Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۸ دفتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به حجت الاسلام منتظری، خواست به ماجرای دروغ پراکنی‌های اخیر خبرانلاین در رابطه با دختر آبی ورود کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۲۸ دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در نامه ای از دادستان کشور خواست به ماجرای دروغ پراکنی‌های اخیر خبرانلاین در رابطه با دختر آبی ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این نامه آمده است: جناب حجت الاسلام منتظری، دادستان محترم کل کشور
ظاهرا با درج خبری توسط خبرگزاری خبر آنلاین مبنی بر محکومیت شش ماهه‌ی خانم سحر خدایاری موجی از بازتاب‌ها در جامعه شکل گرفت، اما با توجه به عدم تائید توسط مقامات ذیصلاح و رد چنین محکومیتی توسط سخنگوی قوه قضائیه کذب بودن این خبر روشن گشته است.
از لحاظ حقوقی، طبق تبصره چهار ماده‌ی یک قانون مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی از حیث حقوق، وظایف، حمایت‌های قانونی و جرائم و مجازات‌ها و مرجع و نحوه دادرسی مشمول احکام مقرر در این قانون و اصلاحات آن می‌باشند؛ همچنین مدیرعامل و نویسندگان و تهیه‌کنندگان مطالب خبرگزاری‌ها حسب مورد دارای همان مسؤولیت‌هایی هستند که برای مدیر مسؤول و نویسنده مطبوعات منظور شده است؛ لذا احکام و آثار قانون مطبوعات بر این خبرگزاری بار می‌شود.
همچنین طبق بند یازده ماده‌ی شش همین قانون پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران ممنوع است و در صورت انتساب خبر مورد نظر به خبرگزاری نامبرده، ازآنجاکه صحت آن تائید نشده و سقم آن تائید شده؛ از مصادیق مطالب خلاف واقع است و مشمول بند یازده این ماده قرار می‌گیرد.   در آخر طبق تبصره‌ی دو همین ماده، متخلف از موارد مندرج در بند‌ها به مجازات‌های ماده ششصدونود هشت قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردد و در صورت اصرار تشدید مجازات و لغو پروانه صورت خواهد گرفت؛ در نتیجه طبق ماده ششصدونود هشت قانون مجازات اسلامی هر فردی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی اظهار کند، یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد، اعم ازاینکه از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا خیر، علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود.   ما تشکل‌های دانشجویی از شما تقاضامندیم تا از طریق همین موارد قانونی ذکر شده، به مسئله ورود کرده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دختر آبی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل منتظری دادستان کشور اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری زورگیران پل صدر و ماجرای تیراندازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر که پیش از ظهر امروز با حضور مجرمان برگزار شد، گفت:‌ به دنبال اعلام خبر زورگیری از شهروندی در محدوده بزرگراه شهید صدر بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و پس از آن هم ویدیویی که از سوی یکی از شهروندان ضبط شده بود در اختیار پلیس قرار گرفت که این ویدیو نیز کمک زیادی در شناسایی این افراد به پلیس کرد. در نهایت سارقان زورگیر ظرف مدت ۲۴ ساعت از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویدیوی این زورگیری در فضای مجازی منتشر شده بود، سارقان نیز احساس خطر کرده و از این رو از مخفیگاه خود متواری شده و به یکی از استان‌های شمالی رفته بودند. در همین راستا نیز ماموران پلیس آگاهی نسبت به شناسایی مخفیگاه این افراد اقدام کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

محمدیان با بیان اینکه این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند، گفت: متهمان دستگیر شده در جریان بازجویی‌ها به جرم خود و چندین مورد سرقت و زورگیری دیگر اعتراف کردند. آنها چند بچه محل بودند که با همکاری هم تصمیم به سرقت گرفته بودند. همچنین مالخر اموال مسروقه این افراد نیز مورد شناسایی قرار گرفت.  

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به مجازات مرتکبان چنین جرائمی اشاره کرد و گفت: این نوع از سرقت ها که با تهدید سلاح همراه است، مجازات سنگینی در حد محاربه دارد و دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت، اشد مجزات را برای متهمان در نظر خواهد گرفت. امیدواریم مجازات این افراد درس عبرتی برای سایر مجرمان باشد و بدانند که دیر یا زود در دستان عدالت گرفتار خواهند شد واصطلاحا دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. خوشبختانه در این خصوص همکاری خوبی با دستگاه قضایی وجود دارد.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که حتما در حین رانندگی با تیزهوشی و هوش اجتماعی فرصت را از سارقان بگیرند و از مواردی مانند قفل خودرو استفاده کنند. همچنین به هشدارهای پلیسی توجه کنند.

محمدیان همچنین درپاسخ به پرسشی درباره اینکه چه کسی در محل تیراندازی کرده بود، گفت: تیراندازی توسط مامور پلیس تهران که در ماموریت نبود اما در نزدیکی محل سرقت حضور داشت، انجام شد. این مامور برای دستگیری این افراد وارد عمل شد و تیری هم شلیک کرده بود.  

دیگر خبرها

  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جزئیات دستگیری زورگیران پل صدر و ماجرای تیراندازی
  • بیانیه حمایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در پی حملات موشکی سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی
  • توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار