت را برعهده دارند چراکه برخی از آنها ممکن است سوخت های غیر یورو۴ حمل کنند که احتمال دارد فرایند شسشتو بصورت صحیح انجام نشود و موجب آلوده شدن سوخت استاندارد شود برای همین ممکن است در فرآیند پایش میزان ppm گازوییل بالاتر از ٢۵٠ باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اهواز، کرج، شیراز، اصفهان، اراک، خمین، ساوه، دلیجان، قم، نیشابور، سبزوار، اسفراین، دامغان، کرمان، رفسنجان، زابل، تربت حیدریه، سمنان و بندرعباس نفت و گاز یورو۴ توزیع می‌شود.
وی گفت: همچنین در حدود ۱۰۰۰ جایگاه عرضه سوخت در شهرهای آبادان، آذربایجان شرقی، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، تهران، خراسان رضوی، ساری، قم، لرستان و هرمزگان روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو۴  توزیع می شود.
 احمد اکبری معاون مدیر تامین و توزیع شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی نیز در این نشست اظهارکرد: روزانه حدود ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ از ۳۷ میلیون لیتر نفت و گاز با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کشور تولید می‌شود.
وی افزود :این میزان تولید باید از طریق خطوط لوله و کامیون‌های حمل توزیع شود که در برخی موارد به طور حتم از میزان استاندارد آنها کاسته می شود بنابراین تا هنگامی که تولید کامل سوخت یورو انجام نشود در برخی نقاط مشکل خواهیم داشت.
اکبری ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ در ۱۶۲ جایگاه گازوئیل یورو۴ توزیع می شد که این عدد در حال حاضر به ۱۶۳۷ جایگاه رسیده  است.
وی ادامه داد: همچنین در چهار ماهه نخست ۱۳۹۶ در ۴۶۲ جایگاه نفت و گاز یورو۴ عرضه می شد که در ۴ ماهه نخست ۱۳۹۷ این تعداد به ۶۹۲ جایگاه رسید.
اکبری با بیان اینکه، در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در هزار و ۵٧٨ جایگاه سوخت نفت و گاز یورو۴ توزیع شد، افزود: همچنین در این مدت میانگین توزیع روزانه نفت و گاز یورو ۴ به ٢۵ میلیون و ۴۴۶ هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵١٢ درصد رشد داشته است.
به گفته معاون مدیر تامین و توزیع شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی، در حدود هزار جایگاه عرضه سوخت بنزین یورو ۴ و ۱۴۰۰ جایگاه نفت و گاز یورو ۴ توزیع می شود. برچسب ها: حمید قاسمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمید قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ علی تیموری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، کنترل و نظارت بر خودرو‌های سنگین در محور‌های مواصلاتی با ایجاد تور‌های ایست و بازرسی و راه اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس، به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: کامیون موصوف حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: برابر اظهار کارشناسان ارزش کالای مکشوفه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است

دیگر خبرها

  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس
  • توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل