Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@23:55:31 GMT

عبدالمهدی: منافع منافقین درحمله به حشد الشعبی است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۸۸۵

عبدالمهدی: منافع منافقین درحمله به حشد الشعبی است

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق چهارشنبه شب در خصوص حملات اخیر علیه نیرو‌های الحشد الشعبی گفت: نه فقط برخی کشور‌ها بلکه بسیاری از جمله دشمنانی مانند مجاهدین خلق (منافقین) و دشمنان نظام عراق درحمله به الحشد الشعبی منافع دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فرات نیوز عراق، عبدالمهدی افزود: رژیم صهیونیستی نیز ممکن است در حمله به نیرو‌های الحشد الشعبی دست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالمهدی اضافه کرد: تحقیقات درخصوص پرونده هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی هنوز تکمیل نشده و برای طرح آن در شورای امنیت نیاز به مدارک و شواهد موثقی است.

وی با اشاره به اینکه وقایع اخیر در عربستان سعودی منطقه را در لبه جنگ قرار می‌دهد و در صورت وقوع آن هیچ طرفی در أمان نخواهد بود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا از وقوع جنگ در عراق و منطقه جلوگیری کنیم و مشکلات و بحران را به صورت مثبت حل و فصل کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: نمی‌توانیم ابزاری برای حمله کشور‌های همسایه باشیم و موشک‌هایی که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد از خاک عراق شلیک نشده است.

در پی حملات تلافی جویانه مقاومت یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در انتقام از حملات سعودی‌ها به مردم غیرنظامی و زیرساخت‌های این کشور، برخی رسانه‌های صهیونیستی و عربی جوسازی‌های مختلفی علیه جبهه مقاومت در منطقه از جمله گروه‌های مقاومت عراق براه انداخته اند. در همین راستا یکی از شایعات مطرح در ساعات اولیه، انجام این حملات از جنوب عراق و از استان بصره این کشور بود که دولت عراق آن را بشدت تکذیب کرد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اذعان کرد که حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان برخلاف برخی شایعات، از مبدا خاک عراق نبوده است.

عبدالمهدی اظهار داشت: در صورتی که عراق میدان جنگ شود، منطقه به آتش کشیده خواهد شد.
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق چهارشنبه شب برای انجام یک سفر رسمی چند روزه عازم پکن پایتخت چین شد.

ناظران مسائل عراق بر این باورند که ادامه این جوسازی‌های علیه عراق و نیرو‌های مقاومت این کشور نشان می‌دهد که برخی طرف‌ها حملات آرامکو را بهانه‌ای برای تضعیف عراق و گروه‌های مقاومت آن قرار داده اند، امری که طی ماه‌های اخیر در بعد سیاسی از سوی آمریکا و وابستگان داخلی و منطقه‌ای اش در فشار به دولت عبدالمهدی و الحشد و همچنین حملات هوایی به چندین مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی که عراقی‌ها آن را کار اسراییل می‌دانند، در روندی مستمر ادامه داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عبدالمهدی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • بازگشت به جنگ در سایه