Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از عربستان سعودی، امارات از تصمیم خود برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین "امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی" خبر داد.

 این کشور تصمیم دارد به ائتلاف بین‌المللی دریایی زیر پرچم آمریکا بپیوندد.این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم الزعابی، رئیس اداره همکاری امنیتی در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات گفت:‌ پیوستن امارات به این ائتلاف بین‌المللی با هدف حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رویارویی با تهدیدهای دریانوری و تجارت جهانی، تضمین امنیت جهانی انرژی و مشارکت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

بنا بر این گزارش، این ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح حفاظت از کشتی‌های تجاری، نفتکش‌ها، تضمین دریانوردی امن، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف را هدف خود قرار داده تا به این ترتیب امنیت و سلامت کشتی‌های تجاری که از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند را تضمین کند.

منطقه عملیات ائتلاف بین‌المللی دریایی، خلیج فارس، تنگه هرمز،‌ باب المندب و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

پیش از این، یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین "امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی" بپیوندد.

این گام چند روز بعد از حمله پهپادی به تاسیسات پالایشگاهی بقیق و خریص وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان برداشته شده است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: نتیجه رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره به رسمیت شناختن فلسطین و وتو آمریکا در هفته گذشته قابل پیش‌ بینی بود. اگرچه کشورهای اروپایی به‌طور فزاینده ای از دولت فلسطینی حمایت می‌کنند، آمریکا هنوز مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. چرا؟

رمزی بارود روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل, ستون نویس تارنمای میدل ایست مونیتور به چهار دلیلی که نماینده آمریکا در سازمان ملل این قطعنامه را وتو کرد، پرداخته است.

یک، محور سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه هنوز اولویت‎های اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) است. از آنجایی که صهیونیست‌ها با ایده تشکیل دولت فلسطینی مخالف هستند یا هرگونه احقاق اساسی‎ترین حقوق فلسطینی‎ها را رد می‎کنند، رئیس‎جمهور ضعیف آمریکا هم نه شجاعت و نه تمایل دارد که با موضع تل‌آویو مخالفت کند.

دوم، این واقعیت که رژیم صهیونیستی رای دادن به فلسطین را معادل پاداش دادن به تروریسم با ایجاد یک دولت فلسطینی می‎دانست، نوعی گفتمان سیاسی را ایجاد کرد که رای مثبت آمریکا، یا امتناع از رای دادن، را به حمایت از این به اصطلاح تروریسم تبدیل می‎کرد.

سوم، جو بایدن ‎نمی‌توانست تنها چند ماه مانده به یکی از مناقشه ‌برانگیزترین انتخابات تاریخ آمریکا از لحاظ سیاسی از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت کند. به‌ویژه اینکه حزب جمهوری‎خواه نشان داده که حمایتش از اسرائیل کور و بی قید و شرط است. آنها همچنین آماده هستند تا از هر گونه اظهارنظری - چه رسد به اقدام - بایدن و مقامات او علیه تل‌آویو بهره‎برداری انتخاباتی کنند.

بیشتر بخوانید:‌ پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه غزه قوی‌تر از همیشه بازمی‌گردد | فلسطین در جنگ روایت‌ها پیروز شد راز پیروزی مقاومت در شجاعیه انزوای بیش از پیش واشنگتن

با این حال، رای‌گیری شورای امنیت و واکنش‌های پس از آن نشان داد نه فلسطین که این آمریکا است به‌دلیل موضع‌گیری‌های چند ماه پیش خود در قبال جنگ غزه عمیقا منزوی شده است.

رمزی بارود می‌نویسد:‌ در واقع، رای‎گیری نشان داد که اول، جامعه بین‎المللی تا حد اندازه در حمایت از فلسطینی‎ها متحد شده است.‌

دوم، رای مثبت فرانسه، نشان‎دهنده تغییر مواضع اساسی در اروپا نسبت به فلسطین است.

سوم، اظهارات کوبنده ایرلند، نروژ، اسپانیا و دیگران در این رابطه نشان می‎دهد که مسیر حمایت از فلسطین در اروپا در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

و در نهایت اینکه، رای‌گیری و وتو شدن قطعنامه از سوی آمریکا نشان دهنده ناتوانی بایدن در خارج شدن از دامی بود که حامیان رژیم صهیونیستی بر او تحمیل کرده‌اند.

با این حال، با وجود نتیجه منفی رای‎گیری، فلسطینی‌ها اکنون عزم جدی پیدا کرده‌اند تا بر موانعی که تل‌آویو و واشنگتن پیش پای آنان گذاشته‌اند غلبه کنند. در حقیقت، این احساس جمعی از امید و توانمندی، نتیجه حمایت قوی از فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی نیست، بلکه نتیجه افزایش همدردی و حمایت از فلسطین در سراسر جهان و حتی مهمتر از آن، مقاومت مداوم فلسطینی‎ها در غزه است.

کد خبر 846658 برچسب‌ها اسرائیل سازمان ملل - شورای امنیت ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی