Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@14:10:24 GMT

اعتبار قانون افزایش مدت مرخصی زایمان تصویب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۳۴۳

اعتبار قانون افزایش مدت مرخصی زایمان تصویب می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده در خصوص اجرای مرخصی ۹ ماه مرخصی زایمان زنان در ادارات دولتی و بخش خصوصی گفت: اجرای این مصوبه اجباری است و تمامی کارفرماها موظف به عمل به آن هستند. اما متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم انجام آن به ویژه در بخش خصوصی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار از تعیین اعتبار برای این مصوبه در دولت خبر داد و افزود: اعتبار اجرایی شدن مصوبه ۹ ماه مرخصی زایمان زنان شاغل در دولت در نظر گرفته شده و به زودی نیز تصویب خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک رای وحدت رویه نیز برای عملیاتی شدن این مصوبه داده شده و با به جریان افتادن آن، این مصوبه برای تمامی دستگاه های کشور و بخش خصوصی لازم اجرا می شود.

معاون امور زنان و خانواده افزود: در صورتی که هر یک از دستگاه های خصوصی این مصوبه را اجرا نمی‌کنند، بانوان باید نسبت به آن شکایت کرده و حق خود را از کارفرما بگیرند. قانون در این زمینه بسیار خوب است اما متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم اجرای آن هستیم.

ابتکار در خصوص قانون تسهیل ازدواج نیز اظهار داشت: مشکل اصلی در اجرای این قانون عدم تامین بودجه است. تقاضای ما تامین بودجه و اجرای آن به منظور رفع موانع ازدواج جوانان است.

وی در پاسخ به این سوال که معاونت زنان به عنوان نهاد متولی حوزه خانواده، برای اجرای این قانون چه اقدامی انجام داده است، بیان کرد: متولی اصلی پیگیری این قانون وزارت ورزش و جوانان است و معاونت زنان وظیفه ای در این باره ندارد؛ امیدواریم تلاش های وزارت ورزش برای اجرا شدن این قانون نتیجه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قران ایکنا قانون 9 ماه مرخصی زایمان ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به سمنان می‌رود

استاندار سمنان از سفر روز پنجشنبه رئیسی به این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه برخی از اعضای هیات دولت در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، آخر هفته به استان سمنان سفر می‌کند، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رئیس‌جمهور بوده است.

استاندار سمنان افزود: دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در آخرین دیدار شورای اداری استان ۲۴ دستور ویژه به ۹ وزارتخانه صادر کرد که به حمدالله پیگیری و محقق شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

هاشمی تاکید کرد: ۲ عامل موجب شد که سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به تاخیر بیفتد یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری ماه مبارک رمضان و ان شاء الله در پنجشنبه هفته جاری سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان می‌رود
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • مصوبه قانونی ، مبنی بر اخذ مالیات از مهریه نداریم
  • افزایش اعتبار سرویس‌های مدارس استثنایی
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی