Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:11:05 GMT

هم افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات زیست محیطی راهگشا است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۱۳۲

هم افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات زیست محیطی راهگشا است

حسن عباس نژاد روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین افزود:برای نیل به هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات زیست محیطی ابتدا باید ساختار تصمیم گیری کلان در این حوزه تغییر یابد.

وی گفت: در حوزه مدیریت محیط زیست باید تفکر سیستمی حاکم شود تا بتوانیم با کارشناسی هرچه بیشتر مشکلات زیست محیطی را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم که با نظرات کارشناسی، تدوین الگوها و کمک تشکلات زیست محیطی، مطالبات مختلف را پاسخ داده و برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنیم.

عباس نژاد به فرسایش خاک در استان پرداخت و گفت: دشت قزوین طاقت چرای این همه شتر را ندارد و این مساله باید پیگیری شود؛ چون هر تن فرسایش خاک در سال هزینه بالایی برای کشور ایجاد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه آلودگی محیط زیست در کشور بیداد می‌کند، اظهار داشت: باید برای رفع این آلودگی‌ها از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و با هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی گام‌های بلندی را در این زمینه برداشت.   

عباس نژاد به پدیده پسماند اشاره کرد و گفت: این معضل به همه استان‌ها گسترش یافته و متاسفانه تاکنون فقط توانسته‌ایم ۳۰ درصد پسماند تولیدی را مدیریت کرده و هنوز مابقی به صورت سنتی دفن می‌شود.

وی مدیریت پسماند را از دیگر اولویت‌های محیط زیست عنوان کرد و گفت: فقط ۶۵ درصد فاضلاب تولیدی کشور مدیریت می‌شود و بیشتر استان‌ها به دلیل فقدان سیستم مکانیزه، فاضلاب را در محیط زیست رها می‌کنند.

عباس نژاد یادآور شد: بدنه محیط زیست باید در کنار پویایی از تفکر کارشناسی و چند وجهی بهره گرفته و بتواند توسعه پایدار را محقق سازد.

در ادامه مراسم از زحمات حسن پسندیده مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست قزوین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پسماند استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند تهیه شد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها