Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه الصباح اعترافات ابرار الکبیسی خطرناک‌ترین زن عضو داعش را منتشر کرد. الکبیسی در اعترافات خود عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۶ سه بار برای حمله شیمیایی به بغداد برنامه‌ریزی کرده است.

در اعترافات این زن داعشی آمده است که وی در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که خودش را برای یک حمله انتحاری به یکی از دو هدف دستگاه‌های امنیتی و یا مراکز پرازدحام در مناطق مشخص شده‌ای در بغداد آماده کند و از آنجایی که در صورت انجام این عملیات بدنش تکه تکه می‌شد، الکبیسی به این فکر افتاد که از تجربه خود در زمینه عملیات‌های شیمیایی و بیولوژیکی به طرز وحشیانه استفاده کند تا به جای اینکه مانند یک زن معمولی ازدواج کرده و خانواده تشکیل دهد، با تولید ماده سمی "ریسین" در خانه‌اش و صحبت کردن با عناصر داعش درباره انجام حملات شیمیایی و قتل عام دسته جمعی این عناصر را جذب خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقشه عملیات با مواد سمی علیه بغداد در سال ۲۰۱۶ توسط سرکردگان داعش برنامه ریزی شد و این شهر در معرض تهدید حملات شیمیایی قرار گرفت. زمانی که مردم بغداد زندگی روزمره خود را ادامه می‌دادند، اطمینان حاصل شد که سه سری مواد سمی به بغداد رسیده است. در این میان ابرار بمب‌هایی را به منظور کشتار بیشتر غیرنظامیان در آزمایشگاه خانه‌اش آماده کرد.

 

در این میان، گزارش‌های پرونده‌های نظارتی، جزئیات محرمانه، اهداف و نتایج ساخت مواد شیمیایی و سمی در دستور کار حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح سابق عراق قرار گرفت تا اقدامات فوری در این باره اتخاذ شود.

در همین راستا، عملیات نفوذ به سلسله حملات شیمیایی و تروریستی برنامه ریزی شده داعش، ساعاتی قبل از اجرای آن در بغداد آغاز شد و آخرین عملیات اطلاعاتی موسوم به “رعد و برق زرد” شامل اقدام یک تیم چریکی از گروه اطلاعاتی الصقور و اداره اطلاعات در الکرخ برای نفوذ به آزمایشگاه القائم واقع مرز‌های عراق و سوریه و تحت کنترل داعش بود تا مواد دیگری را جایگزین ماده شیمیایی آماده شده در این آزمایشگاه و ماده‌ای دیگری که در منزل ابرار کبیسی قرار داشت، کنند.

اعضای این تیم چریکی در روز مذکور بزرگترین و هوشمندانه‌ترین جنگ اطلاعاتی را انجام دادند که حقایق را فاش کرد. این تیم وارد اتاق‌های خواب عناصر داعش و منزل ابرار شده و اقدام به جایگزین کردن مواد شیمیایی جعلی با همان رنگ و بسته بندی کردند تا داعش گمان بکند با انجام یک عملیات شیمیایی بزرگ منجر به کشته شدن شمار زیادی غیرنظامی خواهد شد و چنین اتفاقی در تاریخ عملیات‌های سری آن هرگز تکرار نخواهد شد.

در همین راستا، أﺑﻮ ﻋﻠی اﻟﺒﺼﺮی، رییس گروه اطلاعاتی الصقور که مسؤولیت برنامه‌ریزی برای انجام ضد حمله علیه این طرح داعش را بر عهده داشت، گفت، گروهی از عناصر داعش به همراه ابرار کبیسی در زمان و اهداف تعیین شده ماموریت خود علیه غیرنظامیان در غرب بغداد و وسط آن را انجام داده و بمب‌های جعلی و جایگزین شده را میان مردم پرتاب کردند تا شاهد جنایت خود باشند.

در نهایت البصری ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶ دستور بازداشت عناصر داعش و ابرار را صادر کرد؛ و طبق گفته البصری، تیم الصقور همراه با نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی، چندین حمله هوایی ترتیب داد که منجر به کشته شدن تمامی عناصری شد که توسط ابرار در رقه آموزش دیده بودند. در این عملیات همچنین سرکردگان گروه سازنده مواد شیمیایی داعش کشته شدند.

رییس گروه اطلاعاتی الصقور به الصباح گفت که این طرح داعش شامل دو مرحله بود؛ مرحله اول شامل انتقال مواد شیمیایی و مرحله دوم نیز شامل فرستادن خرابکاران و عاملان اجرای طرح برنامه‌ریزی شده به داخل بغداد از طریق صحرا بود که ابرار نیز با استفاده از مواد تولید شده در آزمایشگاه ساده خود در خانه‌اش در این حملات شرکت داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده زندگی روزمره سوریه قتل مواد سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرواز بغداد به فرودگاه بین المللی پیام

مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی پیام گفت: با هدف توسعه پرواز‌های مسافری بین المللی، پیش از این نمایندگان شرکت هواپیمایی العراقیه با حضور در فرودگاه بین المللی پیام و بازدید میدانی ظرفیت‌های این فرودگاه، آمادگی خود را جهت انجام پرواز‌های مسافری از بغداد به مقصد پیام و بالعکس، اعلام کرده بودند. جعفری بیان کرد: با انجام مذاکرات و قطعی شدن پرواز‌های شرکت هواپیمایی العراقیه، هر هفته یک پرواز در روز‌های دوشنبه از مبدا بغداد به مقصد فرودگاه بین المللی پیام و بالعکس انجام خواهد شد. وی ادامه داد:هم اکنون به صورت هفتگی در روز‌های شنبه، پرواز‌های مسافری از مبدا نجف اشرف به فرودگاه بین المللی پیام و بالعکس نیز در حال انجام است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کودکان داعشی تجاوز جنسی را بازی می‌دانند!
  • کشف محموله مواد مخدر در جاده بوستان
  • آغاز پرواز بغداد به فرودگاه بین المللی پیام
  • ۱۷ نکته درباره صرفه‌جویی آب
  • اعترافات عجیب کباب پزی که کباب می‌دزدید
  • کشف بیش از ۷۳ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در بندرانزلی
  • شناسایی ۴۲۰۰ ماده شیمیایی مضر در پلاستیک‌ها
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد؟
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی برای سلامتی به همراه دارد؟