Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سلمان کریمیان با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی لرستان،گفت: در دفتر کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: به منظور نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ۱۲ تا ۱۸ سال پسرانه در شهرستان بروجرد مرکزی را با مشارکت بخش غیردولتی راه اندازی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ایی

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان افزود: همچنین ۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ایی در راستای تأمین رشد و تکامل یکپارچه کودکان ۴ تا ۶ سال با همکاری بخش غیردولتی در استان راه‌اندازی کردیم.

کریمیان بیان کرد: کلنگ‌زنی و عقد قرارداد با خیرین در راستای ساخت رایگان مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست ۰ تا ۳ سال (شیرخوارگاه) در ۴ طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرم‌آباد از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

وی از اجرای طرح شناسایی کودکان مناطق حاشیه‌ای در راستای ارائه خدمات مطلوب و حمایت همه جانبه از آنان خبرداد و گفت: همچنین ارائه یک وعده غذای گرم برای ۴۳۷۸ کودک روستایی و مناطق روستایی و کمک بلاعوض به ۲۲۹ روستا مهد برای کمک به خرید تجهیزات  از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی‌بضاعت مناطق روستایی و حاشیه‌ای

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان از پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی‌بضاعت مناطق روستایی و حاشیه‌ای به منظور بهره‌مندی این کودکان از خدمات مهدکودک خبرداد و یادآور شد: همچنین ۱۲۴ روستا مهد در روستاهای فاقد مهدکودک را برای تامین رشد و تکامل یکپارچه کودکان ۳تا۶ ساله و ایجاد اشتغال برای دختران تحصیل کرده روستایی تاسیس کرده‌ایم.

46

کد خبر 1301054

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهزیستی کودکان سلامت کودکان خانوار روستایی حقوق شهروندی استان لرستان آرامکو ایران و آمریکا عربستان باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه استقلال اربعین حسن روحانی رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه های روستایی لرستان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»