Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:07:14 GMT

امنیت منطقه باید توسط کشورهای درون آن تامین شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۵۴۳

امنیت منطقه باید توسط کشورهای درون آن تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس سومین رژه هوایی مشترک میان ارتش، سپاه  و نیروی دریایی برگزار خواهد شد و با توجه به اهمیت این رژه، هرساله با اقتدار بیشتری اقدام به برگزار آن می‌کنیم.

وی با ذکر این نکته که در این رژه وحدت و هماهنگی نیروهای مسلح ایران را به تمام جهان نشان خواهیم داد، عنوان کرد: هدف از اجرای این مراسم نمایش اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح و ایجاد وحدت و همدلی روز افزون میان کارکنان نیروهای مسلح است که به لطف خدا این همدلی همواره در حال تقویت شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه ما سرباز ولایت هستیم و به این سربازی افتخار می‌کینم، ابراز داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همواره تلاش می‌کنیم که نیروهای مسلح یکپارچه و یکدست باشند و هدف همه آن‌ها پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

امیر واحدی با ذکر اینکه پیام اصلی این رژه ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه است، تصریح کرد: ایجاد امید میان دوست داران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از پیام‌های رژه هوایی مشترک است.

وی گفت: صراحتا اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال هیچگونه تنشی در منطقه نیست و هدف آن همواره ایجاد دوستی و وحدت میان همسایگان در منطقه خلیج فارس است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: در این رژه هوایی از بمب افکن، بمب افکن شکاری، هواپیمای ترابری سبک، بالگردها، هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای ترابری سنگین متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران استفاده خواهد شد.

امیر واحدی بومی شدن آموزش‌های نیروهای مسلح را افتخاری برای جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: تمام آموزش‌های نیروهای مسلح در حوزه پرواز، به دست پرسنل بومی انجام می‌شود یعنی در نیروهای هوایی سپاه و ارتش تمام آموزش‌ها توسط معلم خلبانانی که در جمهوری اسلامی دوره دیده‌اند انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان نیروهای مسلح و صنعت کشور برقرار است، اذعان کرد: تجهیزاتی که در این رژه مورد استفاده قرار می‌گیرد به خصوص قطعات پر مصرف توسط صنعت‌گران ایرانی با بالاترین کیفیت ساخته شده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از  تجهیزات و سلاح‌های مورد استفاده در این رژه بومی شده است، اظهار داشت: بمب‌های نقطه‌زن، بمب‌ها دورایستا و تمام تجهیزات مورد استفاده در رژه به دست غیور مردان ایران طراحی و ساخت شده است.

امیر واحدی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و صنعتگران کشور نقش مهمی در ساخت و تجهیز سلاح‌های بومی دارند.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشرفت جمهوری اسلامی اتکا به داخل است، عنوان کرد: در زمان طاغوت، نیروهای مسلح ایران حتی اجازه نزدیک شدن به هواپیماهای جنگی را نداشتند اما در حال حاظر تمام تعمیرات سنگین این جنگنده‌ها به دست ایرانیان انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ذکر این نکته که امنیت منطقه باید توسط کشورهای خود منطقه ایجاد شود، ابراز داشت: امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به دست کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد و این کشورها برای ایجاد امنیت، باید یکصدا و همدل باشند.

امیر واحدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دارای بیشترین مرز آبی در این منطقه است نقش بسیار مهم و پر اهمیتی در برقراری امنیت خلیج فارس ایفا کرده، می‌کند و خواهد کرد.

وی گفت: نیروهای مسلح به عنوان یک بازوی قدرت برای جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند و آمادگی دفاع از حریم کشور را دارد و مردم این را بدانند که نیروهای مسلح اجازه هیچ دست درازی را نمی‌دهد.

کد خبر 4722799

منبع: مهر

کلیدواژه: رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری ایلام اربعین 98 گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فرمانده کل ارتش ایران به آمریکا و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالکریم موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که ما را هم یکی از سربازانی قرار داد تا در این گوشمالی تنبیهی رژیم نامشروع صهیونیستی و در پاسخ به اشاره ولایت، سهمی داشته باشیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی با گذر از خطوط قرمز و مغایر قوانین بین‌اللملی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، حمله تجاوزکارانه‌ای انجام داد و تعدادی از مستشاران ما را به شهادت رساند، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌اللملی باید ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد به مجازات رژیم صهیونیستی می‌پرداختند؛ اما به دلیل قصور و اهمال آنها از یک سو و مطالبه عمومی ملت بزرگ ایران از سوی دیگر، ما اقدام به این عملیات تنبیهی کردیم.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به دست رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌افزایی همه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، افزود: لازم می‌دانم به همرزمان عزیزم در نیروی هوافضای سپاه و همه رزمندگان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک و خداقوت عرض کنم، به دلیل این موفقیت بزرگ و یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار بکند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‍ها و منافع آنها به‌خصوص پایگاه‍هایی که از آن به عنوان مبدا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت بگیرد، اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895048

دیگر خبرها

  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ ۲۶۴ارتش در سلماس
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به سردمداران آمریکا هشدار داد
  • هشدار فرمانده کل ارتش ایران به آمریکا و اسرائیل
  • درس عبرت‌آموز نیروهای مسلح ایران به دشمن صهیونیستی
  • نیروهای مسلح ایران درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیست دادند
  • نیروهای مسلح ایران درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند