Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سلیمی درباره آمار تخلفات رانندگی و تصادفات سرویس مدارس در سال ۹۷ توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا اظهار داشت: همه ساله با شروع مهر ماه و بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت مراکز آموزشی شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری و حاشیه شهر‌ها هستیم که به منظور ایجاد هماهنگی، تعامل و بهره گیری از ظرفیت همه سازمان‌های متولی در امر حمل و نقل و ترافیک به استناد مفاد آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی از ماه‌ها پیش جلسات کارشناسی و مدیریتی عملیات بزرگ حمل و نقل دانش آموزشی و پوشش ترافیکی سفر‌های سال تحصیلی جدید، با حضور متولیان امر در وزارت کشور برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بکارگیری ۱۵ هزار نیروی پلیس راهور در ترافیک بازگشایی مدارس افزود: در طرح طرح ترافیکی بازگشایی مدارس که از ابتدای مهر ماه در سطح معابر شهری و برون شهری کشور و با تمرکز بر معابری که منتهی به مدارس و مراکز آموزشی هستند، قریب به ۱۵ هزار نیروی پلیس راهور در قالب تیم‌های نامحسوس بکارگیری می‌شوند و همچنین از فناوری‌های روز، شامل سامانه‌های پایش تصویری و مدیریت ترافیک در شهر‌ها، و سامانه‌های کنترل و ثبت تخلفات نیز بهره گیری می‌شود.

سرهنگ سلیمی از بکارگیری ۱۲۰ هزار وسیله نقلیه برای حمل و نقل دانش آموزی خبر داد وبیان کرد: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول، قریب به ۱۲۰ هزار دستگاه انواع خودرو‌های سرویس مدرسه اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی و سواری شخصی جهت حمل ونقل دانش آموزی ساماندهی و بکارگیری می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا به آمار تخلفات رانندگی و تصادفات سرویس مدارس در سال ۹۷ اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته حدود ۲۵ هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس در طول سال تحصیلی مورد کنترل و اعمال قانون قرار گرفته و همچنین متأسفانه ۷۲۶ فقره تصادف مربوط به سرویس مدارس در سطح کشور اتفاق افتاده است، لذا توصیه می‌شود اولیاء محترم دانش آموزان صرفاً با هماهنگی مدیران مدارس، از شرکت‌ها و سرویس‌های مجاز جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان خود استفاده کنند و در صورت بروز هر گونه تخلف، مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ (مرکز فوریت‌های پلیس) اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد پلیس برای شناور شدن ساعت کاری ادارات در دهه اول مهر

سرهنگ سلیمی با اشاره به مهمترین مشکل ترافیکی مهرماه و مطالبه پلیس برای اجرایی شدن طرح تغییر ساعت شروع کاری ادارات و سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ترافیکی مهرماه ۲ هفته اول و اشتیاق اولیاء برای حمل و نقل دانش آموزان توسط خودشان و تمرکز سفر‌های تحصیلی با سفر‌های کاری در ساعات اوج بار ترافیک صبحگاهی است که در این رابطه هماهنگی‌های لازم باشورای ترافیک شهر‌ها در حال انجام است و اگر مطالبه پلیس برای ایجاد تغییرات در ساعت شروع کاری ادارات و سازمان‌ها و تعیین ساعت کار شناور اجرایی شود، قطعاً تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیک خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت ۲۵ هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس در سال گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده و در بخش‌های تصادفات جرحی و خسارتی نیز به ترتیب کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت اصلی تصادفات خطای انسانی است، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته از نقاط حادثه خیز تمام مصوبات اجرا خواهد شد تا با همکاری رانندگان میزان تصادفات به حداقل برسد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و اعمال قانون نسبت به مسافرکش‌ها با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت ترافیکی مهاباد افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌های شهری در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی و طرح‌های کمربندی توسط شهرداری بر کاهش بار ترافیکی تاثیر مثبت گذاشته است.

وی بیان کرد: شهروندان و کارشناسان حوزه ترافیک هم که پیشنهادی کاربردی و قابل اجرای در راستای کاهش بار ترافیکی شهر را دارند، آن را به دبیرخانه شورای ترافیک ارایه دهند.

وی با تاکید بر اعمال قانون مستمر نسبت به متخلفان و سد معبر مناطق مختلف شهر، گفت: ساماندهی فلکه ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • پلیس راهور : افزایش مبلغ جریمه ها هنوز ابلاغ نشده است
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌ های رانندگی؛ امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی/ امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • جدیدترین جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی | امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرایم رانندگی
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان