Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:37:57 GMT

گالری گردی در آخرین روزهای تابستان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۱۳۴

گالری گردی در آخرین روزهای تابستان

نمایشگاه منتخبی از آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با عنوان نگاهی دیگر ۲۹ شهریور تا نهم مهرماه در گالری‌های بهار و نامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از سوی انجمن عکاسان ایران با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و منتخبی از عکس‌های آرت فتوگرافی و عکاسی خلاقانه سیزدهمین دوسالانه عکس ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با موضوع آزاد و در دو بخش آرت‌ فتوگرافی یا عکاسی هنری و عکاسی خلاقانه توسط انجمن عکاسان ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن‌ماه ۱۳۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

این نمایشگاه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان فرصت شمالی واقع در پارک هنرمندان  برگزار می‌شود.

زندگی در گالری فرمانفرما

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های جواد علیمحمدی اردکانی با عنوان زندگی عصر جمعه ۲۹ شهریور افتتاح می‌شود و تا جمعه ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

«زندگی، عنوان این نمایشگاه اوست، مجموعه زندگی کوششی است برای افشا نمودن طبیعت، نه از راه شفاف سازی بازنمایانه طبیعت، بلکه از مسیر در افتادن با همان پیچیدگی رازهایی که چون مه پیش روی درختان گسترش می‌یابد و تلاش ما را برای کشف درختان از ورای این غبار ابهام‌آمیزی که میان ما و درختان حائل شده به یک مکاشفه تبدیل می‌کند. جایی که نگاه ما با طبیعت غریب درختانی رو به رو می‌شود که با پیچشی قهر آمیز بیانی از فنا ناپذیری عصیانگرانه را نمادین می‌کنند.»

نمایشگاه در خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ است.

نگاهی از بیرون در گالری آب/‌انبار

نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژوبین میراسکندری با عنوان نگاهی از بیرون جمعه ۲۹ شهریور افتتاح می شود و تا سه شنبه ۳۰ مهر ادامه دارد.

گالری آب/‌انبار در دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ است.

نگاتیو در گالری اعتماد ۲

نمایشگاه انفرادی عکس‌های کیمیا رهگذار با عنوان نگاتیو جمعه ۲۹ شهریور در  گالری اعتماد ۲ شروع می‌شود و تا سه شنبه ۱۶ مهر ادامه دارد.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمد است: «مسیر رسیدن از ایده به اجرا در مجموعه های قبلی برایم روان تر و ساده تر بوده است. در مجموعه حاضر، تلاشم بر این بود که موضوع هایی را انتخاب کنم که بیننده را با استفاده از ویژگی های نگاتیو به امر «دیدن» بکشاند. من عکاس آنی را نشان می دهم که می خواهم بیننده ببیند. به گواه عکس آن که عین آن نیست. انگار عکس یک دروغ بسیار واقعی است از آن حقیقت.»

این نمایشگاه در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ است.

بخوان ای خسرو آواز ایران در نگارخانه نگر

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط به مناسبت زادروز استاد شجریان عصر جمعه ۲۹ شهریور افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه ۳ مهر برپاست.

نگارخانه نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع شده است.

سکوت سرد در گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مژده حسنی با عنوان سکوت سرد جمعه ۲۹ شهریور آغاز به کار می‌کند و تا چهارشنبه ۳ مهر برپاست.

مژده حسنی درباره نمایشگاه این چنین می‌نویسد: «آغاز مجموعه سکوت سرد در مهرماه سال ۹۳ زده شد، پس از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان و نابودی زندگی، زیبایی، و رویاهای دخترانی بی‌گناه، به جرم زیبایی زنانه که ارمغان خدا بود. آثار مجموعه «سکوت سرد» به شیوه اکسپرسیو و تکنیک ترکیب مواد اجراشده‌اند. شیوه اکسپرسیو را ازاین‌جهت برگزیدم که در بیان موضوع و صراحت مفهوم آثارم اثربخش بود. اغراق در رنگ‌ها و فرم‌ها و شیوه‌ای عاری از طبیعت‌گرایی همان چیزی بود که به مفهوم آثارم کمک می‌کرد. به‌کارگیری دوخت و بند در آثار نشان‌دهنده رویاهایی درهم‌تنیده شده است که به بند کشیده شده‌اند، بندی از جنس افراطی‌گری و کوتاه‌نظری کسانی که خدا را ستمکار، نه مهربان، زورگو، نه دلسوز می‌بینند.

