Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:29:51 GMT

لودریان: ایران باید کاملا به برجام بازگردد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۱۲۸

لودریان: ایران باید کاملا به برجام بازگردد

وزیر خارجه فرانسه با درخواست از ایران برای بازگشت به اصول برجام، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در اقدامی عاقلانه برای هیأت ایرانی جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) با تکرار ادعاهای پیشین درباره توافق هسته‌ای ایران، خواستار بازگشت تهران به اصول برجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» لودریان با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای کاهش تنش‌ها در منطقه است، اظهار داشت: «امیدواریم ندای عقلانیت در موضوع اعطای روادید به رئیس‌جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی [سازمان ملل] پیروز شود».

وی در ادامه از برنامه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو فرانسه: مبدا پرواز پهپادها به سمت آرامکو معلوم نیست «تقریباً مفت»! قیمت پیشنهادی اروپا برای برجام

وزیر خارجه فرانسه همچنین افزود: «ایران باید به صورت کامل به پایبندی به توافق هسته‌ای باز گشته و برای مذاکره درباره دیگر مسائل نیز پذیرا باشد».

لودریان درباره عملیات پهپادی چند روز مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز مدعی شد: «ادعای حوثی‌ها در برعهده گرفتن این عملیات، فاقد اعتبار لازم است».

ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ضمن اتهام‌زنی بی‌سند و مدرک به تهران در جریان عملیات یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، مدعی شد هیچ شواهدی از اینکه این حمله از سمت یمن انجام شده باشد وجود ندارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن ژان ایو لودریان برجام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد