Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی چهارشنبه (دیروز) با برگزاری یک کنفرانس خبری سعی کرد با نمایش تصاویری از لاشه‌های پهپاد و موشک، ایران را در پشت پرده عملیات هدف گرفتن «آرامکو» معرفی کند.

در همین ارتباط یک منبع نظامی یمنی به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفت: «کنفرانس (ترکی المالکی) یک کنفرانس شکست خورده به تمام معنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مدرک فنی یا دلیل محکمی درباره ادعای آنها مبنی بر اینکه ایران در پشت پرده این موضوع است، ارائه نکرد.»

این منبع نظامی درباره تصاویر نمایش داده شده از لاشه‌های پهپاد و موشک در این کنفرانس خبری گفت تصاویر «درست» است و این سلاح‌ها و تجهیزات به وفور در اختیار نیروی هوایی ارتش یمن است و آنها را در چندین مناسبت در تلویزیون نمایش داده است.

منبع نظامی مذکور در خصوص مکانی که حمله از آنها انجام شده به سه مورد زیر اشاره کرد:

اول: خط سیر پهپادها از سمت شمال که سخنگوی وزارت دفاع عربستان بر آن تأکید داشت، نادرست است و وی دلیلی فنی برای این امر ارائه نداد بلکه فقط بر دوربین‌های مداربسته آرامکو استناد کرد؛ تصویری را که ارائه شد نمی‌توان به عنوان دلیل قبول کرد، زیرا تاکتیک مانور در بالای هدف ایجاب می‌کند در بسیاری از موارد هنگام کنترل از راه دور تغییر جهت داده شود.

دوم : سخنگو مبدأ پرواز تعداد زیادی پهپاد را نه از نظر علمی-فنی و نه از نظر اطلاعاتی ثابت نکرد. دستپاچگی و سردرگمی وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مشخص کردن مبدا پرواز پهپادها کاملا مشخص بود.

سوم: مورد سوم پهپادها وموشک‌های کروزی است که بقایای آن نمایش داده شد. بُرد پروازی برخی از این پهپادها به 1700 کیلومتر می‌رسد و این عملیات از سه نقطه اصلی در یمن با مسافت تقریبا 800 کیلومتر انجام شد.

این منبع نظامی یمنی نمایش دیروز وزارت دفاع عربستان را «جنگ روانی» علیه خود این کشور توصیف کرد که میزان ترس فرماندهی نظامی آن را نشان می‌دهد.

وی افزود، اینکه عربستان دست داشتن یمن در این عملیات را بعید می‌داند تلاشی برای دست کم شمردن توانایی پیشرفته ارتش یمن در صنایع نظامی و موشکی است و این در حالی است که تولیدات نظامی ارتش یمن در چندین مناسبت به نمایش گذاشته شده است.

منبع مذکور صحبت‌های سخنگوی وزارت دفاع عربستان را «سیاسی و نه نظامی» خواند و گفت، هدف از این صحبت‌ها «توجیه شکست نظامی، اطلاعاتی و امنیتی» و نیز ناکارآمدی پدافند هوایی سعودی است از سامانه پاتریوت آمریکایی گرفته تا سامانه‌های راداری پیشرفته که صدها میلیون دلار خرج آن شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیست و سوم شهریورماه غول نفتی عربستان سعودی «آرامکو» را با 10 پهپاد هدف گرفت .

156 / 156 وزارت دفاع عربستان تاسیسات آرامکو انصارالله

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت دفاع عربستان تاسیسات آرامکو انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه