Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:27:04 GMT

ادامه روند منفی شاخص بورس، تا ابتدای مهرماه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۸۶۹

ادامه روند منفی شاخص بورس، تا ابتدای مهرماه

شاخص بورس بعد از چند روز رشد چشمگیر و ورود به کانال ۳۰۵ هزار واحد، از روز سه شنبه در مسیر نزولی قرار گرفت و در آخرین روز معاملات هفته جاری با توجه به کاهش هفت هزار و ۹۱۵ واحدی، شاخص دوباره به کانال ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد بازگشت.

مهدی طحانی امروز (پنج شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به علت ریزش شاخص بورس اشاره و بیان کرد: نوسانات موجود در بازار سرمایه را می توان از جمله عوامل تاثیرگذار در ریزش شاخص بورس در دو روز اخیر معاملات بازار سرمایه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دیگر عامل تاثیرگذار بر ریزش شاخص بورس تاکید کرد و اظهار داشت: شاخص بورس به صورت مداوم به رشد ۴۰ درصدی دست یافت و طبیعی است که تا حدودی بازار به دلیل شناسایی سود و افزایش عرضه از سوی سهامداران روند منفی را در پیش گیرد.

طحانی شهریور را ماه پایانی سال مالی برخی از شرکت‌های کارگزاری و سرمایه گذاری دانست و گفت: بخشی از روند منفی بازار به تسویه معاملات و کاهش اعتبار کارگزاری‌ها بر می‌گردد که به نظر می‌رسد بازار تا چند روز آینده به روند عادی خود باز گردد.

این کارشناس بازار سرمایه به جو سیاسی حاکم در کشور و تاثیر آن بر ریزش شاخص بورس اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که اخیرا در عرصه سیاست جهانی رخ داد بی تاثیر بر ریزش شاخص نبود که این موضوع را می توان به عنوان روال طبیعی بازار تلقی کرد .

وی با اعلام اینکه روند منفی بازار سرمایه تا ابتدای مهر ماه ادامه دار خواهد بود، گفت: شاخص بورس از اواخر مهر ماه با توجه به ارائه گزارش ۶ ماه شرکت‌ها و نیز مسایل اقتصادی حاکم در کشور به مسیر صعودی بازمی گردد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۴۵۸ واحد افزایش معادل ۳۴ صدم درصد در محدوده ۷۲۶ هزار واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، فارس، فولاد، وبملت، وامید و نوری از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های شبهرون، دلر، ومهان و اپال با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، فاذر، شستا، فملی، فولاد، وبصادر و ثفارش هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۶۳ واحد افزایش به عدد ۲۴ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.
نماد‌های هرمز، شگویا، وسپهر، زاگرس، خاور و فصبا از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، بپاس، فزر و آریان از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۵۹۰ نماد مثبت برابر ۲۰۸ نماد منفی بود. ۳۸۴ صف خرید مقابل ۹۴ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۹۲ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۳ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت