Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@14:05:06 GMT

امارات به ائتلاف دریایی آمریکا می‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۲۴۹

امارات به ائتلاف دریایی آمریکا می‌پیوندد

پس از عربستان سعودی، امارات از تصمیم خود برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین "امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی" خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات"وام" ، این کشور تصمیم دارد به ائتلاف بین‌المللی دریایی زیر پرچم آمریکا بپیوندد.این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم الزعابی، رئیس اداره همکاری امنیتی در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات گفت:‌ پیوستن امارات به این ائتلاف بین‌المللی با هدف حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رویارویی با تهدیدهای دریانوری و تجارت جهانی، تضمین امنیت جهانی انرژی و مشارکت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

بنا بر این گزارش، این ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح حفاظت از کشتی‌های تجاری، نفتکش‌ها، تضمین دریانوردی امن، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف را هدف خود قرار داده تا به این ترتیب امنیت و سلامت کشتی‌های تجاری که از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند را تضمین کند.

منطقه عملیات ائتلاف بین‌المللی دریایی، خلیج فارس، تنگه هرمز،‌ باب المندب و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

پیش از این، یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین "امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی" بپیوندد.

این گام چند روز بعد از حمله پهپادی به تاسیسات پالایشگاهی بقیق و خریص وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان برداشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات ائتلاف دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «هثیم الخزعلی» کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد که توافقنامه راهبردی امضا شده میان عراق و آمریکا به عدم مصونیت نظامیان این کشور در داخل عراق تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای نیروهای خود در تمام کشورها مصونیت قانونی می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند بدون هیچ ترسی جرم‌های مختلفی را انجام دهند همان طور که در کره جنوبی و ژاپن شاهد آن بودیم.

الخزعلی اضافه کرد: هیچ توافق رسمی میان دولت عراق و آمریکا مبنی بر این مصونیت قانونی وجود ندارد. اکثر جریان‌های سیاسی خواهان بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این مردم عراق نیز خواهان تحقق این هدف برای تقویت امنیت و ثبات کشورشان هستند.

«نوری مالکی» رییس ائتلاف دولت قانون عراق نیز پیشتر تاکید کرده بود که جریان‌های ائتلاف چارچوب هماهنگی خواهان تعیین جدول زمانی مشخص برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

نوری مالکی ادامه داد: عراق به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا در این کشور نیازی ندارد.

کد خبر 6057008

دیگر خبرها

  • دور تازه سفرهای نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • کنعانی: حمایت از رژیم صهیونیستی بارزترین نقض حقوق بشر است
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • دومین تجاوز نظامی ائتلاف آمریکا به یمن طی ساعات گذشته
  • ۴ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن