Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@22:55:17 GMT

تبادل آتش بین ترامپ و رئیس بانک مرکزی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۸۰۴

تبادل آتش بین ترامپ و رئیس بانک مرکزی آمریکا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بانک مرکزی آمریکا در نشست هفتگی خود با کاهش نرخ بهره از ۲ درصد به ۱.۷۵ درصد موافقت کرد. این تصمیم اگرچه با استقبال بازارهای مالی مواجه شد اما نتوانست آن گونه که باید، رضایت رئیس جمهور آمریکا را نیز جلب کند و وی در واکنش به این کاهش نرخ بهره در پیامی تند در حساب توئیتری خود نوشت: جروم پاول نه جسارت لازم را دارد نه شم لازم را و نه افقی پیش روی خود!

ترامپ که خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو است، پیش‌تر نیز نوشته بود: فدرال رزرو باید نرخ بهره را به صفر یا کمتر کاهش دهد و ما باید بعد از رسیدن نرخ بهره به چنین سطحی اقدام به تامین مالی مجدد برای بازپرداخت بدهی‌هایمان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه استقراض باید کمتر شود. ما یک ارز پرقدرت داریم و ترازنامه ما هم در چنین وضعیتی است.

از سوی دیگر اما جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا که در یک کنفرانس خبری حاضر شده بود نیز در برابر انتقادات ترامپ ساکت ننشست و ضمن اعلام پایبندی بانک مرکزی به دستیابی به هدف اشتغال کامل و کنترل تورم گفت که برای حفظ رشد اقتصادی، اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

در شرایطی که تشدید جنگ تجاری با چین باعث شده است تا برخی از کسب و کارها در آمریکا نسبت به چشم انداز اقتصادی نا امید شوند، جروم پاول سعی کرد تا توپ را به زمین ترامپ بیاندازد: اقتصاد آمریکا رو به جلو حرکت کرده است چرا که بانک مرکزی برای محافظت از آن در برابر تکانه‌ها عمل کرده است اما این که این روند ادامه پیدا کند یا خیر بستگی به رئیس جمهور خواهد داشت.

وی افزود: معتقدم تغییر رویکرد ما نسبت به سیاست‌های انبساطی یکی از دلایلی بوده است که چشم انداز اقتصاد آمریکا را در بلند مدت مطلوب نگه داشت. برای تصمیم گیری‌هایمان بسیار بر روی اطلاعات تاکید می‌کنیم و هرگونه حرکت بعدی در خصوص نرخ بهره نیز مبتنی بر داده ها خواهد بود.

پاول با هشدار نسبت به تداوم جنگ تجاری با چین نیز گفت: اقتصاد آمریکا به نوبه خود یک اقتصاد نیرومند است اما وضعیت عادی نیست و اینجا با ریسک های قابل اعتنایی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی آمریکا ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند