Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین شهرستانی در نشست شفافیت در ساختمان شیشه ای به تحلیل علمی وضعیت رسانه و همچنین صدا و سمیا در نسبت با وضع کنونی فرهنگ ما پرداخت. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست "شفافیت در ساختمان شیشه ای" چهارشنبه شب در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور دکتر سید حسین شهرستانی(عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) و دکتر عبدالله بیچرانلو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین شهرستانی در این نشست گفت: ما درباره نهاد به‌ مثابه امر اجتماعی نه به‌ مثابه چند مدیری که در صداوسیما نشسته‌اند بحث داریم. صداوسیما بماهو صدا و سیما، شفاف‌ترین آینه‌ای است که ما می توانیم اوضاع اجتماعی خودمان را در آن ببینیم. این که صداوسیما بدقواره است یا خوش‌قواره، به این دلیل است که ما بدقواره‌ایم و یا خوش قواره، اگر فرضا دانشگاه ما بدقواره است، اقتصاد و جامعه ما بدقواره است مقصرش صرفا صدا و سیما نیست زیرا صدا و سیما به حیث ساختاری و ماهوی، برآیند نهایی وضع ماست.

او گفت: اکنون با بحران رسانه‌زدگی فرهنگ روبرو هستیم. بار سنگینی بر دوش رسانه ما گذاشته شده است. بحران تلویزیون این است که هیچ هم‌فکری و هم‌نظری با دانشگاه ندارد. البته دانشگاه هم در این باره مسئولیت‌پذیر نبوده است. فرهنگ جهانی هم تحت تأثیر این رسانه‌زدگی قرار گرفته است. 

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: امروز شبکه‌های مجازی بحران ایجاد کرده‌اند و رقیب جدی برای تلویزیون شده‌اند.  اینستاگرام، توئیتر و تلگرام تغییراتی در فرهنگ ایجاد کرده‌اند که تلویزیون نیز بصورت عقب‌افتاده از آن‌ها پیروی می‌کند. یکی از نتایج رسانه زدگی فرهنگ، همین پروپاگانداست. ارتباطات غیرحضوری مانند کتاب، هنر، موسیقی و... به حاشیه رفته‌اند. این‌ امور به ارتباطات عمق می‌بخشند، که تحت رسانه زدگی کنار رفته‌ اند.

پاسخ مدیر شبکه سه به شایعه ریاستش بر صداوسیماخبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| بیش از 970 ساعت از آنتن صداوسیما در اختیار اهالی خیابان پاستوررئیس صداوسیما: استفاده از زبان بیگانه افتخار ندارد

انتهای پیام/

R1390/P/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به افق فلسطین» فاتح خط مقدم جنگ رسانه‌ای

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با شارلوت کیتز - تحلیلگر سیاسی در کانادا – برقرار شد؛ او در گفتگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: حجم بالای صادرات سلاح از آمریکا به دیگر کشور‌ها به خصوص رژیم صهیونیستی، قطعا حساسیت‌ها را بیشتر کرده و نمایندگان کنگره و حتی برخی دولتمردان ایالات متحده، خواستار شفافیت در این زمینه هستند.

کیتز افزود: اعتراض نماینده روسیه در سازمان ملل و همچنین برخی دیگر از کشور‌ها به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل طبیعی است، چون آنها هم می‌بینند که اسرائیل عملا در حال نسل‌کشی است؛ این رژیم باید از جلسات شورای امنیت علیه خود واهمه داشته باشد ولی به خاطر وتو و حمایت‌های همیشگی آمریکا، این ترس از بین رفته است.

به گفته او، فشار کشور‌های اسلامی، قطعا می‌تواند بر آمریکا و شخص نتانیاهو تاثیرگذار باشد.

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی پخش شد و سپس حسن سلطانی – مجری و گوینده با سابقه تلویزیون – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

بذر هفتم اکتبر همان روز کاشته شده که روز قدس تعیین شد

او اظهار کرد: بعد از عملیات وعده صادق، مردم کشور‌های عربی از همه خوشحال‌تر بودند، چون دیدند که یک کشور به صورت رسمی حامی مردم فلسطین است البته دولت‌هایشان که برادر صهیونیست‌ها هستند.

سلطانی افزود: در تمام مدتی که در واحد خبر صدا و سیما بودم، روزی نبود که خبری از شهر‌های مختلف فلسطینی نخوانیم و نبینیم که مردم با سنگ، به مبارزه با اسرائیلی‌ها مشغولند.

این مجری و گوینده با سابقه تلویزیون خاطرنشان کرد: بذر آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، همان روزی کاشته شد که امام خمینی (ره) روز قدس را تعیین کردند.

توپ شکسته‌ زمان جنگ را دیدم، موشک‌های دوربرد را هم دیدم

او ادامه داد: ماه دوم جنگ برای تهیه یک گزارش تلویزیونی به روستا‌های مرزی رفته بودیم، صدای گریه‌ی یک نظامی را شنیدیم که در پاسخ من گفت «ببین دهانه توپ شکسته، تنها وسیله‌ای که برای مقابله با دشمن داشتیم ولی نمی‌توانیم از پشتیبانی توپ جدید درخواست کنیم» و حالا که انواع موشک‌ها را در اختیار سپاه می‌بینم، از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجم.

سلطانی افزود: موقع حملات هوایی عراق، پدافند ما کارآمدی نداشت و فقط سر و صدا داشت ولی امروز باید دست فرزندان ایران زمین را ببوسیم که اینگونه برای کشورمان بازدارندگی ایجاد کرده‌اند.

توصیف جالب گوینده با سابقه تلویزیون از برنامه «به افق فلسطین»

این مجری و گوینده پیشکسوت خاطرنشان کرد: رسانه ملی در مقام مقایسه با دفعات قبلی، و در شب عملیات وعده صادق عملکرد خوبی داشت البته باز هم دیدیم که کانال‌های فضای مجازی زودتر تصاویر این حمله را منتشر کردند.

او با بیان اینکه شبکه افق از هفتم اکتبر تمام قامت در میدان بود و با حضور کارشناسان زبده و خبره، به تحلیل جنگ غزه پرداخت عنوان کرد: برنامه «به افق فلسطین» در خط مقدم نبرد رسانه‌ای قرار داشت.

سلطانی تصریح کرد: گاهی دو خط خبر ولی در لحظه مناسب، کار نیم ساعت تحلیل را می‌کند و تاثیرگذاری‌اش هم از آن بیشتر است.

فراتر از ضربات موشک‌هایمان، هیمنه اسرائیل را شکستیم

این مجری و گوینده با سابقه تلویزیون خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها آن قدر به واسطه رسانه‌هایشان کشور‌های عربی را ترسانده بودند که برخی از آنها هنوز نمی‌توانند عملیات موشکی ایران را باور کنند.

به گفته او، فراتر از موشک بالستیک و کروز و پهپادهایمان، توانستیم هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو بریزیم به گونه‌ای که تا سال‌ها نمی‌توان آن را جبران کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «به افق فلسطین» فاتح خط مقدم جنگ رسانه‌ای
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار