Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@11:34:28 GMT

‌ادامه کار پروژه‌های راه، حتی در تنگنای مالی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۳۷۲

‌ادامه کار پروژه‌های راه، حتی در تنگنای مالی

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌خیرالله خادمی در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی دو محور زنجان - بیجار و زنجان – دندی، اظهار کرد: کشور با تنگنای مالی مواجه است اما رویکرد دولت در این شرایط جلوگیری از تعطیلی پروژه‌ها است.

این مسئول به اولویت‌بندی پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: باید از طولانی شدن پروژه‌ها جلوگیری کرد؛ چراکه فصل کاری نیز محدود است و باید تا پایان فصل کاری تکمیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی در مورد ارائه قیر، یادآور شد: تحویل قیر آغاز شده است و به پیمانکاران راه‌ها تحویل داده می‌شود و این اقدام سرعت پروژه‌ها را جلو می‌اندازد.

این مسئول با اشاره به اینکه خطوط ریلی تا مرز بازرگان پیش می‌رود، عنوان کرد: راه‌آهن میانه به تبریز در کریدور اصلی قرار دارد و این محور دسترسی به مرز بازرگان را افزایش می‌دهد.

وی توسعه مسیر ریلی تهران – زنجان - تبریز را تحولی در حوزه راه دانست و گفت: در این زمینه چهار خطه کردن محورهای پیش‌بینی شده و دو خطه کردن زنجان - قزوین در دستور کار قرار دارد.

خادمی با بیان اینکه مسیر ریلی سنندج محور مهم در غرب کشور است، عنوان کرد: تلاش می‌شود تا دو سال آینده این محور در شاخه کردستان به بهره‌برداری برسد و تا یک ماه آینده کمیته جانمایی مسیر و ایستگاه‌ها تشکیل و مطالعات آن انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود نیز اظهار کرد: جاده زنجان - ایجرود یک مسیر دارای اهمیت است و از آنجایی که راه یکی از محورهای توسعه محسوب می‌شود، می‌تواند در رونق اقتصادی نیز تاثیرگذار باشد.

بای‌الله فتحی با بیان اینکه فصل کاری در استان زنجان و شهرستان ایجرود محدود است، عنوان کرد: باید سریع‌تر پروژه‌های این مسیر آماده شود.

وی همچنین افزود: با توجه به کارخانه‌های متعدد در این شهرستان باید باراندازهای راه‌آهن در نظر گرفته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کار پروژه معاون وزیر راه و شهرسازی تنگنای مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، استان زنجان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، طیب جعفری با تشریح فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل در سال گذشته، افزود: سال گذشته ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان هدف‌گذاری و در نیمه بهمن ۱۴۰۲ محقق شد و تا پایان سال گذشته میزان تحقق این هدف‌گذاری به بیش از ۱۲۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال‌های ایجاد شده با کد ملی افراد قابل راستی آزمایی است، افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

این مسئول ادامه داد: تحقق این هدف‌گذاری از راه‌های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها محقق شد.

وی یادآور شد: سهم زنجان از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد این هدف‌گذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است، تصریح کرد: استان در این بخش وضعیت خوبی را دارد به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته ۵۰.۵ درصد بوده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه این اداره‌کل هر چند کوچک بوده اما با عناوین مختلفی کار می‌کند، ادامه داد: در این میان طرح کالا برگ از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود.

به گفته جعفری در زمان حاضر بالای ۲۰ تعاونی مشکل دار با قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله در این استان وجود دارد و در این زمنیه اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال تعاونی مسکن علوم پزشکی برطرف شده به طوری که آپارتمان‌ها در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست تکمیل و تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فاز دوم نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز به تعداد ۶۷۰ واحد به صورت رقابتی در حال تکمیل است.

وی در خصوص تعاونی‌های دارای زمین‌های خارج از محدوده نیز خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته به ویژه در سفر اخیر رییس جمهوری به استان در سطح عالی اقداماتی از قبیل توافقات در حال انجام است که امیدواریم مشکلات این حوزه نیز به زودی مرتفع شود تا دیگر سوداگری های از قبیل فروش فیش را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت
  • مسیر خدمت برای مجموعه انتظامی در زنجان هموار است
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • شبکه‌های موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی میدان مدرس را ندارد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای مراجعه مالکان