Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@05:05:23 GMT

آلمان ماموریت ضد داعش در عراق را برای یک سال تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۱۱۲

آلمان ماموریت ضد داعش در عراق را برای یک سال تمدید کرد

کابینه آنگلا مرکل مشارکت نظامی آلمان در ائتلاف بین‌المللی ضد شبه‌نظامیان داعش را تمدید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولریک دمر، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد، کابینه برنامه نیروهای مسلح آلمان برای آموزش نیروهای محلی عراق را تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ تمدید کرده است.

یک تمدید کوتاه‌ مدت که ۳۱ مارس ۲۰۲۰ منقضی می‌شود، برای استفاده آلمان از هواپیمای شناسایی تورنادو مستقر در اردن و همچنین استفاده از هواپیمای سوخت‌رسان آلمان برای ماموریت‌های ضد داعش در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سخنگوی آنگلا مرکل گفت، کار ائتلاف بین‌المللی با شکست گسترده گروه شبه‌نظامی داعش در عراق "در حال به بار نشستن" است. او گفت، تمدید تعهد آلمان با هدف تضمین از دست نرفتن این دستاوردها است.

علاوه بر این، شمار نیروهای مستقر برای این ماموریت از ۸۰۰ نیروی کنونی به حداکثر ۷۰۰ تن کاهش می‌یابد. این تایید باید در پارلمان آلمان به تصویب برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان ائتلاف ضد داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون باز هم از احتمال اعزام نیرو به اوکراین گفت

رئیس جمهور فرانسه بار دیگر از احتمال اعزام نیروهای زمینی به اوکراین خبر داد و آن را رد نکرد.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد عملیات زمینی در اوکراین توسط غربی‌ها ممکن است در مقطعی ضروری باشد.

ماکرون در بازگشت از برلین در مصاحبه‌ای با روزنامه لوپاریزین عنوان کرد نباید تحت تاثیر روسیه قرار گرفت.

رئیس جمهور فرانسه گفت: شاید در مقطعی برای مقابله با نیروهای روسیه، عملیاتی روی زمین ضروری باشد.

امانوئل ماکرون در پایتخت آلمان با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان دیدار داشت.

اظهارات مکرر ماکرون در این زمینه ناهماهنگی را در میان متحدان پاریس که آلمان در رأس آن قرار دارد نشان داده و مخالفت مخالفان فرانسه را برانگیخته است.

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه استدلال کرد که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، «زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.» به دنبال آن، استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همین‌طور ماکرون در تلاش برای تغییر لحنش برآمد و گفت ردکردن یک مساله، به معنای انجام‌دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • خبرچینان ناتو در اوکراین فعال هستند
  • کبوتر صلح ماکرون چگونه به شاهین جنگجو بدل شد
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • ماکرون باز هم از احتمال اعزام نیرو به اوکراین گفت
  • کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • شناسایی و نابودی منابع مالی تشکیلات تروریستی داعش در عراق
  • تشدید بحران بشری در افغانستان