Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:49:16 GMT

برنده شدن در قرعه کشی شیوه جدید کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۶۷۶

برنده شدن در قرعه کشی شیوه جدید کلاهبرداری

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی موالی اظهار کرد: اعلام برنده شدن در قرعه کشی های مختلف یکی از روش‌های شیادان برای کلاهبرداری مالی از شهروندان است.

وی بیان کرد: در این روش پیامکی به فرد قربانی با مضامینی همچون برنده شدن در قرعه کشی بانکی، اپراتورهای مخابراتی، شبکه‌های صدا و سیما از جمله رادیو جوان و فروشگاه‌های مختلف ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در این پیام از شهروندان خواسته می‌شود برای دریافت جایزه هزینه پستی اندک را واریز کنند یا فرد را به درگاه جعلی بانکی برای سرقت اطلاعات بانکی دلالت داده و یا از وی می‌خواهند به دستگاه عابر بانک مراجعه و دستورالعمل هایی را انجام دهد، بنابراین تمام این موارد هدف کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از بانک است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس پلیس سرقت فتا فرماندهی انتظامی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ زارعی گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مشخص شد، شخصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: به گفته شاکیان پرونده، شخصی به عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضایی وی را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

او با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسید‌های پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری