Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@11:18:44 GMT

تمدید ماموریت ضد داعش آلمان در عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۵۹۷

تمدید ماموریت ضد داعش آلمان در عراق

کابینه آنگلا مرکل مشارکت نظامی آلمان در ائتلاف بین‌المللی ضد شبه‌نظامیان داعش را تمدید کرده است.

 اولریک دمر، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد، کابینه برنامه نیروهای مسلح آلمان برای آموزش نیروهای محلی عراق را تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ تمدید کرده است.

یک تمدید کوتاه‌ مدت که ۳۱ مارس ۲۰۲۰ منقضی می‌شود، برای استفاده آلمان از هواپیمای شناسایی تورنادو مستقر در اردن و همچنین استفاده از هواپیمای سوخت‌رسان آلمان برای ماموریت‌های ضد داعش در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سخنگوی آنگلا مرکل گفت، کار ائتلاف بین‌المللی با شکست گسترده گروه شبه‌نظامی داعش در عراق "در حال به بار نشستن" است. او گفت، تمدید تعهد آلمان با هدف تضمین از دست نرفتن این دستاوردها است.

علاوه بر این، شمار نیروهای مستقر برای این ماموریت از ۸۰۰ نیروی کنونی به حداکثر ۷۰۰ تن کاهش می‌یابد. این تایید باید در پارلمان آلمان به تصویب برسد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبوتر صلح ماکرون چگونه به شاهین جنگجو بدل شد

روزنامه انگلیسی بررسی کرد که چرا رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسائل مربوط به جنگ اوکراین به طور ناگهانی از «کبوتر صلح به شاهین جنگجو» تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چند هفته پیش در جریان نشست اجلاس سران ۲۰ کشور اروپایی در پاریس پیشنهادی را درخصوص اعزام احتمالی نیروهای غربی به کی‌یف مطرح کرد که رهبران غربی را در شوک و بهت عظیمی فرو برد و انتقاداتی را از سوی جامعه جهانی به دنبال داشت. هم‌چنین در این میان نزاع علنی میان رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان شکل گرفت که رسانه‌ها به طور گسترده‌ای به آن پرداختند.

روزنامه تلگراف برای آنکه دلایلی را که در پشت پیشنهاد امانوئل ماکرون نهفته‌اند، جویا شود، به سراغ چندین منابع در کاخ الیزه و پارلمان آلمان رفته و گفت‌وگوهایی را با این مقامات انجام داده است.

از سمت راست نخست‌وزیر لهستان، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه

یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف می‌گوید: «دولت آلمان با اقدامات و اظهاراتش در حال تخریب توافق شرافتمندانه‌ای است که سنگ بنای آن موتور فرانسوی-آلمانی است. برلین رهبر اقتصادی در اروپاست و پاریس رهبری استراتژیک را برعهده دارد. اکنون مرزها مبهم و تار شده است و تلاش هایی برای نفوذ به حوزه یکدیگر وجود دارد.»

منابع آلمانی و فرانسوی هر ۲ اذعان می‌کنند که تفاوت نظراتی میان این ۲ کشور وجود دارد اما این مسئله را که روابط میان ماکرون-شولتس برای همیشه متزلزل شده باشد، رد می‌کنند.

این منبع فرانسوی افزود: «در نتیجه ماکرون قصد داشت نقش رهبری استراتژیک اروپایی را در اوکراین بازپس بگیرد و ما در میانه یک دوئل واقعی فرانسه و آلمان هستیم. ماکرون به خوبی از جنگ قدرت با شولتس آگاه است. امانوئل ماکرون برای به دست گرفتن مجدد این ابتکار عمل، یک بیانیه پر سر و صدا منتشر و پیشنهادی را برای اعزام نیروهای غربی به میدان نبرد اوکراین عنوان کرد.»

هم‌چنین منابع دولت آلمان می‌گویند اظهار نظر رئیس‌جمهور فرانسه برای رهبر تحت فشار کشوری که با  وحشت نظامی‌گرایی مواجه است، «عمیقا غیرمفید» بود.

یک منبع دیگر در دولت آلمان می‌گوید که یک روز پس از نشست پاریس، صدراعظم آلمان گفت که این مسئله مورد بحث و رایزنی قرار گرفته اما شرکت‌کنندگان در جلسه هیچ موافقتی با اعزام نیرو به خاک اوکراین انجام نداده‌اند و فرانسه اکنون «منزوی» است.

نظامی فرانسوی در رزمایش ناتو

منابع فرانسوی اصرار می‌ورزند که رئیس‌جمهور این کشور می‌دانست که «هیچ اجماعی» درخصوص ایده جنجالی‌اش وجود ندارد. او هم‌چنین از مخالفت نزدیک‌ترین متحدش و خط قرمز آن مبنی بر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین باخبر بود.

یک منبع فرانسوی تاکید می‌کند: «ماکرون خوی تخطی و زیاده‌روی دارد. او برای بیان دیدگاهش، بهایی را پرداخت و همیشه امیدوار است که دیگران در نهایت او را دنبال کنند».

یک منبع آگاه و نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه به نقل از ماکرون عنوان می‌کند: «اروپایی‌ها خودشان باید سرنوشت خود را به دست بگیرند و اگر برای حفظ سرنوشت خود نیاز به اعزام نیرو دارند، باید در موقعیتی باشند که این کار را انجام دهند.»

این ایده با آنچه صدراعظم آلمان به آن معتقد است، تفاوت دارد؛ اولاف شولتس می‌گوید که اروپا باید رهبری ایالات متحده آمریکا را دنبال کند.

منابع فرانسوی به دلیل دیگری برای اظهارات ماکرون اشاره می‌کنند. آن‌ها ضمن تاکید بر وضعیت اوکراین، می‌گویند که وضعیت میدان نبرد این کشور جنگ‌زده در نهایت ماکرون را متقاعد کرد تا چنین پیشنهاد جنجال‌برانگیزی را مطرح کند. به عبارتی، نیروهای اوکراینی تحت فشار بی‌سابقه‌ای هستند و از طرفی روسیه در حال کسب دستاوردهای جنگی است و پیشرفت‌های قابل‌توجهی را کسب می‌کند.

نیروهای اوکراینی در حال ترک روستاهای این کشور

البته این مسئله و ارزیابی به گزارش تلگراف و گفت‌وگو با مقامات فرانسوی ختم نمی‌شود. چند روز پیش مجله فرانسوی «ماریان» نوشت که پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به کی‌یف احتمالا ناشی از  ارزیابی ارتش فرانسه است که «اوضاع وخیمی» را از درگیری اوکراین ترسیم می‌کند.

این مجله در گزارشش با اشاره به ارزیابی‌های ارتش فرانسه تاکید کرد: «به دنبال ضدحمله فاجعه‌آمیز کی‌یف، اوکراین نمی‌تواند به لحاظ نظامی در این جنگ پیروز شود. هم‌چنین لازم به ذکر است که نیروهای روس با تکنیک و تاکتیک‌های جدید و استاندارد خود می‌دانند که چگونه عملیات‌های دفاعی را انجام دهد. کی‌یف به ۳۵ هزار نیرو در ماه نیاز دارد اما کمتر از نصف این تعداد را جذب می‌کند، درحالی‌که روسیه هر ماه ۳۰ هزار نیرو جذب می‌کند. هم‌چنین در عین حال، حمله سال ۲۰۲۳ نیمی از ۱۲ تیپ رزمی کی‌یف را از نظر تاکتیکی نابود کرد».

از طرفی، منابع آلمانی هم به روزنامه تلگراف گفتند:«تمایل تازه آقای ماکرون برای افزایش تسلیحات و تجهیزات، نشان از این دارد که او بالاخره شروع به جدی گرفتن جنگ کرده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند
  • خبرچینان ناتو در اوکراین فعال هستند
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • هشدار درباره فعالیت‌های عناصر تروریست در ۳ استان عراق
  • کبوتر صلح ماکرون چگونه به شاهین جنگجو بدل شد
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران