Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها مبنی بر دستگیری خانم «م م»دست به دست می‌شود؛ خانمی که خود را دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی کرده است و پایش به  رسانه‌ها برای شرح علت موفقیتش در کسب رتبه ۹۲ کنکور هم باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که این خانم ۲۳ به مدت یک سال سر کلاس‌های درس دندان پزشکی شهید بهشتی حاضر می‌شده و خود را به عنوان دانشجوی نخبه‌ای که رتبه  ۲ رقمی در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ( علوم پزشکی شهید بهشتی) کسب کرده در صفحات شخصی مجازی‌اش معرفی می‌کرده‌ اما مسئله مهم عدم شرکت وی در کنکور و حتی ثبت نام بوده است.

خانم م م هر برای ورود به کلاس بهانه‌هایی از جمله عدم انتخاب رشته را می‌آورده و به همین ترفند دو ترم را سپری کرد؛ او  در کلاس‌ها حاضر می‌شده و به سایر دانشجویان می‌گفته است که با پول به دانشگاه راه پیدا کرده و اصلا کنکور نداده است که البته همین امر باعث اعتراضاتی در بین دانشجویان دندان پزشکی شده و کار را به حراست داشنگاه کشانده است  آخر الامر عدم شرکت این دانشجوی نخبه قلابی در کنکور و دانشجو نبودن ایشان بر همگی محرز شده است.

دستگیری دختر مدعی  تحصیل در دانشکده دندانپزشکی

روز ۲۵ شهریور رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد.

مدتی قبل با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده‌ای برای رسیدگی به کلانتری ولنجک ارجاع شد که در پی آن دختری جوان بدون طی هرگونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی این دانشگاه کرده بود؛ در تحقیقات آنان مشخص شد که دختری ۲۳ ساله از کمتر از یک سال قبل در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده و به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده است.

این فرد در همان بازجویی‌هایی اولیه اقرار کرد که هیچگونه ثبت نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست دم در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته در کلاس‌های مربوط به آن شرکت کرده است. در تحقیقات ماموران مشخص شد که ادعا پرداخت چندین میلیارد به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین امکانی وجود ندارد.

این خانم نه ثبت نامی کرده، نه کارت دانشجویی جعل کرده و تنها با غفلت عوامل حراست وارد دانشگاه می‌شده و با غفلت استادان به تحصیل ادامه می‌داده است.

بیشتر بخوانید: فروش صندلی در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی کذب محض است


سفید نمایی دختری که در شهید بهشتی دندان پزشکی خواند

این دختر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام فیلمی را منتشر کرده و گفته است: دانشجوی قلابی نیستم و از هیچ راه غیر قانونی وارد دنشگاه شهید بهشتی نشدم. با رزومه و اعتبار علمی مجوز ورود به دانشگاه را گرفتم. در کشور آلمان و دبی اعتبار علمی دارم و به دلیل اعتبارم از معتبرترین افراد دانشگاه مجوز افتخاری گرفتم.

حال بماند که مسئولان دانشکده دندانپزشکی هرگز این اظهارات را قبول نداشتند و حتی امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد که این خانم به دلیل آنکه در دانشکده به طور غیر قانونی وارد شده است هیچگونه رابطه آموزشی نخواهد داشت و مدرکی برای او صادر نمی‌شود همچنین به طور جدی این موضوع را پیگیری قانونی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: حضور دانشجوی تقلبی زیر چتر مافیای کنکور در فضای مجازی/ دستگاه قضایی دست سودجویان را رو کند

حال موضوع اینحاست که خانم دانشجوی پرحاشیه می‌گوید پشت پرده این جریانات دو موضوع است: به واسطه موقعیت اجتماعی و اعتبار خودم از من خواسته شد در یک سری جریانات فکری سیاسی با آن‌ها همکاری کنم، چون این امر را قبول نکردم تهدید به اخراج شدم.

موضوع دوم این بود اخیرا خبر‌هایی مبنی بر دریافت پول‌های کلان توسط مسئولان و مقامات دانشگاه مطرح شد و قطعا همه می‌دانند که خرید و فروش صندلی اتفاق می‌افتد و مسئولان دانشگاه چندین میلیارد پول از برخی گرفته اند و در واکنش به این خبر‌ها مسئولین دانشگاه باید از خود دفاع می‌کردند و این امر مصادف با عدم همکاری من با آن جریان‌های فکری سیاسی بود.

او در ادامه گفت: بعد از این موضوع مسئولان دانشگاه اعلام کردند که ۳ میلیارد پول پرداخت شده و بعد اعلام کردند که ۵۰۰ میلیون و بعد بیانه دادند که هیچ پولی نگرفته ایم.

خانم «م»در ادامه این ویدئو افزود: اگر به مسئولان پول داده بودم هیچ کس شاکی نبود. مهر ماه امسال دانشجو‌هایی به عنوان انتقالی خارج از کشور سر کلاس درس می‌نشینند که حتی یک سفر خارجی نرفته اند، ولی در قالب انتقالی به دانشگاه وارد می‌شوند و لیستی دارم که می‌توانم آن را منتشر کنم؛ در این دانشگاه کمد وسایل دارم و مجوز داشتم. نه غیر قانونی آمده ام و نه بدون مجوز. من در کلاس رتبه اول را داشتم و اسم من در سایت دانشگاه موجود است.

اظهارات «م. م» در روند بازجویی

این دختر در اظهاراتش در کلانتری گفته است که من عاشق رشته دندانپزشکی بودم. همیشه دوست داشتم دندانپزشک شوم، ولی موفق نشدم که در این رشته قبول شوم. وقتی یک روز داشتم از جلوی دانشگاه شهید بهشتی رد می‌شدم، با خودم گفتم به آنجا بروم و از دانشجویان رشته دندانپزشکی سوال‌هایی بپرسم. وقتی وارد می‌شدم به حراست آنجا گفتم که دانشجو هستم و کارتم همراهم نیست. بعد از آن بود که به سرم زد در کلاس‌ها شرکت کنم. برای همین پرس‎و‌جو کردم و فهمیدم که رشته دندانپزشکی چه زمان‌هایی کلاس دارد و دانشجویان این رشته چه درس‌هایی می‌خوانند.

او ادامه داد: کتاب‌هایش را تهیه کردم و همین شد که رفت و آمدم به آن‌جا شروع شد. می‌خواستم هر طور شده دندانپزشک شوم. گفته بودم دانشجوی انتقالی از دانشگاه خارج از کشور هستم، چون به خارج از کشور زیاد سفر کرده بودم و خانواده‌ام هم آنجا هستند، اطلاع زیادی از دانشگاه‌های آن‌جا دارم؛ برای همین آن‌ها هم حرفم را باور می‌کردند و اجازه می‌دادند سر کلاس بنشینم.

واکنش مخاطبان به اظهارات «م .م»

در ادامه این گزارش واکنش برخی مخاطبان به گفته‌های این خانم مدعی دانشجو را  را مرور می‌کنیم:

یک کاربر اظهار کرد: شما ترچقدرم اعتبار علمیت بالا باشه هرجای دنیا هم بوده باشی حق نداری بدون کنکور بری دانشگاه. اونم رشته‌هایی که با سلامت فرد در ارتباطه و حق نداری به عنوان رتبه بیای مصاحبه کنی و همرو گول بزنی.

کاربری دیگری صحبت‌های وی را تائید کرد و نوشت: اره دقیقا یه نفر با شرایط شما تو دانشکده پرستاری هم هست که کنکور نداده و جزو استعداد‌های برتره.

کاربر دیگری نوشت: منم رزومه‌ی خوبی دارم، ولی متاسفانه بابام اونقدا پول نداره.

مخاطب دیگری نوشت: جدید‌ترین راه دور زدن کنکور در ایران: پولدارم روزمه دارم

فرد دیگری بیان کرده است: کدوم دانشگاهی با روزمه برای دندون پزشکی ورودی میگیره؟ شما المپیادی بودی؟

فرد دیگری با زیرگی خاصی نوشت: شما اگه با کنکور وارد دانشگاه نشدی چرا به عنوان رتبه‌ی برتر کنکور رفتی مصاحبه کردی؟. این کاربر به مصاحبه‌ها و حضور وی در رسانه‌ها که با عنوان کنکوری موفق به کسب رتبه ۹۲ وارد دانشگاه شده اشاره کرده است.
فرد دیگری در زیر پست ایشان نوشته: اعتبار، جدید‌ترین راه ورود به دانشگاه ملی.

واکنش وزارت بهداشت به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به دنبال این مسائل کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال پیگیری جزئیات این موضوع هستیم و مسئولان حراست باید پاسخگوی نحوه ورود و خروج این فرد در دانشگاه باشند و اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی نیز اتفاق افتاده باشد نیز با متخلفان برخورد خواهیم کرد. اینکه فردی کارت دانشجویی و مدارک دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر کلاس‌های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا کند، کلاهبرداری چندان سختی نیست و این اتفاق در دانشگاه‌های بزرگ و پردیس‌های این دانشگاه‌ها گا‌ها اتفاق می‌افتد؛ اما اینکه آن فرد بخواهد برای حضور در این کلاس‌ها مبلغی را پرداخت کند، قطعا از لحاظ عقلی و روانی مشکلی داشته است.

او افزود: اینکه فردی ادعا کند که امتیاز حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را با پرداخت چندین میلیارد خریداری کرده است، امری شدنی نیست. چرا که حضور در کلاس‌های آموزشی برای فردی امتیاز محسوب نمی‌شود و اگر هم افرادی بابت این موضوع از آن فرد دانشجونما مبلغی را دریافت کرده باشند خود آن‌ها نیز کلاهبردار بوده‌اند.

حال ماموران کلانتری این دختر را دستگیر کردند و تحویل مقامات قضائی دادند؛  این در حالی است که وزارت بهداشت هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزییات دستگیری دانشجوی قلابی هستند و مسئولان حراست باید پاسخگو باشند. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهد شد.

در حال حاضر نیز برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

حال باید منتظر ماند و دید که انتهای این پرونده به کجا ختم می‌شود و دختری که در صفحه خود در فضای مجازی با انتشار ویدئویی سعی در سفید نمایی کار خود کرده بود و مسئولان را به خرید و فروش صندلی‌ها محکوم کرده بود و در روند بازپرسی هیچ سخنی از این اتهامات به میان نیاورده به کجا می‌رسد.

  رسیدگی مسئولان وزارت بهداشت به این پرونده و دست‌های پشت پرده این ماجرا چه خواهد شد و تاوان ذهن مخشوش شده پشت کنکوری‌هایی که در تلاش برای ورود به این دانشگاه تراز اول کشور هستند را چه کسی پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس فتا گفت: تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳ به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

سردار سرتیپ دوم وحید مجید قبلاً از بازداشت ۲۰ نفر در زمینه فروش سئوالات آزمون سراسری از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر و به خانواده‌های داوطلبان کنکور هشدار داده بود؛ تحت هیچ شرایطی فریب افراد و گروه‌های مدعی فروش سئوالات کنکور در فضای مجازی را نخورند.

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش