Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:57:47 GMT

نقد و رونمایی از ۲ کتاب حوزه دفاع مقدس در چرداول

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۵۴۰

نقد و رونمایی از ۲ کتاب حوزه دفاع مقدس در چرداول

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه هدی عمومی ایلام در این مراسم گفت: دغدغه همه مسئولین در سطوح مختلف نظام  رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی است و در این راستا  مشارکت همگانی از خانواده ها، آموزش و پرورش و رسانه های جمعی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مراد جلیلیان ادامه داد: توسعه کتابخوانی و زیرساخت های این مکان فرهنگی در دولت تدبیر و امید با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست زیرا جهش بزرگی در این راستا طی ۶ سال گذشته صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این نکته که اولین کتابخانه عمومی استان ایلام سال ۱۳۴۸ شروع بکار کرده اضافه کرد:  هم اکنون ۴۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان ایلام با ۱۵۵ هزار نفر عضو تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارند که بیش از ۴۳ هزار نفر عضو فعال دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تاکید کرد:  ارتباط مردم با کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه دارد و در این راستا  درب این اماکن مهم فرهنگی همیشه به روی مردم باز است.

جلیلیان برنامه های شاخص این نهاد را در ۶ ماهه اول سال مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم استان در جشنواره رضوی، جمع آوری بیش از یک هزار اقلام فرهنگی برای مناطق سیل زده؛ برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی، جذب ۲۵ هزار عنوان کتاب از مردم به کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب، کتابخانه عمومی شهدای بخش هلیلان ضمن تجهیز به بهره برداری می رسد و در  هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی همچون  نمایشگاه کتاب، نقد و رونمایی از کتاب مرتبط با دفاع مقدس، زنگ کتاب در مدارس، مسابقه کتابخوانی از زندگینامه شهدا، عضویت نوآموزان و مهد کودک ها در کتابخانه‌های عمومی و توزیع کتاب و کتابچه در بین زائرین عتبات عالیات در ایام اربعین برگزار می شود.

معاون فرماندار شهرستان چرداول نیز در این جلسه گفت: رسانه ها،  خانواده ها و نظام آموزشی  نقش مهمی  در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

یاسر مامی  تاکید کرد: امروز گسترش فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه یک واقعیت غیر قابل انکار است و از این فضا می توان برای گسترش کتابخوانی و مطالعه استفاده کرد و بدلیل ماندگاری و دسترسی راحت هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: تاریخ و اندیشه های بزرگان و دانشمندان توسط کتاب حفظ و حراست شده و کتاب به عنوان یک منبع موثق و کارآمد می تواند در بهینه سازی فضای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرماندار شهرستان چرداول یادآور شد:  توسعه کتابخوانی و مطالعه و زیرساخت های این مکان فرهنگی توسط دولت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اولویت اصلی بوده و در این راستا تعداد کتابخانه‌های عمومی چرداول در دولت تدبیر و امید از ۳ باب به ۹ کتابخانه عمومی رسیده است. 

نایب رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول یادآور شد:  هم اکنون تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم از ۷۵ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف و ۶۰ عنوان نشریه و مجلات بهره می برند که ۵ هزار نفر نیز  عضو فعال کتابخانه‌های عمومی می باشند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰کیلومتری ایلام قرار دارد. 

۷۱۷۶/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور چرداول کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان ضمن قدردانی از حسن نظر، نگاه مثبت و توجه عملی نماینده حضرت آقا به حوزه کتابخانه و واگذاری ساختمان کتابخانه امام خامنه‌ای در استان، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب و نگاه رفیع مقام معظم رهبری شبکه کتابخانه‌های کشور جزو شبکه برتر دنیا است به طوری‌که از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم.

وی با ذکر اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم، گفت: در کشوری همچون رم 3800 کتابخانه عمومی، ترکیه 1200 کتابخانه و مصر 300 کتابخانه وجود دارد. سال گذشته میزبان سران این کشورها بودیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بر استفاده از این پتانسیل در جهت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تأکید و بیان کرد: شبکه کتابخانه که دسترسی را فراهم کرده و خدماتی که در این شبکه تعریف می‌شود، دو عنصری است که مورد توجه بوده و در این حوزه حدود 40 خدمت در حال انجام و ارائه است.

اجرای طرح کتابخانه‌ الکترونیکی در کشور

وی از اجرای طرح کتابخانه‌های بدون کتاب؛ کتابخانه‌ الکترونیکی یا آینده در کشور خبر داد و افزود: کتابخانه بدون کتاب»؛ نسل جدیدی از کتابخانه‌هاست که در آن خبری از کتاب کاغذی نیست و به جای آن تجهیزات و امکان دسترسی به منابع الکترونیکی و صوتی، پایگاه‌های اطلاعات علمی، انواع بازی‌، فیلم، موسیقی، منابع یادگیری الکترونیک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که تاکنون به عنوان نمونه در تهران اجرا شده و در نقاط دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشورهای شمال اروپا اجرا شده که همگام با آن در کشور دنبال خواهد شد، تصریح کرد: ارائه خدمات کتابخانه در مواقع بحران، سیل و زلزله نیز در دستور کار است.

وی توسعه خدمات کتابخانه در جهت رونق کسب و کار را از دیگر اقدامات حوزه کتابخانه‌های کشور خواند و عنوان کرد: کتابخانه محل آموزش عمومی است و هر شغلی نیازمند آموزش و مهارت است که به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابخانه در استان، از تلاش برای کمبود شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کردستان، 10 شهر فاقد کتابخانه بوده که امیدواریم مدیریت عالی استان از لحاظ فضا و مکان کمک کرده و ما نیز تجهیزات لازم را خریداری خواهیم کرد.

اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس

وی  اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح و توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار حوزه کتابخانه عنوان کرد و گفت: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه، برنامه تلویزیونی و جایزه برتر صورت گرفته و تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سطح دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه را جزو دستورات اکید رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس، اختصاص زنگ مطالعه و شیوه آداب مطالعه نیز در دستور کار است تا از این طریق بتوانیم نقایص و کمبودها را جبران کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است