Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@18:56:24 GMT

برخی نمایندگان، مجلس را بی‌خاصیت کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۴۳۳

برخی نمایندگان، مجلس را بی‌خاصیت کرده‌اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان، مجلس را در سال آخر بی‌خاصیت کرده‌اند چرا که فقط به دنبال رأی‌آوری هستند. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان در سال پایانی مجلس دهم، اظهار داشت: متأسفانه برخی از نمایندگان، مجلس را در سال آخر بی‌خاصیت کرده‌اند چرا که این افراد بیشتر وقت خود را در حوزه انتخابیه می‌گذرانند و به دنبال رأی‌آوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رفتارها در شأن مجلس نیست، افزود: برخی از نمایندگان یک سال مجلس را غیرفعال می‌کنند تا در انتخابات بعدی پیروز شوند که سوال ما از آنان این است که آیا به واقع یک سال از دوران نمایندگی خود را نابود می‌کنید که بعداً هم نماینده شوید و به مردم خدمت کنید؟!

ذوالنور تصریح کرد: اگر این افراد هدفشان خدمت‌رسانی به مردم است، در حال حاضر فرصت نمایندگی در اختیارشان است و باید برای حل مشکلات مردم اقداماتی را انجام دهند نه آنکه صرفا با توجه به انتخابات، مجلس را ناکارآمد و غیرفعال کنند.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: هدف نمایندگانی که مجلس را از حد نصاب می‌اندازند، خدمت به مردم نیست بلکه آنان اهداف دیگری را در سر می‌پرورانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس منفعت‌طلب و فقط به دنبال کسب رأی هستند، تصریح کرد: مدتی است که کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال برررسی 5 طرح و لایحه بسیار مهم است اما متأسفانه به علت آنکه جلسات کمیسیون به حد نصاب نمی رسد، نمی‌توانیم این طرح‌ها و لوایح را رأی گیری کرده و به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات حضور نیابند، قطعاً از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهیم که اسامی آنان را اعلام کند تا مردم بدانند که کدام یک از نمایندگان عملا مجلس را تعطیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه