Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک کشورهای آسیای میانه (ایران- ترکمنستان - ازبکستان - قرقیزستان - قزاقستان - تاجیکستان - افغانستان) با حضور شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا به عنوان مهمان ویژه این اجلاس  در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار شد.

در این اجلاس مباحث مختلفی همچون مبارزه با دوپینگ، فساد و کلاه برداری در ورزش و همچنین گسترش ورزش قهرمانی و تعاملات فی مابین کشورهای آسیای میانه در راستای توسعه جنبش المپیک  مورد بحث و برسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست پیشنهاد کمیته ملی المپیک ایران مبنی بر برگزاری اولین دوره بازی های کشورهای عضو آسیای میانه مورد استقبال و موافقت تمام اعضا مجمع قرار گرفت چرا که معتقد بودند پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری این بازیها، باعث افزایش تعاملات ،تبادلات و تجربیات ورزشی و دوستی بین کشورهای عضو و حضور قدرتمندانه آنها در بازیهای آسیایی و المپیک خواهد شد.

شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا که ریاست این اجلاس را برعهده داشت نیز ضمن استقبال از پیشنهاد ایران، گفت: با توجه به پیشنهاد خوب ایران، بهتر است کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا با جمع بندی نهایی و برنامه ریزی، در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری این بازیها باشیم.

در حاشیه این اجلاس صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن دیدار با شیخ احمد و قدردانی از حمایت های وی از ورزش ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک رئیس شورای المپیک آسیا سفری به تهران داشته باشد.

در این دیدار شیخ احمد ضمن اشاره به برگزاری مجمع بعدی شورای المپیک آسیا در دوحه تاکید کرد که در آن جلسه در خصوص میزبانی نشست مجمع شورای المپیک آسیا در تهران تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این اجلاس صالحی امیری علاوه بر دیدار با شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا، با نناد لالوویچ رئیس اتخادیه جهانی کشتی و رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان که برای رقابتهای جهانی کشتی در شهر نور سلطان حضور داشتند نیز دیدار داشت. همچنین نشست هایی با روسای کمیته های المپیک قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و دبیر کل کمیته ملی المپیک ترکمنستان داشت.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی در مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک کشورهای آسیای میانه حضور دارد.

کد خبر 4722814 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید رضا صالحی امیری پیمان فخری شورای المپیک آسیا میزبانی ایران قزاقستان کمیته ملی المپیک تیم فوتبال پرسپولیس کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران مسابقات قهرمانی جهان لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران والیبال دربی تیم ملی فوتبال ایران قزاقستان باشگاه پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ لیگ برتر فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایران در در پنجاه و چهارمین اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی در شهر چنگدو چین بر بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس تاکید کرد.

وی افزود: ایران طی دوره زمانی ۶ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) مقارن با دوره‌های چهل و سوم تا چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، ریاست آن را برعهده داشته و در ۳ سال متوالی نیز (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) مقارن با دوره‌های چهل و نه، پنجاه و پنجاه و دومی اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، نایب رئیسی گروه کاری ذیل کمیته را برعهده داشته و از آن تاریخ تاکنون این سمت‌ها معلق مانده است.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوط و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

رئوفی در همین حال تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

بر پایه این گزارش، در زمینه بازگشت ایران به جایگاه قبلی خود در این اجلاس جهانی با برخی از اعضای آن از جمله رئیس بلژیکی زیر کمیته رایزنی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در دبیرخانه اجلاسیه مورد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

در این اجلاسیه موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی ایمنی و کیفیت مواد غذایی، نظام‌نامه‌های جهانی و سایر خط مشی‌های ایمنی برای حفاظت از بهداشت مصرف کننده و تصحیح تجارت جهانی است. هدف از تدوین کدکس، ایجاد استانداردهایی است که علاوه بر حفاظت از سلامت مصرف کنندگان، اقدامات قانونی در فروش مواد غذایی را تضمین کرده و تسهیلات تجاری برای کشورهای تحت پوشش فراهم آورد. اجرای کدکس در کشورهای مختلف به همکاری متخصصان رشته‌های مختلف علمی که مرتبط با مواد غذایی، سندیکای مصرف کنندگان، صنایع تولید و فرآوری، اداره‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و تجار باشند، نیاز دارد.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6087256

دیگر خبرها

  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است