Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:42:20 GMT

رنبه ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۵۳۸

در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال دنیا، ایران بدون تغییر جایگاه همچنان در رده بیست‌و‌سوم دنیا و رده نخست آسیا قرار دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت فدراسیون جهانی فوتبال، امروز (پنجشنبه) رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ را اعلام کرد که براین اساس تیم ملی ایران بدون تغییر جایگاه نسبت به رده‌بندی ماه جولای، با ۱۵۲۲ امتیاز در جایگاه بیست‌و‌سوم دنیا و رده نخست قاره آسیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده‌بندی کلی هم تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه و برزیل به ترتیب اول تا سوم هستند که در میان آن‌ها برزیل با سقوط یک پله‌ای جای خود را به فرانسوی‌ها داده است.

رده‌بندی ۱۰ تیم ملی برتر فوتبال دنیا در ماه سپتامبر 

۱- بلژیک ۱۷۵۲ امتیاز (بدون تغییر جایگاه)
۲- فرانسه ۱۷۲۵ امتیاز (یک پله صعود)
۳- برزیل ۱۷۱۹ امتیاز (یک پله سقوط)
۴- انگلیس ۱۶۶۲ امتیاز (بدون تغییر جایگاه)
۵- پرتغال ۱۶۴۳ امتیاز (یک پله صعود)
۶- اروگوئه ۱۶۳۹ امتیاز (یک پله سقوط)
۷- اسپانیا ۱۶۳۱ امتیاز (دو پله صعود)
۸- کرواسی ۱۶۲۵ امتیاز (یک پله سقوط)
۹- کلمبیا ۱۶۲۲ امتیاز (یک پله سقوط)
۱۰- آرژانتین ۱۶۱۴ امتیاز (بدون تغییر جایگاه)

رده‌بندی ۵ تیم برتر آسیا

۱- ایران ۱۵۲۲ امتیاز (بیست‌و‌سوم دنیا/ بدون تغییر)
۲- ژاپن ۱۴۹۰ امتیاز (سی‌و‌یکم دنیا/ دو پله صعود)
۳- کره جنوبی ۱۴۷۰ امتیاز (سی‌و‌هفتم دنیا/ بدون تغییر)
۴- استرالیا ۱۴۴۱ امتیاز (چهل‌و‌چهارم دنیا/ دو پله صعود)
۵- قطر ۱۳۷۷ امتیاز (شصت‌و‌دوم دنیا/ بدون تغییر)

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران سعید ملایی رنکینگ فیفا تابناک ورزشی فیفا آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران سعید ملایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف

دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دارای جایگاه اول ملی در تمام حوزه‌های موضوعی مهندسی و فناوری، کشاورزی، جنگلداری، شیمی و ریاضیات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، در حوزه کلان مهندسی و فناوری دانشگاه تهران رتبه اول کشور و ۳۴۶ دنیا را دریافت کرده است. در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی، دانشگاه تهران پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی مشهد در رتبه سوم ایران و ۵۰۰-۴۰۱ دنیا قرار گرفته و در حوزه علوم طبیعی نیز دانشگاه تهران در رتبه اول کشور و ۴۵۰-۴۰۱ دنیا قرار دارد

دانشگاه تهران در ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، در همه حوزه‌های موضوعی حیطه کلان «مهندسی و فناوری» که ایران در آن‌ها صاحب رتبه است، دارای جایگاه نخست ملی است.

در حوزه موضوعی «علوم کامپیوتر و سامانه‌های اطلاعاتی»، دانشگاه تهران که در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دومین دانشگاه کشور بود، اکنون در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی، رتبه ۳۵۰-۳۰۱ جهانی و جایگاه نخست ملی را از آن خود کرده است.

دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مهندسی شیمی» جایگاه خود به‌عنوان اول ملی را حفظ کرده و در «مهندسی برق و الکترونیک» نیز با حضور در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱، دارای جایگاه نخست ملی است. در حوزه موضوعی «مهندسی مکانیک، هوافضا و ساخت و تولید» نیز دانشگاه تهران در رتبه ۲۵۰-۲۰۱ دنیا و نخست ملی قرار گرفته است.
دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مهندسی نفت» با رتبه ۳۲ جهانی، دارای رتبه اول ملی است.

به گزارش ایمنا، در حیطه کلان «علوم اجتماعی و مدیریت»، همچون آنچه که در ویرایش‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ رتبه‌بندی موضوعکیو اس اتفاق افتاده بود، در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی نیز دانشگاه تهران تنها دانشگاه کشور است که در این حیطه دارای رتبه است.

دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مطالعات مدیریت و کسب‌وکار» در رتبه جهانی ۵۵۰-۵۰۱ و در حوزه موضوعی «آمار و تحقیق در عملیات» در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱ قرار گرفته است.

در حوزه موضوعی «کشاورزی و جنگلداری» نیز همانند ویرایش‌های پیشین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دانشگاه تهران رتبه نخست ملی را حفظ کرده است و در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد.

در حیطه کلان «علوم طبیعی» نیز دانشگاه تهران در حوزه‌های موضوعی شیمی (۳۵۰-۳۰۱) و ریاضیات (۴۵۰-۴۰۱) در جایگاه نخست ملی و در فیزیک و علوم نجوم (۵۰۰-۴۵۱) و در علم مواد (۳۵۰-۳۰۱) در رتبه دوم ملی قرار گرفته است.

دانشگاه تهران در ویرایش پیشین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس در رتبه دوم ملی از نظر حوزه موضوعی ریاضیات جای گرفته بود که در ویرایش ۲۰۲۴ به جایگاه نخست ملی در این زمینه رسیده است.

کد خبر 746677

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • عکس| جدیدترین تصویر از آلن دلون/تغییر چهره عجیب آقای بازیگر در 88 سالگی
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین جزئیات درباره تعطیلی پنجشنبه ها | بانک ها مستثنی شدند | تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟ + فیلم
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی