Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به بد پوششی ترویجی و نمایشی ۸ تا ۱۰ درصد بانوان در جامعه اظهار کرد: اعلام میانگین بد پوششی ترویجی در کل کشور، بدین معنا نیست که در اقشار دیگری از بانوان گونه هایی از ضعف حجاب وجود ندارد اما نوع رفتار آنها از اساس با رفتار اجتماعی گروه ۸ تا ۱۰ درصدی که در حال ترویج بد پوششی هستند، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر تقی رستم وندی در خصوص اظهارات اخیر دکتر رحمانی‌فضلی درباره میزان افراد بدپوشش در جامعه گفت: اظهارات وزیر محترم کشور بیان نظرات شخصی و یا تبیین وضعیت اجتماعی بر اساس دیدگاه شخصی نبوده است، بلکه ایشان نتیجه پیمایش های متعدد چند دستگاه در این خصوص را به خبرنگاران اعلام کردند .

وی با بیان اینکه این مطالعات که مبتنی بر پیمایش های روش مند و از سوی بخش های مختلف و با تکنیک های علمی و استاندارد اجرا شده، توسط نماینده صدا و سیما در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور، جمع بندی و اعلام شد، در توضیح ارقام اعلام شده در سنجش وضعیت بدپوششی در کشور خاطر نشان کرد: عدد اعلام شده به صورت میانگین ارقام مربوط به مناطق مختلف کشور  و بدین معناست که ممکن است بد پوششی در کلانشهری بیشتر و در یک شهرستان کمتر باشد ولی میانگین ارقام که در قالب عدد اعلامی وزیر محترم کشور، بین ۸ تا ۱۰ درصد مطرح شد، نمایانگر وضعیت کلی کشور است.


دبیر شورای اجتماعی کشور، همچنین بروز برخی ابهامات در این زمینه را ناشی از اقتضای خبرنویسی و انعکاس خبر به صورت خلاصه دانست و گفت: توضیحات موجود در این زمینه در تبیین مسئله که از جمله در جلسه شورای اجتماعی کشور از سوی دکتر رحمانی فضلی، مبتنی بر نتایج پیمایش های رسمی، اعلام شد، کاملا قانع کننده  است.

 رستم وندی در تبیین موضوع اعلام شده توضیح داد:  وجود بد پوششی ۸ تا ۱۰ درصدی در جامعه در حقیقت اشاره به قشری دارد که بدپوششی آنها مبتنی یا همراه با نوعی ولنگاری رفتاری یا بی بند و باری اخلاقی است؛ اکثریت این دسته بدون باور به حجاب، عامدانه و به صورت نمایشی، فرهنگ برهنگی و مخالفت با حجاب را به صورت عملی ترویج می کنند. به عبارت دیگر این گروه نه تنها خود مقید به حجاب نیستند بلکه به گونه‌ای حضور اجتماعی پیدا می کنند تا دیگران را نیز به بی حجابی ترغیب کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: به طور خلاصه این گروه ۸ تا ۱۰ درصدی، بی‌حجابی ترویجی و نمایشی دارند که آثاری به مراتب بدتر از ضعف حجاب برخی دیگر از بانوان دارد.

رستم وندی خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر اعلام میانگین بد پوششی ترویجی در کل کشور، بدین معنا نیست که در اقشار دیگری از بانوان گونه هایی از ضعف حجاب وجود ندارد، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که علاوه بر این ۱۰ درصد، می‌توان ضعف حجاب را در دسته دیگری از بانوان مشاهده کرد ولی این نوع از رفتار غیر مطابق با ضوابط شرعی از سوی این دسته از بانوان، از اساس با رفتار اجتماعی گروه ۸ تا ۱۰ درصدی که در حال ترویج بد پوششی هستند، متفاوت است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با یادآوری اینکه، اعلام مواضع و  سیاست‌های حوزه حجاب، به صورت بسیار منطقی، مستدل و بر اساس ضوابط شرعی و قانونی در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور از سوی وزیر محترم کشور مطرح گردیده است، تاکید کرد: مواضع اعلام شده، مورد رضایت و حمایت اعضای شورای اجتماعی کشور است.

دکتر رستم وندی افزود: این مواضع در صورت دقت نظر دیگر صاحب نظران، حتماً مورد تایید ایشان نیز قرار می گیرد؛ چرا که مبتنی بر این اصل است که نباید با اقسام متفاوت بدپوششی برخورد یکسان داشت؛ این امر بدین معناست که در مراحل مواجهه با افراد بدپوشش، همین قشر ۱۰ درصدی در اولویت ارشاد و در صورت لزوم اقدامات قانونی انضباطی قرار دارند تا شاهد نقض آشکار قانون نباشیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دبیر شورای اجتماعی کشور در پایان تاکید کرد: به هرحال کسانی که کشف حجاب می کنند یا به صورت عملی نمایش بد حجابی می‌دهند، باید متوجه باشند که عوامل مسئول در این حوزه در اجرای قانون بسیار جدی هستند و مردم متدین و غیور کشورمان بر تحقق عملی هنجارهای فرهنگی و موازین قانونی اصرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بدحجابي وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیب نمایندگان مجلس اصفهان در مجلس دوازدهم مناسب است، گفت: برآورد ما از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است و امیدواریم به سمت انقلابی‌تر شدن گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین بانکی پور شامگاه چهارشنبه _هشتم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: خوشبختانه شاهد انتخابات پرشوری در سال گذشته بودیم، برآورد ما از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است و امیدواریم به سمت انقلابی‌تر شدن گام برداریم، ترکیب نمایندگان مجلس اصفهان در مجلس دوازدهم مناسب است و ترکیب نمایندگان استان نیز به‌صورتی قطعی بهتر از دوره پیش است، در جمع نمایندگان این دوره روحانی و بانوان حضور ندارند و در این راستا باید توجه داشت که نقش روحانیت و بانوان در مواضع نمایندگان اصفهان حفظ شود.

وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه اصفهان از بالندگی ویژه‌ای برخوردار بود و بسیار خرسندیم این این تعداد عالم مجتهد از اصفهان خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نیروهای انقلاب شرایط سختی را پشت سر گذاشت که نیاز است آسیب‌شناسی و بازسازی شود، در این انتخابات شاهد انقلابی در جریان جبهه انقلاب بودیم، که در صورتی که این اتفاق به خوبی تحلیل نشود شرایط سختی را خواهیم داشت بنابراین باید تحلیل مناسبی از این وضعیت داشت تا در انتخابات شورای شهر توفیق حاصل شود.

بانکی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر قانون حجاب و عفاف منتظر تأیید شورای نگهبان است، گفت: ۷۰ درصد این قانون به وظایف دستگاه‌ها پرداخته است، ۳۰ درصد این قانون به برخوردهای کوتاه مدت و کنترل در جامعه پرداخته است.

وی با بیان اینکه برای کنترل موضوع حجاب ۳ راه وجود داشت ابتدا برخورد سریع، دوم انتقال به دادگاه کیفری و راه سوم جریمه است، که با توجه به جلسات متعدد قرار شد جریمه بازدارنده‌ای برای کنترل بی حجابی تصویب شود، تصریح کرد: این جریمه ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ مربوط به کشف حجاب و به صورت پوشش ساختارشکنانه در نظر گرفته شده است که طبق نظر فرماندهی کل نیروی انتظامی در صورت ابلاغ این قانون وضعیت حجاب در صورت ۲ ماه ساماندهی می‌شود، مجازات‌های اصلی این قانون مربوط به سلبریتی‌هایی که اقدام به کشف حجاب کنند و یا واردکنندگان و فروشندگان لباس‌های مستهجن است.

کد خبر 739801

دیگر خبرها

  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در کشور
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد
  • قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: نارضایتی مردم از نظام، گاه با بی‌حجابی و بدحجابی بروز می‌کند / برخوردهای دولتی با حجاب، کارساز نیست
  • قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: نارضایتی مردم از نظام، گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی بروز می‌کند / برخوردهای دولتی با حجاب، کارساز نیست