به‌ عنوان یک نقاش رسالت خود دانستم برای همدردی و به نشانی اعتراض خشونت در برابر زنان قلم خود را بردارم و با سمفونی از رنگ‌ها و فرم‌ها آهنگ اعتراضی خود را بنوازم به امید نابودی عاملان این جنایت.»

گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ واقع است.

نماز در گالری اعتماد ۱
نمایشگاه انفرادی نقاشی های امیرحسین اخوان جمعه ۲۹ شهریور افتتاح می شود و تا سه شنبه ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:«تصمیم نداشتم که به خطبه های نماز جمعه بپیوندم اما درست در وسط راهپیمایی های پیش از نماز قدم گذاشته بودم. مردم مشغول چیدن جانمازهای خود بر زمین بودند. خواستم با تقلیدکردن از بقیه خودم را هماهنگ نشان دهم اما ناگهان دستی را روی شانه ام احساس کردم. آخوندی بود، عبای خود را برداشت، آنرا تکان داد و روی زمین گذاشت و از من دعوت کرد که روی آن بایستم. من روی عبای آن مرد ایستادم و جریان را دنبال کردم. وارد شبکه شده بودم سر به پایین دست ها به سمت بالا برای ادامه راه، با اطمینان به حس زیبایی شناسیم، در استودیو به این تجربه جواب می دهم هدفم آن است که با استفاده از رنگ و نقاشی تجربه ام از نماز را به تصویر بکشم و در این تصاویر فرایند به اشکالیی ساده و مختصر کاهش می یابد.»

این نمایشگاه واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ است.

پیوست طبیعت و معماری در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان عنوان  پیوستِ طبیعت و معماری روز جمعه ۲۹ شهریور در گالری آرتیبیشن افتتاح می شود و تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون محمدعلی ترقی‌جاه، سمیرا دریا، مصطفی سلطانی، شنتیا ذاکرعاملی، زرین صلاحی، زهرا قراخانی، علی گلستانه، مرتضی گودرزی، روژانو محمدزاده، اهورا محمدی، ابراهیم فرجی، قاسم محمدی، منوچهر معتبر، میثم نژاد رسولی، مرجان نعمتی و آرمان یعقوب پور که همگی این آثار مناظری از تاثیر و تاثرات معماری و طبیعت را در بردارند به نمایش درخواهد آمد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: ارتباط با طبیعت ضروری‌ترین شرط برای هنرمند است، هنرمند خود به‌عنوان انسان بخشی از طبیعت در میان فضای طبیعی است و بین طبیعت و او ارتباط دائمی برقرار  است. رابطه‌ای چندسویه که نه انسان را کورکورانه اسیر جبر جغرافیایی طبیعت می‌بیند و نه طبیعت را تمام و کمال مقهور انسان می‌کند تا به اختیارِ انسان طبیعت تسخیر ‌گردد. از این منظر بوده است که باغ‌های ایرانی به‌عنوان مهم‌ترین تجلیات تکریم طبیعت و معماری و تلفیقی از طبیعت، هنر و معماری را در خود گنجانده‌اند. گاه طبیعت الهام‌دهندۀ معماری و نقاشی، گاه نقاشی ایدۀ اولیۀ معماری شده، گاه معماری در طبیعت تاثیر بی‌شمار نهاده است.

نمایش و فروش آثار نمایشگاه پیوست معماری و طبیعت روز ۲۹ شهریور در آخرین جمعۀ شهریور برگزار خواهد شد. مخاطبین می‌توانند به مدت ۱۰ روز برای بازدید از این نمایشگاه به گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ مراجعه کنند.

تصویرسازی در نگارخانه لاله

انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک اولین نمایشگاه بین‎المللی صلح را باید از کودکی آموخت با آثاری از تصویرگران منتخب ۲۱ کشور جهان در نگارخانه لاله برگزار می‎کنند.

