Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی پیاده‌روی اربعین را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ شیعه در دنیا و نمایش اتحاد مسلمانان عنوان کرد. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان  اظهار داشت: برگزاری تجمع بزرگ اربعین در شرایط کنونی دنیا اهمیت خاصی دارد و باید با استفاده از این فرصت، قدرت نرم‌افزاری جهان اسلام و جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انگیزه اصلی در این مسیر، عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است از طرف دیگر مراسم اربعین فرصتی است تا شیعیان وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: پیاده‌روی اربعین نماد وحدت اسلامی استلرستان|‌ پیاده‌روی اربعین باید منجر به تولید قدرت فرهنگی شوداعزام بیش از 3000 مبلغ به پیاده‌روی اربعین

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه مراسم اربعین یک حرکت مردمی است و باید مردمی بماند، افزود: دولت، نقش تسهیل‌گری در این زمینه دارد و باید نقش مشارکت‌های مردمی در آن روزبه‌روز پررنگ‌تر شود.

پورمحمدی با اشاره به تجربه موفق مواکب حسینی در مراسم اربعین، گفت: ظرفیت خودجوش مردمی در ایام اربعین، در مقاطع دیگر مانند حادثه سیل در اوایل امسال، زمینه مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرد.

در ابتدای این نشست مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت مرز خسروی محل عبور و مرور استان آذربایجان شرقی و 5 استان دیگر مشخص شده و یک موکب برای ساماندهی ستاد اربعین در مرز با عراق مستقر شده است.

بخت شکوهی ادامه داد: در سال‌ گذشته تعداد 19 موکب از آذربایجان شرقی در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند که خوشبختانه این میزان امسال به 25 موکب رسیده که 24 موکب آن در داخل عراق مستقر و یک موکب در مرز خسروی مستقر می‌شود.

وی آخرین آمار ثبت نام زائران استان آدربایجان شرقی در سامانه سماح را 20 هزار و 303 نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان 18 هزار و 216 نفر به صورت قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و بیمه آنها واریز شده است.

انتهای پیام/ح

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افطاری با فرزندان معنوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حس افطاری کردن با این فرزندان قابل بیان نیست و این یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که کمیته امداد هر ساله انجام می‌دهد.

مالک رحمتی افزود: حضور در کنار ایتام فضای معنوی به افطاری ما می‌بخشد و امروز یکی از روز‌های نادر در زندگی من بود.

وی گفت: امیدواریم با دعای این عزیزان بتوانیم به مقام والای بندگی و عبودیت نائل شویم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز گفت: بمناسبت سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تعدادی از ایتام کلانشهر تبریز افطار را میزبان استاندار محترم هستند.

غلامعلی ملامهدی ضمن قدردانی از ترتیب دادن این فضای باصفا افزود: روح معنوی در سراسر این مراسم افطاری حاکم بود و از خیرین عزیز دعوت می‌کنم تا نسبت به ایتام بیش از پیش اهتمام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت مردم در امور
  • جهش تولید با همت مدیران اجرایی، شدنی است