Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدحسین رجبی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه، بازسازی عملیات محمد رسول الله، ویزیت رایگان درمانگاه های سپاه در شهرستان‌ها، تجلیل از سربازان، افتتاح پروژه های محرمیت زدایی سپاه، برگزاری یادواره شهدا در روستای نشور، اعزام تیم پزشکی سیار به مناطق روستایی از جمله برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات سپاه محدود به زمان خاصی نیست، افزود: تعداد قابل توجهی مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در حال ساخت است که برخی از این پروژه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه قرار است یک هزار و ۲۱۶ واحد مسکونی توسط سپاه برای مددجویان بهزیستی احداث شود، گفت: ساخت ۱۸۰ واحد آغاز شده و و مابقی نیز تا پایان سال با توجه به موقعیت آب و هوایی و اعتبارات، ساخته خواهد شد.

سردار رجبی یادآور شد: ۴۷۰ واحد مسکونی نیز برای مددجویان کمیته امداد احداث خواهد شد که تاکنون ۱۷۳ واحد تحویل داده شده و ۲۹۷ واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پایان امسال تحویل داده می‌شود.

وی پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس را نتیجه پایداری و مقاومت مردم و نیروهای مسلح در برابر تجاوز رژیم بعث و حامیان آن عنوان و اضافه کرد: اکنون نیز انقلاب اسلامی با قدرت در برابر زورگویی دشمنان ایستاده و در حوزه امنیت در کشور و از جمله استان کردستان تهدیدی وجود ندارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه با تمام وجود و با استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق و ثبات امنیت تلاش می کنیم، اظهار داشت: این استان از لحاظ امنیت از ضریب بالایی برخوردار است و سپاه در کنار در این مهم، در بحث رفع محرومیت زدایی و توسعه استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

سردار رجبی به ارائه امکانات به ۲ روستای بیجار و مهاجرت معکوس به این روستاها اشاره کرد و گفت: ۷۰ روستای مخروبه در استان وجود دارد که می توان با تلاش و تعامل دستگاه های مختلف، برای آباد کردن آن و توسعه این مناطق گام برداشت.

وی از اجرای هشت هزار نفر، روز اردوی جهادی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سپاه و بسیج در طول ۲ و نیم سال اخیر در شهرستان سروآباد، ۶۱ پروژه عمرانی و قابل توجه اجرا کرده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به دستگیری عوامل کانال اعمک نیز اشاره ای داشت و تاکید کرد: برخلاف ادعاهای برخی رسانه های معاند مبنی بر حمایت سپاه از ان کانال، سپاه هیچ دخالتی در زمان فعالیت این کانال نداشته است، چراکه ما بدون هیچ واهمه ای در صورت مشاهده کم کاری از دستگاه های مسئول و مدیران مربوطه انتقاد می کنیم.

سردار رجبی با بیان اینکه بازجویی و رسیدگی به تخلفات این افراد در مراجع قضایی در حال انجام است، گفت: ما در بحث انتقاد نیازی بخ پنهان کاری نداریم، ضمن اینکه هیچگاه به جای انتقاد وارد حریم و زندگی شخصی مردم یا مسئولان نمی شویم.

۳۱ شهریور سالروز حمله رژیم بعث به ایران است و به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