Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قائنی با بیان‌اینکه هیچ پایگاهی در ترویج فرهنگ و معارف مهدویت و انتظار اثرگذاری مسجد را ندارد، گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت و جلسات تفسیر آیات مهدوی و راه‌اندازی کانون‌های تخصصی به این فرهنگسازی کمک می‌کند.

حجت الاسلام «مرتضی قائنی» در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به نقش مساجد در ترویج فرهنگ و معارف دینی در جامعه، بیان کرد: مساجد کارکرد ویژه ای در اشاعه فرهنگ مهدویت و انتظار در میان مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت حوزه علمیه مهدیه اضافه کرد: همه اعم از مردم، مسئولان، فعالان فرهنگی و مسجدی می دانند که هیچ پایگاهی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف مهدویت و انتظار اهمیت و اثرگذاری مساجد را ندارد ولی متاسفانه مسئولان در تخصیص بودجه ها و حمایت های معنوی از مساجد این باور را به عمل تبدیل نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه مساجد باید از هر ظرفیت و امکانی برای آشنایی بیشتر مردم با معارف مهدویت و فرهنگ انتظار استفاده کنند، گفت: مساجد می توانند از ظرفیت هنر و رشته های هنری نیز برای اشاعه فرهنگ مهدویت و انتظار در سطح جامعه استفاده کنند.

 

قائنی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ماندگاری و جریان سازی هر فرهنگی نیاز به پیوند زدن آن با هنر دارد بنابراین اگر می خواهیم اندیشه متعالی مهدیت در سراسر کشور و جهان فراگیر شود باید از رشته های هنری و اقبال عمومی به هنر و هنرمندان استفاده کنیم.

 

وی تاکید کرد: مساجد با اجرای برنامه هایی مانند مراسم معنوی دعای ندبه و زیارت آل یاسین، به خوبی توانسته اند فرهنگ مهدویت را در سراسر کشور فراگیر کنند باوجود این باید به سمت فرهنگ سازی برای اشاعه معارف مهدویت بروند.

 

تولیت حوزه علمیه مهدیه تصریح کرد: برگزاری حلقه های معرفت، جلسات تفسیر آیات قرآن با موضوع مهدویت و انتظار منجی آخرالزمان و تشکیل کانون های مهدویت می تواند به گسترده شدن فعالیت مساجد در این عرصه کمک شایانی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف به ویژه آنهایی که با حوزه فرهنگ و معنویت مرتبط هستند نیز می توانند برنامه های خود با موضوع مهدویت و انتظار را در مساجد برگزار کنند. برای مثال مراکز هنری می توانند نمایش هایی با این موضوع را در مساجد اجرا کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد فارس انتظار مهدویت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ اسدالله عباسی در نشست ستاد حجاب و عفاف با بیان اینکه براساس باور‌های دینی و مذهبی رعایت حجاب و عفاف تکلیفی شرعی است افزود: برای اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بهای سنگین مادی و معنوی پرداخت شده است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: حریم‌ها در اسلام مشخص و تعیین شده است و دستگاه‌های اجرایی بر اساس ضوابط و نقشی که دارند در این بخش فعال باشند.
استاندار به نقش رسانه‌ها بویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: از شیوه‌ها و روش‌های نوین جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بهره گرفته شود.
آقای عباسی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف ترویج عفاف و حجاب از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز شود افزود: گردشگر پذیر بودن گیلان نباید سبب جولان فرهنگ غربی باشد و ما با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم در گیلان هنجار شکنی صورت گیرد و با اقتدار تا پاک سازی کامل فرهنگ غربی ایستاده ایم گفت: به همه مسئولان و فرمانداری‌ها و همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود که در اجرای هر چه بهتر این طرح با همدلی فعال باشند تا شاهد نتیجه مطلوب باشیم.
در پایان هریک از مدیران حاضر در این نشست گزارش عملکرد خود را در حوزه مقابله با بد حجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ستاد صبر در کردستان به دنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با خُلق نیک محقق می‌شود
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است