Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسن موسوی معاون امور مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن شمال در ساری با اشاره به نقش راه آهن در توسعه اقتصاد، تجارت، صنعت و کشاورزی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در کانون توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز در بند‌های ۲۴ و ۲۵ تبیین سیاست‌های برنامه‌های ششم به توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: همچنین دولت نیز در قانون برنامه توسعه کشور، زیرساخت توسعه حمل و نقل ریلی را فراهم کرده است و مجلس نیز با تصویب قوانین راه را برای توسعه حمل و نقل ریلی مهیا کرده است.

موسوی با اشاره به قوانین خوب برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور گفت: توسعه حمل و نقل حومه‌ای از برنامه‌ها است و در راستای آن، قطار‌های حومه‌ای راه اندازی و ایجاد شده است.

او افزود: یک درصد از درآمد نفت باید در اختیار حمل و نقل ریلی قرار گیرد و ایجاد مراکز پایانه‌ای و لجستیک نیز مورد هدف قرار گرفته است و ۵۷ مرکز لجستیک در این راستا تعریف شده است و تاکنون چند مرکز لجستیک از جمله آستارا، اینچه برون و بندرعباس ایجاد شده است.   معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سهم راه آهن در حمل و نقل بار و مسافر باید به ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یابد گفت: اگر سهم ما در بخش مسافر به ۲۰ درصد برسد ۴۵۰ دستگاه لکوموتیو و چهار هزار واگن مسافری نیاز داریم.

موسوی گفت: در سال قبل ۳۵ میلیارد تن - کیلومتر و ۵۰ میلوین تن بار حمل و ۲۸ میلیون نفر مسافر توسط راه آهن جابجا شده و نسبت به سال قبل از آن۱۵ درصد در بخش جابجایی مسافر و بار رشد عملکرد داشته است.

در این مراسم از تلاش‌های یوسف گران پاشا مدیرکل سابق راه آهن شمال تقدیر و خدایار طالبی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
انتهای پیام/س   برنامه‌های توسعه ریلی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد عصر پنجشنبه در آیین شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد اظهار کرد: طی این مدت متوسط بهره‌برداری از مراکز اقامت رسمی و موقت و اضطراری ۳۶ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز استان در سال ،۱۴۰۰، ۷۴ نقطه بوده است افزود: این نقاط اکنون با تلاش مسوولان به ۱۹ نقطه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه و اهتمام رییس جمهور مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به عنوان مصوبات دائمی تلقی و ابلاغ شد.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: بین مسئولان استان وحدت و همکاری و انسجام بسیار خوبی در سطوح مختلف برقرار است.

یعقوبعلی نظری افزود: در خراسان رضوی ظرفیت اجرایی مردمی و حاکمیتی خوب و تجارب ارزنده ای پای کار است و همین موضوع باعث شد که با وجود ورود بیش از۱۲ و نیم میلیون نفر به استان با هیچ مشکلی مواجه نشویم.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز با بیان اینکه گفت: این استان رتبه نخست حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و رتبه دوم بخش هوایی را کشور را کسب کرده است، افزود: طبق آمار ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشت، همچنین تلفات جاده‌ای امسال ۱۵ درصد و تصادفات ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: در تعطیلات نوروزی ۵۹ بازارچه با بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در ۱۸ شهرستان استان برپا شد و طی این مدت ۴۰۰ هزار نفر از موزه های استان بازدید کردند.

سرهنگ هادی امیدوار، رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: در ایام شب‌های قدر، پنج میلیون نفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که این تعداد جمعیت به خوبی و بدون مشکل مدیریت شد.

آیین شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد با حضور مسوولان ارشد خراسان رضوی و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • امیرعبداللهیان رو ارتش را تبریک گفت
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است
  • ۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش