Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:30:05 GMT

وضعیت تجهیزات درون مدارس خوزستان راضی‌کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۱۳۱

وضعیت تجهیزات درون مدارس خوزستان راضی‌کننده نیست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: وضعیت تجهیزات درون مدارس راضی‌کننده نیست و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مناسب نبودن وسایل سرمایشی در کلاس‌ها است که برای برطرف کردن این مشکل از سازمان نوسازی مدارس کشور در حال پیگیری هستیم. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی قربانی در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: 254 پروژه با 860 کلاس با زیربنای بیش از 85 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد تومان آماده افتتاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که استان به لحاظ تحویل پروژه در رتبه دوم یا سوم کشور قرار دارد، افزود: ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها در بحث اسکان، تهیه غذا و کمک به سیل‌زدگان پیش‌قدم بودند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: حدود 20 مدرسه احداثی ظرف دو هفته آینده آماده بهره‌برداری می‌شود و پروژه‌های بزرگ به‌تدریج تا آذرماه آماده می‌شود که برای تأخیر به‌وجود آمده هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام‌ شده است.

قربانی عنوان کرد: خیرین در ساخت مدارس حدود 30 میلیارد تومان کمک کردند اما خبر خوب این بود که 40 میلیارد تومان جهت احداث 40 مدرسه جدید با 160 کلاس درس در مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به این‌که خسارت وارد شده به مدارس مسجدسلیمان حدود 70میلیارد تومان برآورد شده تصریح کرد: 48 مدرسه آسیب‌دید که 35 مدرسه تعمیری بودند به‌دلیل زمان کمی که برای جبران خسارات زلزله وجود داشت از بسیج سازندگی کمک گرفته شد که در قالب گروه‌هایی به تعمیر 35 مدرسه پرداختند.

کمک 50 میلیاردتومانی خیران برای نوسازی مدارس سیل‌زده گلستانمدرسه 35 هزار دانش‌آموز لرستان در سیل تخریب شد؛ تخصیص 30 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس‌رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: 41 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داریم‌

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان ادامه داد: 13 مدرسه سنگی وجود دارد که باید تخریب شود، از خیرینی که در ماجرای سیل کمک کرده بودند در حادثه زلزله نیز کمک دریافت شد و هزینه ساخت 5 مدرسه را قبول کردند که در تاریخ 3 مهرماه کلنگ‌زنی می‌شود.

قربانی با اشاره به این‌که 25 میلیارد تومان پروژه جدید در مسجدسلیمان تعریف شده است اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها وضعیت بهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال تعمیرات 1000 کلاس درس با مبلغ 50 میلیارد تومان انجام شد که امسال با توجه به محدودیت پرداخت مدارسی که شرایط حادتری داشتند در اولویت قرار گرفتند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان با بیان این‌که  در زمینهٔ خرید و توزیع تجهیزات با مشکل جدی روبه‌رو هستیم گفت: وضعیت تجهیزات درون مدارس راضی‌کننده نیست، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مناسب نبودن وسایل سرمایشی در کلاس‌ها است که برای برطرف کردن این مشکل از سازمان نوسازی مدارس کشور در حال پیگیری هستیم.

قربانی با بیان این‌که در استان 350 کلاس کانکسی وجود داشت ادامه گفت: طرح برچیدن کانکس‌ها از 2 سال قبل شروع شد که قرار بود تا مهرماه همه آن‌ها جمع‌آوری شوند اما به‌دلیل مشکلاتی که در تابستان پیشامد متأسفانه 100کانکس دیگر هنوز باقی‌مانده است، 50 کانکس تا آخر آبان‌ماه و 50 کانکس دیگر را تا دی‌ماه کاملاً جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از تعهدات خیّران مدرسه ساز محقق شد

رخسار پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خیّران در جشنواره بیست و پنجم حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۷۰ درصد این تعهدات در استان محقق شده است.

او افزود: بیش از ۸۰۰ خیّر نیکوکار در امر مدرسه سازی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ظرفیت بسیج در نوسازی مدارس خراسان جنوبی به‌کار گرفته شود

رخسار پور با اشاره به افتتاح ۳ طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی در آستانه برگزاری جشنواره بیست و ششم خیّرین مدرسه ساز، عنوان کرد: ۹ اردیبهشت، جشنواره بیست و ششم خیّرین مدرسه ساز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • جایگزینی کلاس‌های ایمن با ۷۳۰ کلاس سنگی در خوزستان
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • احداث ۲۴۰ کلاس در قالب ۲۶ فضای آموزشی طی سال گذشته در قم
  • توسعه فضا‌های آموزشی در آذربایجان غربی با بهره‌برداری از ۴۵۰ کلاس درس 
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ۷۰ درصد از تعهدات خیّران مدرسه ساز محقق شد
  • ۸۰ درصد مدارس استان ایلام در برابر عوامل خطرساز ایمن شده‌اند