این نمایشگاه عصر جمعه، ۲۹ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله تهران واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله افتتاح می‌شود و  تا ۱۶ مهر، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به روی علاقه‎ مندان گشوده خواهد بود.

موضوع کلی این نمایشگاه صلح است که  در قالب صلح با انسان، صلح با طبیعت، صلح با حیوانات و صلح با جهان است و هنرمندان دعوت‌شده در آن از میان تصویرگرانی انتخاب شده‌اند که آثار  آنها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ۲۰۱۸ منتشرشده است.

این هنرمندان از کشورهای ایران، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، اکوادور، ایتالیا، مکزیک، دانمارک، لیتوانی، روسیه، نروژ، سوئد، فنلاند، برزیل، ایسلند، استرالیا، اسلوانی، بلژیک، انگلیس، هلند و جمهوری چک هستند.

بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده قرار است این نمایشگاه به طور سالانه، هم‌زمان با ۲۱ سپتامبر (روز جهانی صلح)، به شیوه دعوت از هنرمندان منتخب فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و هنرمندان منتخب نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا برگزار شود.

گفتنی است، پوستر این دوره از نمایشگاه با بهره‎گیری از تصویرسازی پیتر سیس، تصویرگر برجسته اهل جمهوری چک و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۲، طراحی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله،جنب هتل لاله، نگارخانه لاله مراجعه کنند.

نقاشی‌های انقلاب و جنگ در گالری کاما

از ۵۷ تا ۶۷ به روایت امیرشهاب رضویان عنوان نمایشگاه نقاشی‌هایی از دوران انقلاب و جنگ است  که همراه با پرده‌خوانی جدید در گالری کاما برپا می‌شود.

این نمایشگاه با نمایش ۹ اثر نقاشی با موضوع جنگ از امیرشهاب رضویان کارگردان سینما از روز جمعه ۲۹ شهریور در گالری کاما برپا می‌شود. در کنار نمایش این  آثار نقاشی "امیر شهاب رضویان" روایتگری می‌کند ؛ در واقع این آثار خاطرات این هنرمند از انقلاب ۵۷ و جنگ است.

این هنرمند درباره نمایشگاه از ۵۷ تا ۶۷ به روایت امیرشهاب رضویان می‌گوید: در این نمایشگاه من قصه سربازان جنگ را می‌گویم، مثل گروهبانی که از یک پادگان آموزشی گذرش به منطقه عملیاتی می‌افتد و در قصه او از یک شخصیت خشن به یک شخصیت لطیف می‌رسیم، یا سربازی که برای شادمان کردن بقیه ترانه می‌خواند و خودش در تنهایی کشته می‌شود، در واقع قصه من قصه آدم‌های تنهای جنگ است.

این نمایشگاه عصر جمعه ۲۹ شهریور در گالری کاما برپا می‌شود، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

غریبگی مشترکات در گالری آ

نمایشگاه مجسمه مانی رامهرمزی با نام «غریبگی مشترکات» ۲۲ شهریور تا ۱ مهر ماه در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برقرار است.

نابجایی  در گالری ژاله

نمایشگاه نقاشی سحر علیزاده با عنوان نابجایی۲۲ تا ۳۱ شهریورماه در گالری ژاله به نشانی کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ میزبان علاقمندان است.

ماه صورتی در گالری سیحون

نمایشگاه نقاشی مهدی دشتی با نام ماه صورتی ۲۲ شهریور تا ۳ مهر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

شبانه‌ها در اعتماد نگارستان

نمایشگاه ویدئو و نقاشی سمانه وفایی با نام شبانه‌ها تا ۲ مهر در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است.

خاک سرد خاک سرخ در گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس تهمینه منزوی با نام خاک سرد خاک سرخ تا ۲ مهر در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود در پروژه‌های آران

نمایشگاه نقاشی، حجم و چیدمان شقایق احمدیان با نام  کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود تا ۱ مهر ماه در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی خانه هنرمندان ایران نگارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری

به گزارش خبرنگار مهر، «آیین نامه طبیعت گردی» طی نامه شماره ۱۵۴۸۷ توسط هیأت وزیران مصوب و با دستور معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. پیش از این نیز عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران از تصویب آئین نامه طبیعت گردی نیز خبر داده بود.

در این آئین نامه آمده:

هیأت وزیران در جلسه روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد مشترک وزارت میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی آئین طبیعت گردی را به شرح زیر تصویب کرد:

در ماده یک این آئین نامه پس از تعریف هر کدام از اصطلاحات، دامنه شمول این آئین نامه را مناطق و محدوده‌های طبیعی خاص اعلام کرده است و نوشته که به منظور مدیریت کلان، برنامه ریزی و هماهنگی در زمینه توسعه طبیعت گردی در مناطق خاص، تشویق و ترویج طبیعت گردی و تسهیل و هدایت فعالیت‌ها و امور مندرج در این آئین نامه کارگروه ملی طبیعت گردی مرکب از نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها به اضافه یک متخصص طبیعت گردی، دستیار وزیر میراث فرهنگی در امر مردمی سازی و نماینده دستگاه‌ها و معاونت‌های تخصصی مرتبط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه است.

همچنین دستگاه‌های عضو کارگروه ملی مکلف هستند نسبت به پیش بینی پست‌های سازمانی در ساختار اداری خود که مرتبط با طبیعت گردی در سطوح ستادی و استانی است با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بدون توسعه تشکیلات یا ساختار جدید و با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند.

وظایف این کارگروه ملی در زمینه فعالیت‌ها و طرح‌های مرتبط با مناطق و محدوده‌های طبیعی خاص در چهارچوب قوانین و مقررات به شرح زیر است:

تدوین سیاست‌های اجرایی، دستورالعمل‌های اجرایی و تخصصی و ساز و کارهای نظارتی با مشارکت دستگاه‌های ذی ربط، تصویب و نظارت بر اجرای طرح‌های طبیعت گردی با رعایت ضوابط و عرصه و حریم میراث طبیعی و تاریخی و فرهنگی ثبت شده

حمایت و پشتیبانی از طرح‌های توانمندسازی جوامع محلی در راستای توسعه طبیعت گردی

حمایت از طراحی و معرفی محصولات، مناطق و مسیرهای جدید و مستعد طبیعت گردی در کشور و معرفی آنها در سطح ملی و بین المللی

معرفی و برندسازی تولیدات و محصولات محلی در سطح اثرگذاری طرح‌های طبیعت گردی

تهیه پیوست‌های فرهنگی موردنیاز طرح طبیعت گردی و تدوین دستورالعمل‌های لازم برای ساماندهی و نظارت بر گشت‌های طبیعت گردی،

بسترسازی و تسهیل شرایط حضور خانواده‌ها در طبیعت و ترویج سفرهای خانواده محور، برنامه ریزی برای ایجاد بسترهای لازم برای هوشمندسازی فرایندها و استفاده از ابزار رقومی در توسعه طبیعت گردی

برنامه ریزی در زمینه ساز و کارهای حفاظتی نظارتی و اجرایی ظرفیت برد گردشگری در مقصدها و مناطق مستعد طبیعت گردی

تدوین دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر بیراهه نوردی (آفرودسواری) در عرصه طبیعی کشور

همچنین در این آئین نامه آمده:

دستگاه‌های عضو کارگروه می‌بایست ضوابط مرتبط با طرح‌های طبیعت گردی در مناطق تحت مدیریت خود را در کارگروه اعلام کنند. در بخش دیگری از این آئین نامه اعلام شده که اجرای طرح‌های طبیعت گردی در اراضی ملی واقع در مناطق چهارگانه و تالاب‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با اولویت جوامع محلی و رعایت قوانین و مقرات طبق طرحی که به تصویب نهایی کارگروه ملی می‌رسد، انجام می‌شود.

این آئین نامه در ۱۲ ماده تصویب شده است و وزارت میراث فرهنگی مکلف شده که در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ، با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی، شرح خدمات طح های طبیعت گردی را تهیه و ابلاغ کند.

کد خبر 6087352 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام