Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران حزب نهضت عدالت (تحریک انصاف) به عنوان حزب حاکم پاکستان به ویژه عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده‌های اختلاس مالی سیاسیون وابسته به جناح مخالف را رد کرده و گفته است که دولت هرگز در برابر مفسدان مالی کوتاه نمی‌آید.

رهبران جناح مخالف شامل حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم هم می‌گویند پرونده سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است و عمران خان به دنبال سرکوب مخالفان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه با انعکاس خبر بازداشت «سید خورشید احمد شاه» نماینده فعلی مجلس ملی پاکستان از حزب مردم و وزیر سابق امور مذهبی این کشور گزارش دادند: بازداشت عضو ارشد حزب مردم واکنش شدید رهبران این حزب را به دنبال داشته و بار دیگر تنش ها میان دولت و اپوزیسیون را افزایش داد.

براساس این گزارش، ماموران دیوان ملی احتساب پاکستان روز گذشته سید خورشید شاه را به اتهام اختلاس مالی و سوء استفاده از منابع دولت بازداشت کردند.

گزارش رسانه های پاکستان حاکی است که بازداشت خورشید شاه توسط ماموران دیوان ملی احتساب در شهر اسلام آباد صورت گرفته و پس از اخذ حکم دادگاه وی برای ادامه فرآیند قضایی به ایالت سِند در جنوب این کشور منتقل می شود.

وزیر سابق امور مذهبی پاکستان چند بار از سوی دیوان ملی احتساب برای پاسخگویی درخصوص اتهام اختلاس مالی احضار شده بود، اما وی به هیچ یک از این احضاریه ها پاسخی نداده بود به همین دلیل ماموران دیوان ملی احتساب اقدام به بازداشت وی کردند.

«بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم و فرزند خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان طی نشست خبری فوری در واکنش به بازداشت عضو ارشد حزب خود، عمران خان نخست وزیر پاکستان را متهم به سرکوب مخالفان کرد.

وی مدعی شد که دولت عمران خان ترفند بازداشت مخالفان سیاسی را برای تحریف اذهان مردم جهت جلوگیری از برملا شدن ناکامی دولت در عرصه داخلی و سیاست خارجی به اجرا گذاشته است.

تنش ها میان دولت و اپوزیسیون در پاکستان در حالی تشدید می شود که «مولانا فضل الرحمان» از مخالفان سرسخت عمران خان و رئیس حزب جمعیت علمای اسلام تهدید به راه انداختن تظاهرات میلیونی به سمت پایتخت تا ماه آینده میلادی کرده است.

فضل الرحمان مدعی است: تظاهرات علیه دولت با پشتیبانی حزب مسلم لیگ نواز به هر قیمتی انجام خواهد شد.

جناح مخالف پاکستان از شهریورماه سال گذشته حزب عمران خان را به تقلب در انتخابات متهم کرده و سپس تصمیم گرفت تا رسیدن به نتیجه مشترک یعنی کنار زدن دولت، دست از اعتراض برندارد.

تنش های سیاسی میان دولت پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف و جناح مخالف این کشور که حزب مردم دومین حزب قدرتمند و مخالف دولت عمران خان محسوب می شود، در حالی تشدید شده و در ماه های اخیر احزاب مخالف با چالش هایی نظیر پرونده کیفری و فسادمالی علیه خود در دادگاه ها مواجه هستند.

پس از روی کار آمدن دولت کنونی پاکستان فرآیند پیگیری پرونده های پولشویی و فساد مالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازداشت پاکستان عمران خان اختلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "میشل پلیتنیک" نویسنده و مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا (مرکز اسرائیلی اطلاعات حقوق‌بشر در اراضی اشغالی) با افشای بروز اختلافات در جامعه یهودیان آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی، در مطلبی در سایت "موندو وایس" نوشت: جمعیت لیبرال یهودی "جی استریت" در آمریکا که هدف ادعایی از تشکیل آن "افزایش نقش آمریکا در پایان دادن به درگیری‌های عربی-اسرائیلی و اسرائیلی-فلسطینی از راه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک" اعلام شده است؛ در حال از دست دادن کارمندان و حامیان مالی خود است، زیرا اولویت این جمعیت اقدامات نظامی "اسرائیل" است و نه حقوق فلسطینی‌ها.

وی تأکید کرد: "نسل کشی در غزه باعث به وجود آمدن تنش بین صهیونیسم و ارزش‌های یهودی لیبرال شده و پیش‌بینی‌ها از تشدید و افزایش این اختلافات حکایت دارد و کاملا آشکار شده که روز هفتم اکتبر، به نقطه تحولی در جامعه یهودیان آمریکا تبدیل شده است".

مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان یهودی و شخصیت‌های اجتماعی در حال مطرح کردن اظهاراتی بی‌سابقه هستند. مانند "جاناتان گلی‌زر" که هنگام دریافت جایزه اسکار به خاطر بهترین فیلم بین‌المللی، اقدامات خشونت‌آمیز "اسرائیل" در غزه را محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نویسندگان لیبرال یهود خود را تحت فشار می‌بینند، زیرا نمی‌توانند جنایات اسرائیل را نادیده بگیرند. مانند "پیتر ماس" نویسنده و روزنامه‌نگار که مطالبش در روزنامه واشنگتن پست منتشر می‌شود و تاریخچه‌ای طولانی در مقاله نویسی درخصوص جنگ دارد. وی به‌تازگی در مطلبی در همین روزنامه، دیدگاه خود را به عنوان یک نویسنده یهودی که شاهد جنایات جنگی بسیاری بوده‌است، بیان کرد.

پلیتنیک خاطرنشان کرد: اتخاذ مواضعی علیه "اسرائیل" توسط یهودیان لیبرال، از نوامبر گذشته و با گسترده‌تر شدن حجم جنایات غیرقابل انکار در غزه، شدت گرفت.

وی همچنین با اشاره به مشخص شدن چهره افراطی جمعیت‌های به اصطلاح لیبرال یهودی در آمریکا پس از هفتم اکتبر افزود: شماری از جمعیت‌های لیبرال یهودی مانند "جی استریت" و "آمریکایی‌ها برای صلح اکنون" که به دیپلماسی و اعطای برخی امتیازات به فلسطینی‌ها اعتقاد داشتند، به تدریج از مواضع خود منحرف شدند.
  همچنین با حرکت سازمان‌های بزرگتر یهودی به طرف جریان راست، مواضع جمعیت‌های لیبرال سابق که حامی "اسرائیل" هستند، به سمت جریان راست میانه‌رو متمایل شد. به صورتی‌که اولویت‌ آنها اکنون (ادعای) "قومیت یهود و سلطه نظامی اسرائیل" است؛ آنها همچنین با درخواست برای در پیش گرفتن دیپلماسی به جای خشونت، تأکید دارند که "راه‌حل تشکیل دو کشور" پایدار نخواهد بود و بی‌نتیجه است.
البته باید اشاره کرد که هیچکدام از این جمعیت‌های یهوی از حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود -حتی در صورت اجرای سناریوی تشکیل دو کشور- حمایت نمی‌کنند.

به عقیده این نویسنده، اختلافات بین اردوگاه راست و در رأس آنها "ایپاک" و اردوگاه لیبرال مانند گروه "صدای یهودی برای صلح" همچنان درباره این است که آیا "اسرائیل یک دولت آپارتاید است  و آیا پروژه آن استعماری و اشغالگری است، و آیا اسرائیل مرتکب نسل کشی شده است؟"

پلیتنیک در ادامه نوشت: از نظر یهودیان لیبرال آمریکا اکنون مسئله این است که آیا آنها می‌خواهند بر الگوی حکومت قومیتی -که یک دولت یهودی را تضمین می‌کند – همچنان اصرار کنند و یا این که می‌خواهند به "اسرائیل" کمک کنند از این توهم که می‌تواند همزمان یک دولت قومیتی و دموکراتیک باشد، رهایی یابد.

مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا، تأکید کرد: در پیش گرفتن مسیر دولت قومیتی و نژادی همان ادامه مسیر خشونت، آپارتاید، گسترش استعمار و نسل‌کشی بیشتر است؛ تاریخ 76 ساله "اسرائیل" و کوچاندن فلسطینی‌ها، قطعا این مسئله را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه