Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ تند سندرز به ادعای پمپئو علیه ایران، اعزام کارشناسان سازمان ملل به عربستان برای تحقیق درباره حمله به تأسیسات آرامکو ، تلاش واشنگتن برای ارجاع پرونده آرامکو به شورای امنیت و مذاکرات مجدد هند با دولت آمریکا برای از سرگیری واردات نفت از ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به صدور مجوز سفر هیات نمایندگی ایران به نیویورک از سوی ترامپ نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که آیا «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به نیویورک سفر خواهد کرد یا خیر، گفت: «من واقعاً نمی‌دانم. به من ارتباط ندارد، به خودش بستگی دارد. باید ببینیم چه پیش می آید».

ترامپ در ادامه افزود: «من اجازه خواهم داد آنها [به نیویورک] بیایند. اگر به من مربوط باشد، اجازه می‌دهم بیایند. نظر من همیشه این بوده که سازمان ملل، مهم است. این سازمان پتانسیل فراوانی دارد. اگر کسی بخواهد بیاید من مانع ورودش نمی شوم، بنابراین به خودشان بستگی دارد».

این در حالی است که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش از تلاش این سازمان برای حل مشکل صدور ویزای مقامات ایرانی جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک آمریکا خبر داد.

در این ارتباط گوترش گفت: «ما در ارتباط با کشور میزبان(آمریکا) هستیم تا مشکلات مربوط به صدور ویزا را حل کنیم و امیدوارم این مشکل حل شود».

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که برخی رسانه‌ها از عدم وصول ویزای آمریکا برای مقامات ایرانی جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند و گفتند: «تأخیر دولت آمریکا در صدور ویزا ممکن است باعث عدم حضور روحانی در رویداد بین المللی سالانه و دیپلماتیک سازمان ملل شود».

مطابق ماده ۱۲ «موافقتنامه مقر» که بین دولت آمریکا به عنوان دولت میزبان و سازمان ملل امضا شده، آمریکا قطع نظر از «نوع روابط خود با دولت های عضو سازمان» ملزم به تسهیل تردد نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل است.

پاسخ تند سندرز به ادعای پمپئو علیه ایران

برنی سندرز سناتور دموکرات و نامزد ریاست جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: حمله به نفت سعودی حمله به آمریکا نیست. اگر جنگ می خواهی، به کنگره بیا و دلایلت را بیان کن. ما اجازه نمی دهیم که شما پای مردم آمریکا را به یک فاجعه دیگر در خاورمیانه باز کنید.

اعزام کارشناسان سازمان ملل به عربستان برای تحقیق درباره حمله به تأسیسات آرامکو

منابع آگاه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند به‌زودی تعدادی از کارشناسان این سازمان بین‌المللی به‌منظور انجام تحقیقات درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو به عربستان اعزام خواهند شد.

سازمان ملل متحد هنوز به‌طور رسمی خبر اعزام کارشناسان خود به عربستان را تأیید نکرده است.

بامداد روز شنبه دست‌کم 10 پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله تولید نفت عربستان به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

تلاش واشنگتن برای ارجاع پرونده آرامکو به شورای امنیت

یک مقام بلندپایه آمریکایی از لزوم ارجاع پرونده «آرامکو» به شورای امنیت علیرغم واکنش احتمالی روسیه سخن گفت.

به ادعای این مقام که نامی از آن برده نشده، آمریکا قطعاً در این قضیه نقشی برای شورای امنیت لحاظ می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که برای سعودی‌ها خوب است چنین اقدامی را انجام دهند حال آنکه بیش از هرچیز باید اطلاعات قابل انتشاری جمع‎آوری شود.

مذاکرات مجدد هند با دولت آمریکا برای از سرگیری واردات نفت از ایران

مقامات هندی تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن دولت آمریکا جهت لغو تحریم نفتی ایران از سر گرفته‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» این اقدام هند در حالی صورت می‌پذیرد که پس از حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی سعودی در شنبه هفته جاری، بازارهای نفتی با اختلال مواجه شده است.

به گزارش پرس تی وی، یک رسانه‌ای هندی سه شنبه گزارش کرد که دهلی نو مذاکرات تازه‌ای را با دولت آمریکا برای از سرگیری واردات نفت از ایران انجام داد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که از دوم ماه مه (12 اردیبهشت) و به دنبال فشارهای کاخ سفید و اعمال تحریم بر ایران، معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برای هند و برخی کشورهای دیگر قطع شد.

«سوبراهمانیام جیشانکار» وزیر خارجه هند سه‌شنبه گفت که بحث از سرگیری مجدد واردات نفت از ایران هرگز متوقف نشده بود و مقامات در تلاش بودند تا برای حل این مشکل راهی پیدا کنند.

این در حالی است که قبل از شدت یافتن تحریم‌های نفتی آمریکا، ایران از جمله تامین کنندگان نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های هند (به میزان 10 درصد) بود.

این دیپلمات ارشد هندی گفت: «ما با همه تامین کنندگان نفت از جمله ایران در حال گفت‌وگو هستیم. هند خواهان اطمینان از تامین مقرون به صرفه انرژی است.»

معاون وزارت خارجه هند نیز یکشنبه هفته جاری به تهران سفر کرد. به گفته آگاهان خرید نفت خام از جمله محورهای مذاکرات او با مقام‌های ارشد ایرانی بود.

«علی چگینی» سفیر ایران در هند نیز چندی قبل ضمن هشدار درباره احتمال توسل تهران به دیگر بازارهای خرید سویا و برنج، از سرگیری خرید نفت ایران توسط هند را خواستار شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل تعلیق جودوی ایران سعید ملایی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل تعلیق جودوی ایران سعید ملایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آنان پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

در بخشی از این دیدار آمده است؛

عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند. ما در آذر ۹۳ می‌توانستیم در برجام به توافق نهایی برسیم. در آن مقطع با ۱+۵ بر سر سه موضوع اختلاف داشتیم، در ایران هم روی این سه موضوع حساسیت بود اما در داخل به صورتی که آن‌ها هم قبول کنند، حل‌وفصل کردیم و اختیارات لازم را به آقای ظریف دادیم. ما در آستانه توافق نهایی بودیم که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان با هواپیما از عربستان به وین رفت و داخل هواپیما با جان کری مذاکره کرد. اسرائیل هم از طریق فرانسه و آمریکا فشار می‌آورد.

درست در آستانه توافق نهایی یکباره از آمریکا به کری پیام دادند مذاکره را متوقف کند و برگردد. کری به ظریف گفته بود من نمی‌فهمم چه شد؟! همه چیز که تمام شده بود! همین تاخیر باعث شد ما به جای آذر ۹۳ در ۲۳ تیر ۹۴ برجام را نهایی کنیم.

قبل از آن آقای نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، پس از سفر به آمریکا به تهران آمد. او می‌گفت من آمریکا بودم، در کنگره به طور مداوم یا سعودی‌ها می‌آیند و می‌روند، یا اسرائیل و یا منافقین. به من می‌گفت که این‌ها نخواهند گذاشت شما به توافق نهایی برسید. بنابراین عوامل خارجی که از قبل فعال بودند، در کنار عوامل داخلی، دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888212

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • روحانی عوامل خروج ترامپ از برجام را اعلام کرد
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند
  • کابل: داعش توان حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک را ندارد